header flash

Saturday, September 26, 2009

:: AIDILFITRI 2009 ::


Wah... lama sungguh aku x merapu kat blog nih... bukak2 tadi.. penuh habuk and sawang kat laman sesawang blog aku nih... hehehehe... dah start ayat pening... ;p erm.. pejam celik pejam celik dah masuk hari raya ke 7 rupenya harinya..dalam ayat yang best sikit..dah seminggu rupenya kita berhari raya... dam dam dum..bunyi mercun... tapi mercun yg aku main takde pulak bunyi "DAM DAM DUM"... yang ada bunyi "POP" jek sbb aku hanya brani main mercun pop a.k.a mercun bawang hehehehehe...i wanita ayu + sopan + anggun.. mna boleh main mercun ganas-ganas... tgk.. betapa sopannya sampai cakap pun ber "I" "you" dah ahakz -> aku mmg nak blasah minah ni..duk mrapu jek dari tadi...


ok..ok..kembali kepada cerita hari Raya... since it's been a week already, so let's me do a 7 in 1 entry.. hahahaha...gempak siot.. kalah printer.. printer paling maju pon 4 in 1 jek.. shampoo or kopi xyah ckp r..takat 3 in 1 jek.. huhu~~ cut the crap!! susah la jd aku nih.. asyik nak merapu jek.. mesti mak aku suke makan ikan kerapu msa ngandungkan aku dlu.... k..stop.. stop.. "ya Allah... jauhkanlah hamba-Mu ini dari sifat merapu.... aminnnnnnnnnnnnnnnn..."


HARI RAYA KE - 1

1)Kakak aku beraya kat Ipoh... so x complete Happy Family... x syok sungguh... rsa nak marah2 jek.. tapi xleh marah.. huhu`~

2) mak aku a.k.a chef Suraiyah sakit urat... so xleh nak berdiri lama-lama untuk masak.. jadi menu hari raya pertama tahun-tahun sebelum ini seperti nasi minyak, nasi beriani or nasi dagang tidak dapat dilaksanakan... menu yang sgt simple dipilih.. nasi ayam..sebab aku pon boleh tolong nak buat.. ;p mcm pelik jgak hari raya mkn nasi ayam..tapi gasaklah... hahahaha.. sebagai extra... wat lontong...

3) aku semangat beli tudung raya... alih2 pagi raya carik x jupe.. so pkaila tudung lama uwaaaaaaaa... sampai skrg aku xjupe lagi... heran sunggoh...

4) bila nama Hari Raya, kita akan pk hari untuk bermaaf-maafan.. especially sesama ahli keluarga kan..biasanya masa Hari Rayalah kita pakai baju cantik2...bersalam-salam semua pastu salam siap posing lagi... tapi bagi family aku... dah sedekad rasanya susah nak alami situasi macam tu.. salam raya biasanya kelam kabut..xleh nak posing lebih2..xemua kne cepat2... ye la..nak wat mcm mna... elok balik smyaang Raya jek..terus ada tamu datang... giler ah kelam kabut.. sumpah ni..tak bohong.. dah hampir 10 tahun mcm ni.. mmg aku muka masam ah..sbb aku ni kan suke amik2 gambar..alih2 nak posing bersalam-salam pagi raya xdpt sbb kne duk dapur bancuh air org dah dtg beraya... huhu~~ dan biasanya tamu akan non-stop smpai petang... sbb tu aku kta..kami bersalam-salam secara kelam kabut... tamu turun jek..salam cepat-cepat sblm tamu lain dtg.. pastu kemaskan hidangan.. ready for the next guests... meriah x? hahahaha... mmg begitulah situasi raya ku..xkira r masa raya kat mna pun.. Kelantan, KL mahupun Parit Buntar... tapi kan... mcm mna ek nak bg tamu dtg beraya lewat sikit kat umah kita? ni elok tutup pintu kreta balik dari masjid..tamu dah ada kat pagar.. huhu~~ tapi bila pk balik..ape salahnya kan.. tamu dtg bawak malaikat what? takat nak amik gmbr bersalam.. hari Jumaat boleh wat.. sebelum ayah aku pi Smayang Jumaat... amik gmbr bersalam hahahaha...

5) tamu dtg non-stop.. penat tak terlayan..smpai tak cukup aku.. member yg dtg braya umah aku kne tolong aku masak.. hahahahahahahantu punya tuan umah mcm aku nih... tapi xpe.. thanks to my bestest fren... Juhaida.. salut!! salut!!

6) Mr AF dtg raya gak... ceh... dia tagged dgn mak aku kenakan aku... wat suprise la konon.. kta xnak dtg..alih2 tcegat depan pintu.. seb baik aku mood baik xwat mood merajuk.. klu mai angin sawan mrajuk.. tak bkak pagar baru tau ahakz~~


HARI RAYA KE-2

1) xmeriah sangat.. tambah2 aku pakai baju yang pernah pakai msa konco Mr AF...so dah x mcm baju raya sgt la... so feel nak bergambar tu kurang... tgk tv pastu pgi beraya umah jiran-jiran lama and kawan-kawan...

