header flash

Saturday, August 29, 2009

:: TERKEJUTTTTTTTT !!! ::

Actually aku terkejut bila pagi tadi ada bebrrapa orang students aku tanya btol ke Dato' Ismail Kamus meninggal...actually aku dah dengar berita ni sari Shimah semalam, tp msa tu kami pon xsure btol ke x... tp bila pagi tadi aku masih dihujani dengan soalan-soalan mcm ni.. aku pon jd was2 r... untuk pengetahuan semua, Dato' Ismail Kamus ni popular dalam kalangan warga SMAI sbb dia datang ke sekolah kami itu untuk mengubati kes histeria yang diluar batasan normal sehingga menjadi kes rasukan.... so aku pon kiranya baru 2,3 menjak ni je la mula mengenali beliau.
dalam kekalutan histeria..sempat aku snap gmbr ni =)
aku pon apa lagi..... gooooooooooooooooooooooooooooogling la.. sedih pun ada gak sebab ye lah..baru je aku jupe dia.. tup tup dgr brita dia meninggal... huhu~~ .. hampir 10 minit duk mngsearchkan diri...dan hasilnya... memang sah terdapat salah informasi.. bukan Ismail Kamus yang meninggal... tapi orang lain... alhamdulillah.. lega... sebab bukan ape.. persoalan yang menghantui minda aku bila berita Ismail Kamus meninggal ialah "huhu~~ xsempat la dia nak berubat SMAI dari hantu-hantu tu semua... huhuhu~~ sampai bila la aku nak kne dengar budak2 menjerit2 kat sekolah??" tapi sekarang tidak lagi.. aku boleh tersenyum lega.... beliau masih ada untuk melawan kejahilan yang memebelenggu persekitaran SMAI... cewah!! macam Laksamana Sunan la pulak hehehehe....


Hoh!! yang ni memang tkejut... lemah longlai jantung aku... tengah aku duk menaip crita Ismail Kamus tasi..tetiba kuar email elert kat screen... "pdrm.alert@myeg:your traffic summons".. OMG!!! terhenti jantung aku... huhu~~ sungguh tidak indah perkhabaran mempunyai saman traffic dikala duit diperlukan untuk memeriahkan sambutan Ramadhan dan Syawal... terketar2 tangan aku click email alert tu... rsa 5 saat yang diguna untuk membuka inbox itu sangat lama... rsa nak pengsan pon ada.. "Brapa ratus la aku nak kne saman ni? RM300? RM600?.. berapa saman aku ada? " dub dab dub dab... sebaik email dibuka....


Dear HASNIZA BINTI IBRAHIM,
You do not have any new summons.
Thank you for using MyEG services

Regards,
Team MyEG


phewwwwwwwwwwwwwww.... mmg tkejut... pastu pndai2 je dia sent email ni msa aku tgh duk post blog tajuk tkejut.. giler ah... mmg tkejut abes... heran aku..mcm mna email ni dihantar hr ni.. dah rhr sabtu, jam pkul 8.45pm..dedikasi sungguh myeg ini.... what a coincident.... tapi aku sangat lega.. dan aku nak korang tau yang aku sungguh..sungguh..sungguh...sungguh..sungguh.... sungguh9999999999999x terkejut... seb baik xmati kne heart attack je tadi... Allah panjangkan lagi umur aku untuk beribadah di bulan Ramadhan..alhamdulillah... =)
p/s: marilah kita sama-sama mensedekahkan al-fatihan buat allahyarham Ustaz Ismail Salleh yang telah meninggal dunia.. semoga rohnya dicucuri rahmat ..

4 comments:

Alfie said...

Ish2, 2 kali terkejut ye.. ish2.. kesiannya.. ni kalu ada berita pape lagi ni leh wat sakit jantung ni..hehehehe.. phewwww...legaaa

Anonymous said...

Cantiknya kasut beli kat mana... rase nak suruh Niza belikan lak... pleassseeeee

HASNIZA IBRAHIM said...

beli je kat STEFENO... ;)

LUVLYDIYANA said...

berita palsu jgn caye

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...