header flash

Thursday, September 16, 2010

:: KAU PERGI JUA ::

dalam kemeriahan menyambut kehadiran Syawal pada kali ini...
hati aku suram..
seperti yang aku cerita dlm prev entry...
ada beberapa faktor...
tapi yang utama adalah kerana berita kematian...

1) berita kematian arwah Dato' Sosilawati dan 3 rakannya yang telah dibunuh kejam <<>>... al-fatihah...

2) pada 2 Syawal... telah mendapat panggilan telefon yang mengkhabarkan datuk saudaraku merangkan bapa saudara emakku telah meninggal dunia.. arwah merupakan adik bongsu kepada nenek belah emak.. rumah beliau berkembar dgn rumah nenek... aku panggil arwah pak chu yob...
arwah xde la sakit teruk.. hanya sakit tua.. tu pon bukannya sakit terlantar berbaring xboleh nak gerak... arwah boleh bergerak... cuma dia mengidap alzheimer.. dan diabetis menyebabkan arwah sentiasa penat...
emak aku sangat rapat dengan arwah... selalu mak aku cerita mcm mna msa kecik arwah selalu bwk mak kau jalan2 keliling kampung... beli barang untuk mak aku... dan mungkin juga bakakt memasak mak aku tu diwarisi dari arwah... arwah dulu ada kedai makan betul-betul depan RTM Wakaf Che Yeh... sape xkenal mee goreng pak chu yob... sape xsuka roti canai pak chu yob... sup tulang xpayah cakap.. all time fav... tapi... disebabkan telah tua.. pak chu yob dah lama berniaga masak.. tapi tagline popular dalam family aku klu mak aku gorng mee... "Sedap mee goreng ni.. macam mee goreng pak chu yob" ...dan kini ..arwah sudah tiada...
arwah seorang yang sgt lembut.. xpernah dengar mcm mna suara dia marah orang.. xpernah dgr suara dia xpuas hati dgn orang.. xpernah dgr sara arwah merungut...{ 24/7 korang boleh dgr aku marah2..merungut..mengeluh.. sungguh mazmumah sikapku} pendek kata... arwah seorang yang sgt sopan dan baik pekertinya... dan sebab itu.. pemergiannya dirasai oleh ramai pihak.. cuma aku dan family yang xberkesempatan untuk melawat jenazah arwah.. hanya mampu kami kirimkan doa dari kejauhan untuk pak chu yob..semoga pak chu yob aman dan sejahtera di sana... dan ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman... aminnnnnn...
3) dan belum sempat aku nak post entry arwah pak chu yob... pagi tadi dikejutkan dengan berita yang tidak disangka-sangka... kak diana, rakan sekerja aku di SMAI telah meninggal dunia di Hospital Teluk Intan setelah sehari koma... sangat-sangat terkejut... dan sebak menerima berita itu... nak kata aku ni rapat sangat... xde la... tapi.. banyak la juga cerita kami kongsi bersama..

- msa awal2 beli toyol..toyol kne servis.. almost 2 weeks.. so sepanjang tempoh tu.. kak diana bermurah hati menumpangkan aku pergi skolah dgn beliau...

- ada masa kadang2 kak diana xsihat.. jadi.. kak diana pulak tumpang aku ke sekolah...

-meja kami agak dekat..jd klu duk kat meja guru mmang selalu la mnyembang merapu2... komplen psal budak2... kekadang pinjam pen..pinjam pembaris... pinjam2 novel {arwah ada koleksi novel yg agak banyak} dan kadang buat lawak bersama....

- seawal pagi lagi kami dah akan menjamu selera di kantin bersama-sama... sekarang... semua dah tiada...

- awal tahun ni..arwah melahirkan baby..tp xcukup bulan sbb arwah ada HBP...jadi byk la jugak aku sembang2 dgn arwah psal penjagaan budak tak cukup bulan based on my experience dgn si kembar kakak aku tu... dan baju2 baby tu arwah mintak tolong aku beli kat KL dalam 5 helai...

cuma... ada rasa terbuku di hati.. yang tak mampu untuk ulang semula...

- semasa salam raya hari tu.. aku btol2 xde memori..aku salam ke x dengan arwah... T_T

- sepanjang bulan puasa... aku byk buat kerja kat lab.. jd jarang duduk di bilik guru.. jd.. mmg jarang berborak dengan arwah sepanjang bulan rmadhan lepas.. tambah2 beliau selalu tidak sihat dan MC or ada appointment dgn doktor..

- biasa cuti aku ada la jugak sms arwah... tp cuti raya hari tu.. aku x sms langsung.. xwish HARI RAYA ape pon.... dan sekarang rasa sungguh terkilan... dan rasa ingin aku undurkan masa... agar aku boleh qadha semua apa yang aku xsempat buat dgn arwah... T_T

- untuk kak diana... saya doakan agar akak damai di sana... dan semoga roh akak ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman...

- saya doakan anak-anak akak akan mendapat kasih sayang secukupnya daripada suami akak, keluarga akak dan juga insan2 lain walaupun akak sudah tiada di sisi mereka... ikhlas dari hati saya doakan untuk akak dan keluarga...

- akak tengok gambar yang saya edit untuk persaraan Hjh Hamidah.... saya xsempat nak buat gambar akak bersara.. mungkin ini saja yang mampu sy buat untuk akak... sekali lagi..semoga akak tenang dan damai di sana.... al-fatihah...aminnnnnnnn...

1 comments:

HASNIZA IBRAHIM said...

correction... 1431 Hijrah.. not 1413 Hijrah.. thanks kepada yang menspot kesalahan itu.... =)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...