header flash

Friday, August 28, 2009

:: FREAKY FRIDAY ::

bangun pagi tadi... aku rasa badan aku masih berbahang.. amik termometer dalam laci, tgk2 suhu aku 37.8 celcius... huhu~~ suspen... start dr smalam lagi aku demam.. igt bangun pagi ni ok la sebab aku nak kuar dgn Zai and Shimah... lps telan ubat aku pon sambung tidur, dgn pkai sweater, dgn berstoking, dgn berselimut selubung.... bangun pkul 8 rsa ok sikit.. check suhu 37.5... erm.. dah decrease sikit ok la kan... so aku kuatkan semangat utk nak kuar hr ni... movies&bowl kat Megamall=)

k...sepanjang perjalanan nak pegi Megamall tu hari hujan.... suasana redup..sungguh xbermaya... tp dalam keredupan itu tersimpan rahsia.. hahahahaha... rahsia ape? mna boleh cakap sini..klu cakap sini dah jadi xrahsia la pulak... hehehehe.. teori muslim and non muslim tu mmg lawak ah... hahahaha...

sampai ke megamall... kami terus menuju ke cinema la kan... tp biasalah..megamall.. luas tapi kurang berpenghuni... tambah2 pukul 11 pagi.. banyak kedai x bukak.. maka tergagau2 lah kami mencari dimana letaknya main atrium... setelah 2,3x pusing last2 tnampak la warna merah Popular.... fuih lega.... popular tu tempat biasa kami pegi and duk kat main atrium..so lega lah.. tp probnya.. bila tgk escalator dr tingkat 3 ke tingkat 5 x gerak.. oh tidak.... kami kne memanjat escalator... huhu~~ agak goyah gak r lutut mendaki anak tangga tu... smpai kat ats dah xleh nak ckp..sebab mengah... huhu~~semput siotttttttt...

dah sampai atas tu... kami pon meredah kegelapan ruang ats megamall yang mengerikan ala2 gua x gua tu menuju ke cinema... sambil meredah kami pon mengeluarkan persoalan "agak2 la kan.. brapa orang dah mengandung hasil kegelapan ruang ni?" hahahahaha.. sape yang penah pegi megamall tau la kan mcm mna suasana dia.. dan aku rsa mmg agak rmai la remaja2 mengeskploit kegelapan tu untuk mengikut nafsu... karaoke jamban kat Hiway Bagan Serai tu pon budak2 boleh amik kesempatan..apatah lagi satu floor yang gelam gumpita dgn tiang2 besar... sungguh tak boleh blah..klu aku jd YB...aku dah musnahkan kegelapan floor tu.. k..stop cte ruang gelap tu.. biarkan mereka dalam kegelapan...

hajat di hati nak tgk Dance Flick pukul 11.30 (aku dah siap check screening kat cinemaonline) alih2..aku tgk kat moniter kaunter tu..xde cte tu pkul 11.30...ada pkul 8.30pm.. memula igt mayb sebab kami dah smpai tu pkul 11.35.. kot2 dia xtunjuk kat screen dah... so kami pon tunggu dgn penuh sabar... sebab walaupon ada 4 kaunter, yang bukak hanyalah satu... dan xdenya cewek2 anggun or cun yang jaga.. yang ada hanyalah seorang pak cik... hohoho... heran sungguh.. adakah itu tokeinya? kami pon xtau sebab tak terfikir nak tnya tadi ahakz...dah tu sikit punya lama dia nak settlekan pembelian tiket org depan aku tu.. kejap2 hilang masuk bilik belakang..kejap2 hilang masuk bilik belakang..amik duit kecik la..pastu amik duit besar la.. mcm2 lagi la.. kami dah r hati dgn penuh gabra ni sbb dah tlewat 5 minit dr waktu tayangan...kan pasni masuk x faham crita.. so smpaila turn utk pak cik tu entertain kami... bila kami tanya cte dance flick tu.. dia ckp.. "sorry r..itu paper silap tulis... 11.30 xde..8.30 je ada.. " huh.. luluh jantung... aku igt nak wat movie marathon.. pkul 3 nak masuk skali lg.. alih2 1st movie pon dah wat hal... pastu dah xde cte yang mnarik dah utk tayangan sblm pkul 12... so xpe lah.. kami pon dcide utk tgk cte UP pkul 2.45... elok pusing nak gi beli tiket.. pak cik tadi dah hilang dah.. dah masuk bilik belakang dah huhu~~ hampas btol... so kami pon xpelah... nak tgk pkul 2.45 nnt lah kami beli... so kami meneruskan perancangan utk bermain bowling...

pi tempat bowling tgk2 dia bukak pkul 12.00 pm.. jam menunjukkan pkul 11.40... xpelah.. kami tggu lah... masuk dlm tu... huish..xleh nak ckp mcm mna..dah la suram2 ala2 lampu tido, bau pon ala2 semerbak yang x wangi..... pastu dgn orang duk polish lane... pastu dgn ada sekelompok mamat duk usha kami dari pintu masuk lagi..(eceh..prasan aje kne usha ahakz).. sungguh x selesa... xpelah.. kami pi toilet la dlu... perjalanan nak gi toilet tu sikit punya mencabar... dgn air atas lantai mcm tangki bocor gitu..pastu masuk toilet.. iskh..seriau giler.. boleh buat set pengambaran filem seram... rsa mcm tabayang2 jek hantu korea duk merangkak kluar kot toilet tu... mmg scenary dia sbijik mcm set filem hantu lah... so cpt2 lah kami kuar dr toilet tu... pastu pgi la duk kat krusi penonton... rsa mcm bosan giler..pdhal 20 minit je klu nak kne tunggu.... so kami pon decide nak turun dlu ah... nnt pkul 1.30 baru kami naik utk men boling... bkn ape..trasa seksa memikirkan klu nak naik turun naik turun sbb kne panjat escalator 2 tingkat... x larat weit..dah r bulan pose... ditambah pulak diriku demam... xlarat weih...

