header flash

Wednesday, July 8, 2009

:: KELAYUAN...KELESUAN.. KELONGLAIAN ::

uik..knapa dramatik sgt tajuk blog aku nih? skali bca..rsa mcm diri aku ni sayur lak..layu..hahahaha... actly aku nak menggambarkan keadaan fizikal dan tak fizikal(xtau ape istilah yg sesuai nak guna hehehe) aku hari ini.. yang utamanya.. hari ni.. aku puasa.. ehehehe..puasa ape? puasa saje suka2.. praktis utk bekerja dgn bertenanga sempena bulan Ramadhan yang penuh keberkatan dan kemuliaan nanti.. puasa sempena bulan Rejab...dgn misi.. menambahkan berat amal, mengurangkan berat badan.. hehehe? tak terpesong kan nawaitu aku itu? ;p

k..tapi kene yoyok o benor smpai post blog psal puasa..adakah aku xpenah puasa sebelum ini? atau adakah aku seorg budak umur 6 tahun yang baru belajar nak puasa? owh tidak..tidak.. untuk bulan Rejab ni aje.. hari ni dah masuk hari ke 6 aku puasa.. so apekehalnya yeop ko nak longlai2 lagi? ngengada ek? --> aku memahami hati korang semua yang hehehe.. erm..ceritanya sebenarnya begini.. ada beberapa faktor yang buat aku kelonglaian dan kelesuan dan yang sewaktu dgnnya lah...

1) semalam aku tak ukup tido.. bukan gangguna jin ke ape ok..!! aku alhamdulillah bebas dr sebarang gangguan yang berkaitan dgn SMAI sminggu dua ni.. aku tak cukup tido sebab aku sdiri yang membuat pilihan..aku stay up utk tgk Micheal Jackson in Memory.. pkul 1 pagi - 4 pagi.. huhu~~ sanggup beb..xtau nape.. aku bukanlah peminat MJ, tp slps dia mninggal ni, sejak MTV, V, HITZ TV, E! syik duk siar lagu MJ jek..dalam x sedar..aku dah jd peminat MJ..huhu~~ dulu aku hanya suke lagu U're not alone.. tp rupenya byk lagi lagu dia yang best.. uummph!! nak jd peminat allahyarham MJ la pasni huhu~~.. erm.. stop psal minat baru aku tuh..smbg dgn crita yg aku tgk smlm.. persembahan diorg byk r yang meruntum hati.. lagu i'll be there, lagu usher nyanyi, performance we r the world tu best r.... time family dia berucap.. aku dah sebak dah.. last skali bila daughter dia bg speech.terus aku nangis huhu~~ boleh byg x aku senorg di living room. pukul 3.45 pagi..duk nangis teresak-esak.. huhu~~ hampeh giler aku rsa.. manjaaa.. ahakz ;p


2) disebabkan pkul 4 pagi baru aku melelapkan mata.. maka, amat sangat beratlah untuk aku membuka mata untuk bangun sahur pukul 5 pagi seperti mana jam alarm aku duk berbunyi2.. xlarat nak bukak mata...aku snooze jek.. last2 pkul 5.30 baru tsedar..msa tu nak mkn nasik dah x sempat.. last2 bangun minum air kosong 2 gelas and mkn roti butterscotch 2 keping.. tu jelah sumber energy aku.. aku ni kan perut nasi.. takat roti 2 keping xde effect.. len la 2 bungkus..hahaha..

3) hari ni cuaca xdelah panas..tp sbb aku dlm kekalutan untuk menyiapkan kerja2 yang btimbun2..maka aku rsa sgt exhausted.. hari ni aku kene siapkan Jadual Ujian Selaras 2 (tp xsiap lagi..nma penggubal soalan x masuk lagi)..aku siapkan soalan Ujian Selaras 2 sains tingkatan 4 (dah elok print, baru ckp xpyh wat cover dpn...membazir.. owh tidak... aku xkan edit smula..aku nak proceed jek.. klu xde kertas sgt..aku bg kertas aku la 200 helai utk riso cover tu..what a nonsense!!).. aku jugak hari ni berhati mulia, masih nak tolong org w'pun keje btimbun mcm gunung Fuji.. buktinya : aku sanggup print smula slip exam budak 4T walaupun slip telah ditandatangani sebab ada sorg budak 4T dtg jupe aku dgn muka sedih-ala-ala-nak-nangis bila dia dpt nombor 2 last..hanya kerana cikgu sivik dia xkey in markah dia, pdahal dia siap dpt A lagi..jd seperti aku ckp tadi, sebab aku baik ati, aku print smula, tandatanga balik smula.. jenuh tau nak wat buat benda tu, nmpk jek simple, tp dlm keadaan suasana kerja yang btimbun-timbun, itu adalah bebanan tambahan.. bukti kedua, actly, sptutnya penyelaras tingkatan 4 yang print smua slip2 exam tadi.. tp aku xtau kemana penyelaras tingkatan 4 hilang sejak 2,3 minggu ni, maka aku guna inisiatif sendiri utk print slip exam... sama ada yamg awal2 yang ada correction tu ataupon yang latest tadi.. dan aku pulak yang volunteer utk print utk kelas tingkatan 4 yang lain snn penyelaras dia duk wat ayat merayu simpati dia byk masalah xleh buat keje (salah seorang keladi xberapa muda)..tp ntahla, walaupon keje aku btimbun, aku masih nak volunteer tolong dia..
persoalannya!!
a) adakah aku benar-benar baik ati?
b)adakah aku kena jampi dgn keladi tak berapa tua itu smpai aku rsa bersimpati?
c) adakah aku GK? owh...aku pasti yang ni bukan jawapan, hanya pengganggu untuk opsyen2 yang lain ;p
d) aku individu yang bodoh.. sbb suka menyeksa diri sendiri dengan menambah beban
yang sedia ada membebani diri.

huhu~~ sighhhhhhhhhh... penat..

4) hari ini aku ada kelas dengan 4PSV..elok time matahari tegak berdiri ats kepala.. erk.. itu hanya perumpamaan sbb aku ngajar dalam lab berbumbung bukannya aku mngajar kat tgh padang.. tp klu dah matahari tegak ats kepala, berbumbung ke x, hangatnya masih dapat dirasai kerana haba masih disebarkan secara konduksi dan juga sinaran.. hehehe.. wat revision sains lak ..ok! stop! dah melalut lalit dah aku nih.. k, my bottom point is, masa tgh hari mcm tu, rsa panas , hangat dan otomatik dahaga.. dan sila ingat, aku puasa.. jd bila dgn kelas 4PSV ni, klu nak bercakap, jgn mimpi la nak ckp slow2.. sah2 tenggelam dek suara diorg batuk jek.. so nak xnak, tpaksa la larinks aku menghasilkan getaran 200MHz.. huhu~~ bida'ah kan, tp xpe la..asal korg blh faham yang bila nak mngajar kelas tu aku kne menjerit.. so byg la, dgn keadaan matahari tegak ats kepala, duk terjerit2 selama 70 minit.. semput, longlai dan layu weih.. huhu~~..

jadi itu adalah antara sebab knapa sy kelayuan, kelesuan dan kelonglaian...

2 comments:

HASNIZA IBRAHIM said...

yeay!! dah boleh leave comments.. tp ada ke org akan tggl comments kat blog aku? hahaha ;p

LazyGenius said...

ade2..hehe..tadi masa kita print repot kat blik media tu...adakah hang terover sebab adenya azima tuh??konfius aku..nieza ke ni??

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...