header flash

Wednesday, March 17, 2010

:: COMEL ::


huhu~~.. hari ni dgn bersemangatnya bawak Ezry nak pi tgk cte Alice in Wonderland 3D... bukan takat nak tgk kat GSC...tapi siap nak bwk masuk IMAX.. ye la kan.. untuk nephew kesayangan.. mestilah aku nak bg dia pengalaman yang indah... supaya bila dia tua nnt..at least dia ada la jgak sedikit memori psal aku... hehehe.. msa mcm mna aku mengingati memori bersama pak cik2 dan mak cik2 aku... hehehe...

mcm biasa.. ayah aku tlg htr kat LRT Bkt Jalil... naik LRT smpai Hang Tuah mmg xde problem... tp yg menyesakkan fikiran aku bila terfikir nak bwk Ezry gi Berjaya Times Square ialah bila nak naik monorel... ya allah...!!! sgt999999999999999999999 sesat... klu aku ..aku redah je jln kaki kaot bwh tu... tp sbb Ezry kan kecik lagi.. kesian la dia nnt penat... jd sebab itulah aku memerlukan khidmat pertolongan Siti... maka.. pengembaraan ini turut melibatkan Cik Siti... hehehe...

seperti dijangka.. mmg sesak amat dlm monorel tu.. klu aku sorg.. mmg tak sempat ah nak pegang Ezry... dgn org duk btolak2... seb baik la satu stesen jek.. klu x ada jugak si Ezry tu lemas di celah2 himpitan org.... smpai kat Imbi jek..skali lagi bertolak2 nak kuar.. dah pintu tbukak je terus org dr luar serbu nak masuk... overall... aku mmg benci naik monorel actually!!!

smpai2 jek..terus meluru carik bubble lift tu.. nak naik tingkat 10 cpt2... tkut dah start dah cte Alice ni... tp elok smpai kat dpn IMAX... rsa mcm pelik amat.. rsa mcm imax tu... hidup segan mati xmahu.. (erk.. btol ke peribahasa aku tu? ).. yg ditayangkan cuma satu cte jek..ape cte ntah..xigt tajuk.. igt nak bwk je Ezry masuk..tp 13PG lak.. sah2 Ezry xlepaas... tgk kat situ penuh poster cte How to train your dragon jek... tu pon esok baru release.. adoyai... timing xbtol sungguh la...

so kami bertiga bergegas gi GSC kat bwh tu... tgk je la 3D kat GSC pon... tapi queue pnyalah pnjg.. berlingkar2... tgk kat skrin.. Alice 3D selling fast.. hati dah berdebar dubdabdubdab... mulalah rsa mcm.. klau lah turun umah awal.. klulah tadi smpai2 terus queue kat sini... tapi duk main kalau.. smpai bila akan rsa sedih dgn hidup kan.. so kne lah belajar redha dgn qada' dan qadar... (sedikit tazkirah di sini... hehehe )... so msa tgh beraur berlingkar-lingkar tu... tetiba rsa ada tangan kecik duk tarik2 baju aku... tgk2 Ezry,,ala-ala berbisik... "Cik Sue.. jom tgk cerita elephant ni... Ezry x ske cte Alice... tu cerita girl "... ai pulak... aku pon tgk kat poster..ada la poster filem Khankluay 2 - Jumbo Gajah Biru.. smbil dlm hati.. "Uik!! cerita ape ni.. xpnah tgk pon promo filem ni..." mmg aku xtau pon wujud cte ni... tapi mna boleh.. dah tekad nak tgk Alice.. so aku ckp la kat Ezry... klu cte Alice dah sold out.. baru tgk cte elephant... dan dgn spontan Ezry berkata "biarlah cte Alice tu sold out ".. ceh...hampeh... aku beria2 dia lak blh doa mcm tu... huhu~~

elok smpai kat kaunter.. mmg btol.. yg 3D tggl pkul 6.50... huish..xpsal aku nak tunggu.. so.. dgn yakinnya..aku beli cte Jumbo tu.. ye la kan.. aku nak bwk Ezry... so kira hikmha la kan.. aku bwk dia tgk cte yg dia nak tgk... so masuk la.. dlm pangung tu ada la kot dlm 20 orang.. 90% adalah kanak2 kecik... another 10% adalah parents/aunts/uncle/... hehehe... tp bila tgk.. waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! cantik giler animation dia... dan yg paling best..diselitkan dgn unsur2 keAsia Tenggaraan la... dah cte Siam kan... hehehe... tp comel la.. aku rsa xrugi la byr tiket... comel sgt99999999999999999.... !!!!

tetiba rsa dah mls nak menulis... so kesimpulannya.. sape yang ada anak umur 12 tahun ke bawah... boleh la nak bwk anak2 anda tgk cte Jumbo ni... ok...sekian.... xlarat dah mnulis... tata~~

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...