header flash

Wednesday, July 28, 2010

:: MOVIE MARATHON pt. I ::

saya sukasangat tgk TV... and kekadang.... TV pon suke tgk saya... (kes tlena depan tv la nih)... hehehehe.... nak wat mcm mna.. badan letih kan... gaya busy ala PM.... ;p

seperti ramai yg sedia maklum..hari tu sy sgt menyampah dgn ASTRO MOVIE.. sebab duk ulang tayang cite lama jak... sampai kekadang tu siap boleh hafal dialog.. paling parah.... sambil tidur pon boleh tau scene mana pd masa tu.. okey..itu melampau... hahaha.. klu tido..mna la sy nak nmpk & dengar scene mna yg disiarkan msa tu.. hehehe.. tapi.. keseluruhannya.. boleh la dibuat kesimpulan... sy rsa tension melampau sehingga mencapai tahap diluar kawalan..sy call ASTRO centre..and cut the Movie package... hahahaha.... sy rsa sangat suka hati....

tapi tidak berkekalan..esoknya tu sy dah mula rsa boring + mati kutu sbb selama hampir 5 tahun... channel movie lah jd pilihan sy.... maka.. disebabkan sy mempunyai rakan2 yg sgt supportive... maka mereka menyupport saya dgn cara menaja DVD.... hikhik... maka...kutu saya tak jadi mati... kembali idop.. erk..!! faham? ;p xfaham xpe lah...xpenting..


ULASAN PERTAMA { THE BACK UP PLAN }
rating :

secara peribadi.. cerita ini ok la.... tp xkena dgn jiwa saya... sesuai untuk ditonton oleh mereka-mereka or pasangan-pasangan yang baru kawen dan sedang mengimpikan nak dapat anak... sbb cte ni more focus kepada perasaan sweet2 + gabra2 nak menyambut kedatangan orang baru.. bagi saya yg xtersenarai dlm kumpulan sasaran.. berasa agak bosan.. maka dlm 2,3 kali jugak sy pause dan tidur... pause tidur.... smpai la abes mvie ni...



ULASAN KEDUA { WHEN IN ROME }
rating :

filem ini membuatkan jiwa saya xtenteram sbb sy sgt9999999999 nak menonton filem ini di panggung wayang... tapi apakan daya.. msa tidak mengizinkan... maka.. sy dgn hati yg sebal.. menonton DVD sahaja... bila menonton DVD...sy berasa amat bersyukur kerana tidak mebazirkan wang saya untuk menonon filem ini.. tidak seperti yg diharapkan... sy ingat bila tajuk WHEN IN ROME maka 90% jln cerita adalah di Rome dan berlatar belakangkan kota Rome yang artistik dan romantik klassik gitu.. tapi rupenya hampeh... dan lawaknya xbrapa nak lawak.. tapi lawak gak ah sikit... ada la jgak sy gelak.. tp masih lagi menerima nasib yang agak malang bila ada jugak la 2,3 kali saya pause utnuk tidur... pastu sambung balik... cerita komedi romantik yang xberapa nak komedi dan xberapa nak romantik...
.


ULASAN KETIGA {LEAP YEAR }
rating :


Cerita ini sangat besttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt !!!!!!!!!! plot yang menarik + mendebarkan... scenary yang sgt cantik..rsa mcm nak book flight pegi Ireland time2 tu jugak... seb baik beberapa minit lepas tu kembali waras dan akur bahawasanya aku xcukup duit untuk ke sana... wuhuhuhuhu....sgt sedih...ok.. cut the craps!!! tp cerita ini sgt best dan menarik... smua scene adalah terbaek bagi sy.... tp effek latar belakang bukan sahaj mempengaruhi jiwa aku.. malah kecik zai sama... menyebabkan kami beria-ia pergi ke MATTA Fair semata2 untuk usha package tuour Europe...supaya kami boleh menabung dari sekarang.... hehehe... dan disebabkan filem ini jugak sy jatuh cinta dgn lagu "U'VE GOT ME - Colbie Caillat" ...bagi mereka yang berada dlm mood bercinta... saya sarankan..anda tonton filem ini bila di kuar di panggung berhampiran anda nanti....ahakz... hehehe... ;p

ada beberapa lagi filem yang sy nonton sepanjang minggu tu...tapi xlarat ah nak tulis dah.. maybe akan kuar part II hehehe.... tapi secara keseluruhannya... sy nak wat kesimpulan : SAYA SUKAKAN FILEM GENRE KOMEDI ROMANTIK... *(filem melayu not included ) ;p...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...