header flash

Sunday, July 4, 2010

:: KELAM MALAM ::

Ini cerita lama... tapi aku baru post entry ni..ats sebab2 keselamatan... jadi.. secara tak lngsung... entry ini membawa kisah ceritera lapuk... huhu~~..lapuk xlapuk..baru la jugak..dlm minggu lepas... 230710...



aku duk sensorang kat umah... abangnda ku pergi shanghai seminggu.... seminggu tu... sebanyak 7 hari la bermaksud aku duk umah sensorang... sebab tu aku tak post entry ni awal... nnt org tau aku duk umah sensorang... tidak bagus untuk kesihatan... eh silap... tidak bagus untuk keselamatan.. precaution is better than cure hokkey... hahaha..

sedang aku enak menerewang alam maya... tetiba tup!!! rsa mcm agak gelap sikit umah... tapi xde la gelap kelam... sebab monitor chipinky my lappy masih menyumbangkan tenaga cahaya... dlm hati dubdabdubdab,... ayyok... xde letrik... aku usha kat luar... mna la tau kot2 u mah aku sorg jek yg gelap sbb ada komplot org nak merompak ke kan..skali lagi aku tegaskan... precaution is better than cure.. meaning kita kne sentiasa berwaspada..bersiap siaga bak kata laksamana sunan ahakz.. nak jugak aku selit nma laksamana sunan tu... hehehe....

bila intai kot celah tingkap.. tgk..nun jauh sayup mata memandang kelamnya malam.. jd.. sahihla satu taman or satu parit buntar xde letrik.. kemudian.. aku pon dgn kelamkabut... mencari lilin... ayyok.. aku xigt..kat mna abahku simpan tin lilin.. terbayang-bayang imej tin susu dutch lady yg besar tu... dlm tu lah stock lilin + matches... berbekalkan torch lite ogy..nma manja handphone ku... aku menggeledah stor... dag berpeluh2 panas ni.. tp xjupe... batt ogy lak tup..dah jd merah... hadoiii.... cubaan btol la... tetiba tercame out dgn idea menggunakan lilin2 aromaerapi yg kiut miut tu... berlari-lari aku ke atas... ok..aku bohong di situ... gelap wei.. mcm mna aku nak lari.. langkah satu-satu..penuh hati-hati... kan tergolek terseliuh terpeleot di tengah malam tanpa org di dalam rumah... iskh... kan jd cte panic room lak...

ok..aku pon berjaya dapatkan lilin... nyalakan lilin... sambil ngadap laptop.. nak ol tak boleh r.. xde letrik mna router on... maka aku pon ngadapla chipinky...siapkan kerja2 yang tertunggak... sambil wat keje..badan dan berpeluh2... aku ni mmg xtahan panasa sikit... maka...aku membuat langkah berani dgn membuka pintu umah... sbb aku dgr suara jiran2 bisisng amik angin kat luar... so aku tumpang berani r utk buka pintu...trasa la angin sepoi2 bahasa....grill and gate locked ok.. safety 1st ahakz..

sambil duk mnaip wat keje tu.. dlm otak duk risau 2 benda... klu letrik xde smpai pagi esok.. maksudnya.. aku gi skolah pakai tudung kedut2 ah..baju xrisau... sebab aku ada sock baju yg xpayah iron...kain xkedut.. hehehe... yg kedua aku risau... ogy yg nak kong ni la.. mcm mna aku nak set alarm bgn tdo esok... maunya tlajak pkul 10 baru bangun...so aku pon skali lagi dgn langkah bertatih2 naik ats bilik mak aku... amik dia punya jam loceng... seb baik la ada jam mak... aku mmg xde...gne hp jek.. huhu~~... setelah berpenat lelah membuat persiapan untuk menghadapi pagi esok.. elok aku duk bersimpuh kat dpn lappy... sambil duk terkial2 nak set pkul 5.30 nak bangun... lip lap lip lap!!! lambu kembali menyala..kipas kembali berpusing... tv kembali bernyawa...

alhamdulillah!!! sangat lega.... hidupku yg kelam kembali ceria even di tengah malam... ditemani suara tv menhilangkan kebosanan... ditemanai alam maya utk berborak2 even keseorangan kat umah... dan desir angin kipas + air cond membuat jiwa berasa tenang seterusnya dpt tdo lena... sumpah...aku xleh tdo klu panas.... huhu~~

1st time aku bergelap dlm keadaan seorang diri di tgh malam... seb baik bukan khamis mlm jumaat.. maunya goosebumps aku.. hahahahahahantuuuuuuuuuuuuuuu.... erk.. nauzubillah... xmo jumpe.... huhu~~

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...