header flash

Sunday, September 6, 2009

:: BUKA PUASA DENGAN PENUH NAFSU ::

erm... spatutnya aku post entry ni semalam..tp sebab kaki aku lenguh sangat jadi aku tak leh nak memblogkan diri.. (body aku sangat berkoordinasi.. walau kaki yang lenguh, tapi tangan dan mata turut sama lenguh.. klu guna peribahasa "cubit peha kanan, peha kiri terasa jugak" salah r untuk aku sbb klu cubit peha kiri.. satu badan turut merasakannya.. hehehehehehehebat x? ;p (1st ayat dah start mengkerapukan diri.. nak kne sekeh btol minah ni...)

k..ni tak merapu..ni fakta semuanya... aku bangun pkul 12.30 t'hari .. oopss.... kantoi.. bukan ape.. biasalah cikgu sesi pagi.. bila ada cuti jek, amik kesempatan la uk bangun lewat banyak dari hari2 biasa... hehehehe... lps bangun, mandi, kemas2 umah sikit dan bersiap utk ke Jusco PERDA dengan Cik Seri - Cik Seri dari SMAI... kenapa aku kata Cik Seri? sebab kami smua xkawen lagi... and kami semua berseri2 ahakz.. ;p lebih kurang pukul 2.45 rombongan cik kiah sampai depan umah aku tuk amik aku, pastu kami amik sorg lagi ahli dan berlepas ke PERDA... sepanjang perjalanan tu, mcm2 la kami borak.. lawak bodoh, lawak cerdik smua kuar r time tu... hehehehe..


sesampai kat perda..kami pon terus menuju puncak.. hehehehe..xde la puncak sangat..2nd floor je sbb nak buat reservation utk bbuka.. kami smpai tu pkul 4.00.. hehehehe.. msa ats kreta tu dah bincang and come out dgn nama Johny's.. hehehehe... dah siap booking, kami pon pegi mencucuk duit.. pastu bila duit dah dicucuk mula la rasa kaya raya dan nak bersedekah pada pemilik2 kedai kat situ.. hahahahaha... nafsu membeli sudah muncul..


sbb duit tak brapa nak ramai, so xde lah membelah poket sangat.. just beli shampoo body shop (rambut aku mngalamai masalah "miscariage" yang agak kronik... hahahahaha.. ske ati aku jek guna term tu... korg faham x? ;p).. pastu sambil merayap nak carik surau... tnampak pulak SALE 70% baju tidor Scarlet.. hahahaha... bukan la baju tido yang sexy mexy tu... baju tido comel mcm kanak2 tu je la.. hehehehe... biasalah.. harga dia standar RM39.90... alih2 hari ni SALE 70%... apa lagi.. angkut la 2 pasang.. hehehehe...

dah rasa duit sengkek.. ape lagi... terus menuju kesurau... nak smyg Asar sambil berdoa agak dimurahkan rezeki.. mna la tau kot pasni tetiba ada orang hulur RM100 kat aku pon jadilah... hahahahaha... tapi memandangkan aku menzalimi diri sendiri dgn membiarkan nafsu membeli mendominasi jiwa raga.. maka Allah xmakbulkan doa aku tu walaupon ini adalah penuh barakah.. hahahahahaha... klu btol ada orang tetiba bagi RM100 kat aku, aku mmg xamik..takut ah... kot2 dia jami ke duit... pastu siang malam duk tbayang muka orang tu jek.. ksian kat Mr AF ahakz.. ;p

lepas smayang.. ronda2 lagi sikikt pastu elok kaki pon penat... perut pon dah main lagu jazz... tgk jam dah pukul 7.00.. oyeah.... dah nak buka puasa... so cpt2 la kami pergi mendapatkan abag Johny's yang sedang menunggu untuk mengepow duit kami... hahahahaha... sesampai jek sedikit hampa.. sebab memula kami book kat tempat yang best..alih2 dia pindahkan kami ke ceruk yg sedikit xmemberangsangkan mata.. tp nak wat mcm mna kan... reserve tadi bayar RM50 jek... kalau RM500 boleh gak nak wat gaya hentak-hentak kaki tunjuk protes... so kami pon mnurut je la duk kat ceruk tu... satu-satu makanan yang kami order muncul... tapi nasi aku.. 10 minit lps bbuka baru smpai... waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...... aku pon hentam mkn steam boat la dlu.. pastu baru mkn nasi.... yayayayayayaya... kenyang yang amat.... dgn tomyam lagi smangkuk... mmg full tank r.. hilang diet aku yang bbuka mkn nasi sesenduk + sayur smangkuk and xde santan.. alih2 hari ni mcm mkn utk 3 hari bbuka... huhu~~ gemuk la aku.... ~~~ tu la... sape soh tak kontrol nafsu makan.. amik hang... ingkar lagi perintah Tuhan..

aku yg last siap.. nak wat mcm mna kan.. order aku smpai paling lambat.... so pkul 8.00 baru berangkat dari Johny pastu gi smayang.... dah lps smayang.. nak balik r..kan lewat sgt lak smpai umah... siah kat Shikimaru nak kne drive sensorang malam2... so bergegas la jalan untuk balik.. tapi skali lagi nafsu menguasai diri... kejap masuk kedai beli belt... pastu singgah kedai kasut belek2.. pastu pegi Mc'D cari bahan gigit2... pastu..pastu.. pastu... last2.. pkul 9.30 baru balik... ats kreta lawak xbyk sgt dah..sbb dah penat kan... hahahahaha.. papepon.. best!! nnt kitak kuar lagi ek walau bukan bulan puasa ek... =)

4 comments:

LUVLYDIYANA said...

makan secara over...i loikeeee johnny 24/7!!

HASNIZA IBRAHIM said...

i like my own steamboat... hahahahaha... =)

LUVLYDIYANA said...

ur own steamboat??musykill jap.haha

HASNIZA IBRAHIM said...

steamboat buat sdiri la..erk.. mak aku la yang wat.. best... aku udang dgn ayam je.. benda2 lain mna aku mkn ahakz.. marvellous ;p

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...