header flash

Monday, August 10, 2009

:: MASK RIDER ::

hehehe..aku nak wat the 90's show ke tetiba bukak cerita pasal mask rider a.k.a kamen rider nih.. hahahahaha... cte fav zaman kanak2 riang dulu.. sanggup berlari-lari bapak (maksudnya laju, bkan berlari anak..ok?) semata-mata nak tgk cte ni pkul 4.30 ptg... berlari dari mana ke mana? berlari dr sekolah ke rumah sbb pkul 2.00 - 4.30 ada kelas fardhu ain kat skolah... hahahahaha.. dahsyat kan? ape? korang x tau cte yang mna? ala.. Satria Baja Hitam tu la... walaupun smpai skrg aku tak tau apa maksud Baja tu... adakah baja yang digunakan utk menyuburkan tanaman? huhu~~ anyone.. i need some explanation ;p

k.. itu adalah set induksi.. nasib korang la..bca blog yang ditulis oleh cikgu2 mmg mcm tu.. berjela-jela dgn set induksi... terbawa-bawa dgn gaya mengajar dlm kelas.. hahahahaha... uik.. klu tajuk MASK RIDER tu sebagai induksi.. jd aku nak merapu pasal ape lak dlm blog hari ni? hehehehehe... semestinya aku nak merapu pasal isu semasa.. tak lain dan tak bukan INFLUENZA A H1N1... wah... sungguh ilmiah bunyinya hahahaha... tp korang jgn la igt aku nak post psal H1N1 kat sini.. tidak.. klu korang nak tau psal H1N1..sila bkak lamana web kementerian kesihatan.. http://www.moh.gov.my/...


aku nak cerita.. 2,3 hari ni aku menyepi dari dunia pemblogkan kerana aku mengalami ketidaksihatan tubuh badan.. badan ala2 demam, kpala sakit bedenyut2... so as the result.. aku pon tetap di pembaringan melayan kelayuan mata yg sangat seronok bila dpt tido huhu~~ hinggakan bila bangun dia jd tegang urat leher sbb lma sgt tido ahakz... igt nak amik mc hari ni.. tp bgn pagi td.. check suhu xde la tinggi sangat..cuma kpala jek bdenyut2, mayb nak selsema.. cuma sedari tadi..aku rsa tekak aku ala2 sakit... huhu~~ mayb sebab bdan panas.. kurang minum and kurang mandi sbb duk tdo jek spanjang hari ;p tp actly kerisauan turut menerjah jauh di sudut hati.. (cewahhhhhhhhh!!! puitis giler ayat aku hahahahaha..erk? ke aku jek yang prasan puitis? aduiiii...)... bukan ape, sbab antara simptom H1N1 adalah suhu badan tinggi, sakit kepala, sakit tekak..... wah2... byk la plak simptom yang aku rsa melekat kat diri aku nih.. xpe..xpe.. esok klu rsa sakit tekak lagi..aku pgi la berqueue haidar kat pesakit luar Hospital Parit Buntar esok.. jap!!! actly, klu nak check psal demam selsema di musim wabak ni, pegi kat bahagian pesakit luar or emergency? once again.. anyone, help me please huhu~~...


jadi, sebagai warganegara yang bertanggung jawab dan baik.. good samaritans... aku pon apa lagi, menjadi action kamen..eh silap.. kamen rider... uik? mcm mna lak boleh transform jd kamen rider ni? hahahahaha... senang sahaja... anda hanya perlu memakai face mask dan sejurus selepas itu, anda boleh mendeclarekan diri anda sebagai mask rider.. itulah yang aku buat.. hahahahahahaha!! --> bayang aku gelak mcm Sin Chan main Action Kamen B ;p.. bila pakai mask..tuhan je la tau betapa x selesanya.... and 2 kekurangan..

1)nak mngajar tu seksa amat.. bila kita bercakap... wap2 terkumpul dalam mask tu.. panas + berkuap + berpeluh + lemas = RIMASSSSSSSSSS...


2) aku ni kan jenis pemurah senyuman..tapi lately bila kau senyum aku tgk org x respond kat aku.. huhu~~ pastu baru aku perasan.. aku pakai mask..tutup hidung dan mulut.. mna diorg nampak aku senyum ke x... (len la klu diorg ada superpower... boleh tgk menembusi topeng... ok.. topeng sahaja.. bukan pakaian ye..sila buang bayangan2 nakal dlm kepala anda semua... aku x.. aku budak baik.. xpnah byg ape pon.. hahahahahahaha...) jadi.. untuk mengatasi masalah tersebut.. aku mengambil nasihat daripa mak cik angkat aku, x lain x bukan.. Tyra Banks... dia selalu berpesan kat aku msa borak-brak kat tepon or msa dia dtg kebun aku kat kampung utk makan durian... dia kata... "SMILE WITH YOUR EYES".. dan alhamdulillah... bila aku praktikkan.. orang akan membalas senyuman aku walaupun aku bertopeng... hahahahaha.. dunia begitu indah bila dihiasi dengan senyuman... oleh itu.. senyumlah....


senyumlah...
senyumlah...
ahai....
che mek molek.. --> goyangkan pinggul anda seperti Dato' M Daud Kilau...

tata..~~~~

1 comments:

Anonymous said...

Hehehehe.. lupa diri la tu.. senyum tapi lupa pakai mask.. hehhee.. xpe, otot bwh mata kita pon ikut senyum bila kita senyum.. so org lain leh tau.hehehe..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...