header flash

Tuesday, August 24, 2010

:: DOA LUPA ::

hurm... kali ni xmo wat ayat panjang-panjang... belit-belit...
just cut it straight to the point..

aku mula puasa penuh msa darjah 2.. maksudnya masa umur 8 tahun..
masa darjah satu... puasa separuh hari jek..
balik skolah...campak baju...campak beg..
bukak saji... carik nasik... hehehe... ala msa dlu..darjah 1 tu dikira kanak2 giler ah lagi..

lepas darjah dua tu..alhamdulillah aku puasa penuh ah...
cuma...sepanjang memori aku puasa...
xde lagi peristiwa termakan or terminum...
pendek kata... aku mmg slalu igt la aku puasa...
even smpai dalam mimpi... mimpikan lauk bermacam2 ada dihidangkan.. bila elok dah gaul semua.. nak suap kemulut.. tup!! teringat yang aku puasa..
cess!!! dalam mimpi pon otak aku x kasi chance untuk merasa makanan...
apatah lagi dlm keadaan sedar...
sbb tu...
msa kecik2 dlu ah..
di bulan puasa..
lepas smayang subuh,,,
salau doa.. "Ya ALLAH... biarlah aku lupa aku puasa hari ni"
hahaha.. ngeng sungguh bila igt smula...
smpai mintak doa tu utk benda mcm tu..
hakhakhak..
tp part yang paling sedih,,
ALLAH xpernah makbulkan doa aku yang satu itu.... wohohoho.... sobsobsob...

itu cerita zaman 1990-an.... zmn tu darjah 3 xpose pon org consider budak kecik lagi..
tapi sejak zaman 2000 ini.. pendekatan islamiah terhadap kanak2 telah berkembang pesat...
dan saya bangga...
apabila pada tahun ini..
ezry.. yang berumur 5 tahun 10 bulan...
sehingga hari ini..14 Ramadhan..
beliau dah berjaya puasa penuh 7 hari..
pencapaian yang agak membanggakan...
pasni che sue bagi kek Ben-10 ok?? hehehehe... {sengkek la aku raya nnt huhu~~ } ;p

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...