header flash

Thursday, March 11, 2010

:: MUAFAKAT ::


(gambar dari En. Google yang hansem )

sempena esok ada sambutan MAULIDUL-RASUL peringkat sekolah.. jadi.. sesuai sangat lah tajuk entry sy yg berbunyi ala2 arabik dah islamik sikit.... hehehe...

skali lagi.. ceritanya pendek..tapi penuh dgn contoh kemuafakatan....

hari ni hari kedua Kejohanan Ping Pong Peringkat Daerah Kerian... so selaku AJK Pendaftaran dan AJK Hadiah... aku kne tunggu dari seawal2 kejohanan..sampailah selewat-lewat kejohanan... semalam kategori lelaki..hari ni kategori perempuan lak... nak dijadidkan cerita...

sebelum pertandingan final... kami berehat sambil mkn2 dlu.. tetiba... langit berubah warna..dari cerah jd kelabu gelap... klu aku kta hitam tipu r... mlm baru hitam... dan hujan turun dgn selebat-lebatnya.... guruh brdehem-dehem.. (ada ke kiasan mcm ni?.. layan je lah... ) dah la dah pkul 5 lebih... maka.. aku pon berasa cuak utk mendrive balik umah sdiri... i xbrani la you hujan lebat..jalan tu penuh dgn bapak treler....

so.. I pon meminta izin utk pulang dgn mnumpang Kak Bani.... kak bani pon kta.. "OK!!"... --> (Muafakat 1)

kemudian dtg Kak Miza yg merupakan jurulatih olahraga... "Kak Bani... htr org balik blh x.. org dg dgn motor ptg ni".... Kak Bani pun kata... "OK!!!".... tetiba aku dpt idea... "Ha!! Kak Miza bwk la toyol saya.... tinggal motor akak kat skolah ".... dan idea itu diterima pakai... --> (Muafakat 2)

pastu kreta aku parking kat balakng... kunci umah ada dlm kreta... so.. nak pergi ke kereta aku tu... Shimah tumpangkan aku... Myvi dia parking sblh bilik guru je... so xdelah aku kne redah hujan tu kan... --> (Muafakat 3)

Alang-alang dah pgi dkt kreta... aku ubah parking kreta aku tu... sbb nnt xkan Kak Miza nak kne pi redah hujan pi kat kereta aku lak kan..so aku pon alih kreta aku ltk sebelha bilik guru --> (Muafakat 4)

Masa tu hujan dah renyai-renyai... tnya Kak Miza... konfem ke dia nak balik naik kreta aku.. mna la tau kot sanggup redah hujan menaiki motor.... dia ckp... motor dia dah pass kat students... maybe sbb kesian kat students tu nak tggu bas dlm hujan --> (Muafakat 5)

pastu minyak kreta aku xbrapa nak penuh dah... so Kak Miza dgn rela hati nak tlg bwk toyol aku gi isi minyak ..tp duit aku la.. tp sanggup nak tlg stesen minyak tu bagus amat la kan hehehe--> (Muafakat 6)

pastu ada students nak tumpang aku balik... tapi sbb aku balik dgn kak bani.. so dgn studetns2 tu skali kak bani tolong tumpangkan --> (Muafakat 7)...

sekian.. dalam msa xsmpai sejam.. byk nilai kemuafakatan berjaya diterapkan... ekian terima kasih... kisah kemuafakatan ini bersambung lagi esok bila Kak Bani akan mai amik aku pi sekolah... ye la.. toyol duk umah Kak Miza... hehehe.... semoga muafakat ini berterusan dan muafakat ini membawa berkat... amin ya rabbal 'alamin......... =)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...