header flash

Saturday, May 1, 2010

:: DRIVER PLEASE.. eh silap...HUSBAND PLEASE!!! :: !!! ::


ini en Google..sebab itu dia tak hansem... encik suami saya i'Allah hansem bangat !! ;p

Ok.. ini entry kedua dlm masa satu hari dan hanya berbeza beberapa jam dari entry pertama... ini sgt menunjukkan bahawa saya2 sangat2 bosan dan depressed.. sebelum tu..nak maklumkan..saya baru pulang dari mkn kenduri di rumah jiran... hehehe... agak terlewat sampai mak cik jiran sy kta.. igt sy dah cmo dtg.. klu sy xdtg..dia nak babap saya... auw.. manja gitu dgn mak cik jiran.. ehehehehe ;p

ok.. saya mau keluar.. minggu lepas sy xboleh keluar sbb hari sabtu sy kne jaga MUET... dah sparuh hari.. xsyok utk keluar... sy jenis suke keluar seawal2 pagi..keluar selewat2 petang.. kekadang terlajak malam dan sy xsuke.. sy telah didik dr kecik supaya xslalu merewang jauh2 di mlm2 hari.. unless atas sebab2 tertentu... so menplankan diri dgn kwn nak kuar tgk WHEN IN ROME pada hari Ahadnya... tetapi..bak kata orang.. malang tidak berbau.. sy diserang penyakit pening2 di pagi ahad kerana tlebih tdo di hari Sabtu itu. (balik jaga exam.. tido.. bangun makan smayang... tdo... bangun..tido...bangun..tido... ).. maka... kedua2 hari sudah tidak keluar dan saya hampir kena sawan!!!!!!! arghhhhhhhhhhhh.. jiwa rsa terpenjara.. mnyesal xikut abagnda kuar hari sabtu tu... bajet nak kuar sdiri hari ahad... sobsobsob.. maka sy telah berada dalam tahap kemurungan melampau-lampau.. smpaikan smua benda yang sy berkenan di shopping online..sy membeblinya sehingga hampir kering duit yang sememangnya kering (ape?? ko ingat gaji cikgu mahal sangat??? ) dan sekali lagi sy depressed memikirkan duit abes... tapi sy syukeeeee dpt barang2!! ahahaha...

minggu ini.. jiran saya kenduri.. hidup berjiran mestilah kena pergi kan.. walaupon aku pergi mkn jek..xmenolong ape pon.. actually teringin nak berjumpa2 juniors di Queensbay.. TAPI!! saya tidak yakin untuk memandu seorang diri ke Queensbay di hari 01 May.. saya telah mendapat vision ala2 Ghost Whisperer bahawa jalan mesti sesak amat di atas bridge... cuba memplanning dgn kawan2 utk ke Taiping Central.. malangnya cerita yang ingin ditonton adalah tayangan lewat Maghrib.. erm..rasa kurang manis dan kurang enak sebab konfem akan terbalik malam.. malu ah kat jiran yg berkumpul tgk anak dara yang cun melecun ni balik malam..x sweet gitu tau...

bila memikirkan betapa saya terbatas untuk keluar kerana saya tidak berani untuk mendrivekan diri..saya rsa mcm nak marah diri sendiri... dan saya rasa sedih.. rasa mcm nak balik Puncak Jalil... at least kehidupan bersama kakak & parents di sana agak lebih happening berbanding dgn saya dan abangnda di sini... klu di sana.. weekend jek mesti ada jek agenda yang terancang mahupon ad hock .. paling cikai punya aktiviti.. pegi Giant Kinrara or Jusco Equine yang hanya sekangkang kera dari umah.. sekurang-kurangnya.. bau Lovely Lace di jusco itu mampu menenangkan otak dan menstimulate hormon happy-happy =)... atau... shopping drypers si tweeny di Giant mampu mendamaikan getaran di jiwa yang resah bila tidak bersedekah di shopping complex....walaupon bukan saya yang bayar pampers itu ahakz.. itu adalah perasaan yang indah...

dan.. dalam keadaan mcm ni..sy berasa sedih.. hanya encik suami boleh menyelesaikan masalah macam ini... kerana bagi saya... encik suami adalah merangkap encik driver... jadi bila ada suami.. sy boleh kemana-mana sahaja... skrg sy terbatas.. diumur mcm ni... pergerakan saya terbatas dan saya tiada en suami utnuk menjadi driver.. xpe.. xpe.. bila dah ada encik suami.. en suami perlu mengqada smua aktivi perjalanan yang terdelayed... SAYA NAK BERJALAN-BERJALAN + MELANCONG.. xleh jauh2..dekat2 pon jadilah.... pada bila-bila masa..tak kira siang atau malam.. weekend or weekdays... (ok..saya juga mahukan suami yang berupa En. superman hehehe )....asalkan di hari cuti especially weekend.. saya tidak terperap di rumah... sy benci terperap dirumah...

dan dikala berperasaan begini..sy merasakan bandar parit buntar yang sebelum2 ini saya rasa sgt hebat telah bertukar menjadi sgt hampeh.. kenapa parit buntar hanya ada watson? kenapa tidak ada SASA, BODY SHOP & FACE SHOP??? kenapa parit buntar hanya ada Pizza, KFC dan Old Town sahaja?? Kenapa tiada McD, Kenny's, Wendy's, Carl's Jr ETC. ????? Kenapa Parit Buntar xde GSC ?? Kenapa parit buntar xde bowls?? kenapa parit buntar xde SOGO, Low Yatt, Jln Tar & Jln Masjid India??????????????????????????? ...

ok...sah saya sudah giler... hehehe.. xpe..walaupon sy sudah giler... saya masih nak berdoa.. saya nak encik suami merangkap encik driver.... please!! please !! please !!!! .. ceh aku duk merayu kat sinni xde guna sesen pon.. ok!! saya nak pegi smyang zohor sambil berdoa dapat encik suami secepat mungkin dan juga nak baca qurana untuk mengurangkan getar dihati...

hahahaha... ok.. tamat sudah sebuah entry sampah.. entry ini ditulis berlandaskan kepala lutut saya sahaja.. tidak menggunakan akal.. sebab itu ia berbunyi bodoh..tapi saya kagum..kpala lutut saya sopan kerana menggunakan kata ganti diri saya instead of aku... hahahaha.. kepala lututku yang beretika..

bye~~ jgn simpan dalam hati.. ini adalah terapi minda ~~ *wink ~~

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...