header flash

Tuesday, July 6, 2010

:: EMCEE..MC...CRK ::


Semalam.... 5 julai.... setelah hampir 2 bulan selepas bulan Sains dan Math SMKAI.... dan... dalam senarai jawatankuasa... saya ditugaskan utnuk menjadi emcee... huh..dengan penuh debar dan semangat membara....petang ahad tu dah awal2 lg dah siap iron baju...mlm tu dgn penuh tekun kilat kuku..dgn harapan... bila pegang mic... semua mata silau dek panahan kilauan kuku saya.... hahahaha... sungguh tidak kelakar... actuallu aku dah lma xkilat kuku.. last msa pagi btunang tu.... lgpon i baru beli nail buffer baru... yg lama bg kat cik CT... fuyyoooo... maid zmn skrg pon pkai nail buffer Body Shop you!! ahakz ;p

diringkaskan cerita... elok bgn pkul 5.45 pagi..perut rsa senak... ye..seperti kebiasaannya.. saya diserang dysmenorrhea... penyakit normal... cuma..sejak berumur 25 tahun.. (OMG!!!! tuanya aku!!!! ) PMS semakin menjadi... cramp tu satu kewajiban... cuma ada yg "mengiringi" ni tak tahan..dlu just cramp... skrg... dia ada rsa loya..dia ada rsa pening...dia ada rasa sakit kepala... maka... saya pon amik hp..sms kepada PK1, ckp... xsihat... dan mintak mau mc... beberapa minit kemudian..sms berbalas dgn jwpn yang menggembirakan.. "OK..take care "... maka..saya pon perlu membuat beberapa sms mengejut yang lain.. kepada cik shimah.... ckp psal adiah.. kepada kak bani... ckp psal mtk tlg dia jd emcee sbb sy mc... huhuhu~~..selesai urusan bermsg... sy pon seperti biasa... turun ke dapur, menelan pain killer + ubat selsema sbb sy mau tdo lena.. *(sy telah menyalahgunakan ubat di sini hhu~~)...naik ke atas semula.. mengetuk pintu abangnda, informing beliau sy xpi kerja, masuk bilik, sapu minyak panas kat kaw yg cramp... (menimbulkan misteri di situ bg org yg tak tau psal dysmenorrhea ) ;p.. bkak air cond, amik comforter..selimut.. tidur merengkok..... sungguh nyaman dunia....

jam 2.40...saya terjaga... mata terpisat-pisat.. perut rsa kembali cramp.. effect ubat dah tamat... baru teringat.. nak mc..tp xgi klinik... keadaan cramp yang sgt mengsengkelkan.. mmg sy xde seatom nawaitu pon utk gi klinik..mmg xlarat... (aku dah sakit ni..sbb tu xlarat nak gi kerja.. klu aku larat nak gi klinik.. mmg xde pekdah r xgi kerja...) so..aku membiarkan sahaja hari berlalu.. mmg nawaitu terautomatik tertukar.. dah rsa nak apply CRK je lah... xsanggup nak gi klinik... ye..tiap2 bulan.sy mmg dlm dilema... boleh dikatakan, tiap2 bulan diserang penyakit ini... dan.. ubatnya bg saya ialah mkn pain killer, minyak panas dan tidur.. itu shj.. jd tersangatlah berat hai bila time sakit perlu merengkok ini sy perlu ke klinik utk mengambil mc... pdhal nak berdiri pon xlarat... adakah sy perlu call ambulance utk bawa sy ke klinik?? hish...giler.. ;p sebelum2 ni..sy gagahi juga derap kaki ke klinik berdekatan utk amik mc.. tp muka xpyh ckp r... kelat + ketat.... ye r.. sy perlu baring..bkn perlu ke klinik... sobsobsob... tp kali ni... dah mmg tak tertahan.. maka.. sy sanggup gunakan CRK saya... takat sehari... xterjejas kot Golden Handshake saya... wakakakakaka... besar cita2... ahakz ;p

jadi... tgh hari itu..sy ulangi benda yg sama.. alas perut dgn sedikit makanan... telan pain killer... sapu myk panas... merengkok di atas katil.... mlm..abangnda belikan lauk siap so there's nothing to worry about.... seharian menghabiskan masa begitu sungguh membosankan...benar tidak tipu... barulah sy sedar... betapa indahnya nikmat kesihatan yg ALLAH berikan... dan betapa indahnya suasana weekdays di bilik guru w'pon air condnya xbrapa nak sejuk hahaha... sungguh tetiba rsa rindu nak gi kerja.... wahahahaha... sungguh dedikasi... ;p

ok..sekian saja cerita kurang ilmiah.. sekarang mau sambung dgn cerita ilmiah...

sudah beberapa org rakan2 sejawatan sy yg mengalami senggugut ni telah dikenalpasti mempnyai cyst dlm ovary.. dan ini membuatkan saya sedikit cuak... dr dlu lagi sy risau dgn keadaan senggugut sy... risau gak.. kot2 endometriosis or what so ever la yg berkaitan... tp..ada seorg individu ni kta... doc akan "masukkan" camera... hoh!! mmg sy tak sanggup nak pegi check ah.. tapi kali ini... rakan sejawatan sy menceritakan... doc hnya scan... maka nafsu untuk pergi check sgt membuak2... so COLUMBIA ASIA HOSPITAL TAIPING.... wait for me within these few weeks... sy sgt2 busy..setiap weekend dah di booked dgn agenda2 menarik...lagipon.. En Gen-2 putih pon agak busy utk bwk saya ke sana.... huh~~ tunggu...saya akan smpai sebelum bulan puasa ini... i'allah... doakan semoga sy sihat2 walafiat shj... tiada unsur2 yg ditakuti.... aminnnnnnnnnn =)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...