so turun popular... beli novel sebijik dua... beli kad sekeping dua.. beli buku sebuah dua... beli pen sebatang dua, beli kertas sehelai dua and bla bla bla....dah abis merayap situ, pgi la watson.. beli panadol sebotol dua and bla bla bla... nak beli pencuci muka & sahmpoo tp kat megamall xde Body Shop... so selamat lagi la duit aku buat msa ni...mggu depan x berapa selamat kot huhu~~... tup tap tup tap... jam pon menunjukkan pukul 1.20.. so skali lagi kami menapak ke tingkat 5 dgn mendaki tangga escalator tuh.. longlai lutut..

elok kami masuk kat bowling.. sekelompok mamat mna ntah duk usha kami bertiga.. cis..gersang sungguh depa nih.. (xleh r.. mmg obvios kami diperhatikan... tension.. mnyampah..xske..)kami tgk jam.. "pukul 1.30.. depa xpi smayang jumaat ka?" huh... golongan2 yang poteng smayang jumaat tp duk men bowling adalah golongan yang sgt xleh diterima oleh logik,mata dan hati... rsa mcm nak je gi bagi khutbah jumaat kat diorg time2 tu jugak... pastu elok jek dpt lane selang satu lane jek dgn diorg.. owh.. mnyampah.... nak ngadap muka2 mamat yg tak smyang jumaat dan diragui status puasa diorg.. baru siap pakai kasut.. datang lagi segerombolan lelaki2 yang xpegi smayang jumaat tp duk men bowling... group yang ni muka nak tgk pon takut..rambut xyah ckp.. berbelang2.. huhu~~ ala2 samseng amat... agak2 korang depa2 ni puasa x? ksiannya kat sape2 yang jd anak bini diorg nanti.. boleh ke nak membimbing ke jalan yang benar? huhu~~ wallahu'alam....

dah..pedulikan kisah2 lelaki yang xsmayang jumaat tu... menggelikan...euwwwww..... berbalik pada kisah kami bermain bowling... hohoho... 1st skali aku nak ckp..sbb hari ni aku demam... so aku xleh nak coordinate badan dgn sempurna.. proprioceptors aku maybe disfunctions... suhu badan tinggi nih.. menggangu aktiviti enzizm dalam badan seterusnya mengganggu body coordination.. hasilnya... aku mencipta rekod longkang terburuk dalam sejarah aku.. xpenah lagi aku sumbat longkang sebanyak hari ni.. huh..tension jek... pastu dapat lak lane yang demam mcm aku gak...gelong... baru nak baling.. pin dah 3 tgolek.. xpon masa dia susun tu.. pin x cukup..rongak.. heran siot.. dah yang paling best.. time baling tu yang jatuh 4..tinggal la lagi 6 kan.. tapi dia angkat 4..2 lagi bonus... giler x valid ah..tp untuk suka2 ok la kan.. hiburan hehehehe... =) memang gelong ah hari nih... pastu sambil main sambil tgk jam sbb pkul 2.45 nak tgk cte UP ni.. tp sebab kesuntukan masa.. mesin tu lembab ala2 put dut... asyik stuck jek..tension dowh.. so kami tpaksa tinggalkan game tu sbb nak berkejar-kejaran ke cinema lak... so, kami pon sedekahkan baki game sebanyak 6 throw tu kepada amoi2 kat lane sebelah.. upah diorg tolong amik gmbr kami hehehehehe...

tepat pkul 2.45 smpai kat kaunter cinema.. beli tiket... pastu cepat2 masuk.. elok duduk je crita pon start... tapi aku demam... bdn penat jln2 panjat2... rsa sgt tidak selesa.... mnyucuk2.. seram sejuk smua ada.. pendek kta.. pngalaman dlm panggung yang paling xbest.. len kali klu demam aku xnak dah masuk panggung... huhu~~... tp cte UP tu ok la.. comel kiut miut gitu..yg plg best.. romantik rhapsody pak cik tu dgn wife dia r... everlasting love gitu hehehehe...

kuar panggung, tapau mc'd and balik..on da way balik tu mcm ada... air yang melimoah ruah di atas jalan... kreta waja yang accident... bumper kreta dlm air xtau sape pemiliknya... lori berasap lepas tol juru tak tau ape punca.. lori pecah tayar... mmg freaking abes r... hehehehe.. jadi hari ni totally FREAKY FRIDAY bagi aku...amik sempena nma filem lindsay lohan blakon tu hehehehe...

p/s: diorg mmg xnak upgrade dah ke Megamall tu? syg la.. mcm terabai amat... huhu~~

5 comments:

Alfie said...

Hehehehhee.. ratu longkang kembali... hehhee
kena byk praktis ni.. ayuh! kalahkan fath la nanti=)

HASNIZA IBRAHIM said...

heh..raja longkang gak.. ;p

LazyGenius said...

wah..selamber je...panadol sebotol dua...paranormal tu...

LUVLYDIYANA said...

dah demam ke?

HASNIZA IBRAHIM said...

dah 2 hari.. huhu~~.. uhuk uhuk.. batuk pulak..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...