header flash

Wednesday, February 17, 2010

:: TERBENGKALAI ::

Hari ni hari last cuti CNY.. esok dah have to back to school..arghhhhhhhhh..xde smgtnya.... dah r seawal pagi lagi masa seni.. hurm..apeke benda la lagi aku nak soh depa buat minggu ni?? huhu~~.. mengajar seni itu satu penyeksaan bagi org yang buta seni mcm aku... klu soh ajar seni fotografi tu ok la jugak.. hehehe...ok..sekian sahaja sesi membebel utk kembali bekerja esok..

sejak cuti CNY ni...nawaitu nak gi tempah baju asyik terbengkalai sebab ye lah...nama pon CNY...amoi jahit baju tu pun cuti beraya....mcm mna aku nak gi tempah klu kedai diorg tutup...xkan nak gi tempah order dgn pintu besi tu kot... huhu~~... ada la 2 helai kain yg xjahit lagi..satu batik sutera Terengganu..satu lagi kain sulam Indon... jiran kat KL bagi... huhu~~ xsabar nak tgk kain2 tu bertransform menjadi baju... ehehehe.... kebaya please!!! ;p tp asyik terbengkalai je nawaitu ni..bila nak transformnya??? huhu~~




terbengkalai..sigh!! smua benda yang aku nak buat hari ni terbengkalai... sekembalinya dari sesi latihan aerobik di skolah....aku dah memasang angan2 utk mempunyai rangkaian televisyen sendiri dalam bilik...ahahaha...actually dah hampir 2 mggu dah aku angkut tv masuk dlm bilik aku...cuma tak tau nak sambung ASTRO...nak wat split dr decoder kat bwh.. so aku biar je la tv tu tbengkalai dlm bilik aku slama 2 mggu ni... tetiba td..bila aku bwk radio-lama-berhabuk-duk dalam stor -xpenah bukak sejak 3rd year kat USM ke sekolah utk latihan aerobik..tetiba terdetik satu ilham.. klu aku ltk radio tu dlm bilik..boleh la aku sambung dgn TV..boleh la wat tgk CD (ye..radio saya itu zaman tuk kaduk... hanya boleh play CD...DVD xleh huhu~)... tapi!! alamak..wayar audio+video tu xde..xpe..xpe... lunch dlu... baru pikir...

elok lepas lunch... berat pula mata ni...so aku hentam tdo smpai ke ptg... dlm pkul 5 bsiap sedialah aku nak ke pekan..carik wayar audio tu... elok pulak mak aku ajak pegi tepi sungai... nak pegi beli carpet...so aku pon bwkla mak aku pegi kedai karpet... xde plak yang bkenan... "xbyk choice" kata beliau....erm... so xsettle lagi hal urusan carpet... tbengkalai la jdnya....

dari kedai carpet..maju terus tanpa mundur pergi ke pekan PB utk cari wayar audio.. sambil membawa satu lg misi.. membeli battery baru utk MP4 aku yg mcm hidup segan mati xmau tu... nmpa MP4...tapi kne duk tlekat kat plak... sbb batt dah kong...sgt2 xportable huhu~~...tu yg nekad nak nak gi beli battery... so that boleh guna kat staff room..headphone baru dah beli...agagaga....


so tinggal bonda dlm kreta.. laju2 mnapak pgi kedai eletrik.. beli wayar tu... seb baik murah... RM3.50 jek... klu RM35 ringgit.... aku xbeli dah...hehehehe... carik battery lak.. RM15... huh! mcm mahal jek.. so aku pon membuat lgkah bjaga2...aku try pasang kat MP4 aku... tgk2 MP4 aku xjalan... alamak!! MP4 aku dah rosak ke?? wawawawa... berjalan ke kereta dgn penuh rsa sedih.. sob sobsob.. MP4 ku...dan r msa beli dlu tsalah pilih.. smpai RM300 ++.. tetiba rosak.. sedih r... sobsobsob... so tbengkalai la nawaitu nak bwk MP4 kat meja kerja... huhu~`


sampai umah dah gelap..biasalah..dinner lak.. (hal2 makan xleh tbengkalai hehehe)..sesudah mngemas2 smua.... aku pon apa lagi..memulakan ekspedisi menyambung wayar2 dan switches... kebetulan ada CD gila-gila pengantin remaja... (aku thuke cite ni ;p ) so aku try pasang... skali... skrin hitam jek...tv suara kuar...arghhhhhhhhhhhhhhhhhh!!! ko pehal TV sabo aku punya usaha untuk menjadidkan bilikku seperti hotel..wahahahaha.... waaaaaaaaaaaaa...waaaaaaaaaaa... terbengkalai la niat utk menonton CD cte jepun + korea +taiwan yang aku ada.. (koleksi zaman muda2 dlu..dah tua ni download je smua... huhu~~ )....

huhu~~ segala masalah yang terbengkalai ni..aku bwk ke depan la.. mtk tolong ayah hembus2..jampi2.. kot2 pasni kuar gmbr... sobsobsob...

ok..i nak siapkan kerja data ponteng yang terbengkalai... dah 2 mggu xsiap2 lagi... huhu~~ ada jugak ikgu yang kne ligan dgn PK HEM nnt.. huhu~~aku xmao mencipta rekod terbengkalai sampai ketahap itu... adios...nak wat keje ;p

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...