2) ada tamu dtg beraya...tapi aku dah pening mabuk mkn campur2..tdo je kat atas...


HARI RAYA KE-3

1) berkobar-kobar tunggu akak aku and fmily dia sampai.... and bdebar-debar tunggu fmly Mr AF nak dtg beraya.... fuih.... dup dap dup dap..... ;p

2)bengang dgn akak aku..kta pkul 9 nak btolak dr Ipoh... tp last2 pkul 11 duk Ipoh lagi... rsa nak mrajuk salin xmo pkai baju raya dah..tp bila pk..xleh..dah besar..dah tua..xleh merajuk sgt... nak mrajuk dgn Mr AF je boleh hahahaha.... non stop aku duk membebl..dgn nawaitu..dia smpai nnt..cepat-cepat salam mintak maaf... hari raya la katakan.. gunakan sebaik mungkin ahakz..

3) kelam kabut.. elok akak aku sampai angkut barang masuk dlm umah... toyota Alphard putih dah muncul depan pagar.. huhu~~ mna nak layan akak + abg ipar + anak3 buah (3 orang ;p).. mna nak layan family Mr AF.. ADOYAIIIII.... seb baik kakak aku sporting and baik..dia tolong aku ngidang sma.. dia sacrifice xmkn dlu walaupon perut dia dah menyanyi2... hahahaha... tq sis.. nyesal membebel awal2 tu hahahaha...

4) sempat snap skeping dua gambar family...

5) mlm tu main mercun pom pom..and main bunga api asap.. ada jugak main mercun gatal... sebab bunyi dia..... " pheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeewitttttttttttttttttt POM!!!!".. hahahah...


HARI RAYA KE-4

1) seawal pagi aku dgn kakak aku bpeluh ketiak wat lontong and laksa... sbb aku jemput student aku dtg.. xcukup lagi..kami goreng kuey teow, karipap and nugget... biasalah.. budak2 nak dtg braya.. lgpon brapa kerat je kan nak dtg.. dlm ati aku dah gabra.. risau kot tup tup yang dtg 3 orang.. sia2 aku berpeluh ketiak duk prepare smua... malu pon ada gak klu mcm tu... konon student nak dtg..tgk2 6 pasang lobang idong je yang dtg...

2) pkul 11 diorg call ckp dah kat stesen bas PB...sbb aku janji aku pi amik diorg kat sna.. diorg xtau umah aku kat area mna.. sesampai di stesen bas... peluh pondan dan membasahi dahi... ramai sunggoh.... 25 orang yang dtg..adoyai.. kali ni aku menggelabah takut mknan x cukup.. huhu~~...dah la ramai yang dtg dgn motor.. majoriti budak laki.. rsa mcm duk dgn mat rempit.. i maluuuuuuu.. hahahahahaha....

3) penuh umah aku... makanan smua licin.. air berjug2... smua makanan yang ada dlm stock bwk keluar smua licin.... seb baik menu major cukup.. sempat la semua orang merasa makan laksa, lontong and kuey teow.. hehehehe.... msa nak balik tu... tpaksa la tarik duit raya dr sampul.. niat nak bg banyak..tp ramai sgt yang dtg.. budget kne tukar... hahahahaha... neway.. thanks smua sudi dtg beraya walaupon korang jauh dari Bagan Serai... dan walaupon korang ada yang x blajar kat SMAI.. thanks jgak coz still remember me~~ mode syahdu hehehehe ;p


HARI RAYA KE-5

1) Pegi beraya umah mak angkat Siti, maid akak aku.... alang2 dah pergi Tmn Serai Jaya, singgah beraya umah Zai terus,..amik ko.. satu fmly singgah beraya.. hehehehe...sorry kecik dah mengganggu pagi indah ko... =)

2) trip to penang...


HARI RAYA KE-6

1) bawak mak aku pi beraya umah Shimah... saje nak soh mak aku berkenalan dgn mak Shimah sbb aku slalu pi umah Shimah...mandi la..mkn lah...tdo siang lah... huhu~~...

2) kuar dinner satu family... saje... 16 Okt ni birthday Ezry..aku mcm x balik KL...so boleh la celebrate awal1... takat birthday budak kan.. bg kek tiup lilin je la yg paling dia igt.. bagi mainan dah slalu sgt dah beli mainan... hehehehe...


HARI RAYA KE-7 a.k.a HARI INI...

1) diorg dah bertolak balik KL...sunyiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii~~~

2) simpan pinggan mangkuk masuk almari smula....

3) bkurung dalam bilik.. update blog...


Sekian ceritera raya saya selama seminggu..~~~

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...