header flash

Wednesday, October 21, 2009

:: KENAPA MANUSIA BEGITU KEJAM? ::


selepas beberapa tahun kita dikejutkan dgn berita Allahyarham Nurin Jazlin Jazimin, hari ini skali lagi kita dapat melihat cerita yang hampir sama..

DIdera, dirogol, diliwat

"KAJANG: Kejam dan tidak berperikemanusiaan apabila seorang lelaki Afrika didakwa sanggup mendera, merogol dan meliwat anak kekasihnya yang baru berusia tiga tahun sehingga kanak-kanak itu menemui ajal.

Malah, kekasih wanita terbabit yang juga seorang janda berusia 24 tahun tergamak bersekongkol dengan warga asing itu apabila sanggup berbohong dengan mereka cerita kononnya anaknya mati akibat didera pembantu rumah.

Bagaimanapun, siasatan polis mendapati fakta dalam keterangan diberikan wanita yang bekerja sebagai setiausaha itu meragukan sebelum merumuskannya sebagai pembohongan apabila mendapati wanita terbabit tidak pernah menggaji pembantu rumah yang didakwa melarikan diri sejurus selepas tragedi menyayat hati itu.

Sumber polis berkata, wanita rakyat tempatan itu dikesan menjalinkan hubungan dengan lelaki Sudan terbabit sejak beberapa bulan lalu.
"


bezanya.. dalam berita hari ini.. ibu kanak-kanak tersebut terlibat sama.. mcm mna boleh jadi sampai mcm ni? mana hilangnya sifat keibuan sehingga masih sanggup melindungi kekasih walhal nyawa anak tergadai? kes Nurin dahulu, ramai yang mengalirkan air mata bila memikirkan keperitan hati seorang ibu untuk menerima kematian anaknya dalam keadaan yang menyayat hati.. tapi dalam kes hari ini, masih ada ramai yang mengalirkan air mata..

1)air mata memikirkan apakah malang nasib si anak berusia 3 tahun tersebut kerana mendapat ibu seperti itu..
2)air mata memikirkan kemanakah pergi nilai keibuaan.. masih mampu membela tindakan lelaki yang tidak mempunyai tali persaudaraan sedangkan darah daging sendiri telah dibunuh, dirogol, diliwat? apa yang ada dalam fikiran si ibu???
3) ape perasaan si lelaki itu ketika merogol budak berusia 3 tahun?? ada ape wei???? klu 13 tahun tu boleh gak terima akal.. ni 3 tahun... yang jenis mcm ni.. patut "kasi" je senang.. mmg dah xboleh nak kawal nafsu... xde belas kasihan.. buta hati..!!

kanak2 umur 3 tahun pon boleh menjadi mangsa.. mcm mna dgn kanak2 yang lain2.. either yg lebih muda atau lebih tua.. masihkah dunia ini selamat untuk mereka?? mcm mna dgn keselamatan anak2 aku nnt? adakah tempat untuk mereka hidup dgn aman suatu hari nnt? dimanakah nilai MELINDUNGI HAK KANAK-KANAK??? --> heh...terbocor soalan moral lak.. huhu`..abaikan iklan ini.~
adakah ini petunjuk dunia benar-benar sudah berada di ambang akhir zaman???

akhir kata..SERIUS..!!! aku mmg benci dgn fenomena si ibu yang bersekongkol dgn suami @ kekasih berkaitan kes2 mcm ni... lindungilah hak anak anda.. tanpa anda.. anak anda tak lahir.. so tolong bertanggungjawab.. kalau lelaki wat mcm ni boleh terima lagi sebab hati lelaki xsesuci hati ibu.. tapi klu ibu yg xde jiwa nurani mcm tu.. mmg xlayak jadi ibu ah.. jadi ibu ayam je kot yang layak.. lps ni pgi buat vasektomi.. puaskan nafsu tanpa perlu ada anak klu tak pandai nak lindungi mereka.. sekian..

3 comments:

cik bit said...

btoll
kita hukum bunuh sama dia
dera mak dia skali
sakit hati akuuu

Aida said...

Wah!! Shahrizat mesti nak pinjam teks nih... Anyway, mmg sadissss.....:(

HASNIZA IBRAHIM said...

che bit : tu la..xberhati perut langsung.. budak kecik giler..nak mintak tolong pon xpandai... patut letak dlm kandang bg anjing gigit je depa 2 org tu.. biar dia tau rsa seksa...

kak : haish...dr bg sharizat, baik org guna sdiri.. boleh jd menteri wanita.. hahahaha.. jagalah anak anda elok2.. belalah nasib mereka..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...