header flash

Tuesday, August 10, 2010

:: MARHABAN YA RAMADHAN KAREEM ::


Abu Hurairah menyatakan : Telah bersabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud :
Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan.
-Hadis dikeluarkan oleh imam Bukhari, Muslim, Nasai'e, Ahmad dan Baihaqi-


SELAMAT MENYAMBUT KETIBAAN RAMADHAN
semoga dapat memperbanyakkan amal ibadat... pahala berganda-ganda di bulan barakah ini...
semoga berjaya menyempurnakan ibadah puasa dgn penuh tawadduk.. kesederhanaan dan keikhlasan...
semoga berjaya menemui LAILATULQADAR....aminnnn...
semoga segala amal diterima olehNYA dan hidup di dalam lingkungan keredhaanNya...

amin ya rabbal'alamin...

bila Ramadhan tiba..beberapa perkara dah terpusing ligat dalam kepala..
acara memasak...
huhu~`..apa aku nak masak untuk berbuka ni..
tahun lepas mak ada kat sini... + beli kat bazaar ramadhan..
taon ni mak duk kat KL... xde perasaan nak beli2 kat bazaar...
semangat nak masak...
menyahut seruan bonda supaya belajar memasak...
penuh semangat...tapi berkira-kira...
"nape bila time bulan puasa baru aku smgt nak belajar masak.. bulan puasa la susah nak masak..sbb xleh nak rsa..." huhu~~
xpe.. di mana ada kemahuan..di situ ada jalan...
menu simple2 xpe.. bulan puasa... ikan kering pon blh wat makan bertambah-tambah.... hehehe...
azam bulan ramadhan dalam bidang memasak..saya nak memasak...
mmg saya xpandai masak.... tp nak belajar masak..
abangnda... redha je la ek rsa mcm mna...huhu~~

mungkin nnt entry sy akan menjadi entry resipi masakan... hehehe..

saya jugak nak siapkan jahitan manik banu raya saya itu...hehehe..

ewah...klu berjaya mencapai impian...sy akan jadi wanita sejati lah... hikhikhik...

dah!! dah!! gi siap2 nak Terawikh... hehehe..
ingat... banyakkan ibadah... bca quran banyak2... berwasatiah dan menahan nafsu untuk berbuka ..barulah boleh capai berat badan ideal...(erk.. klu skali skala nak gi buffet ramadhan xpe la ek....) ;p

1 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...