header flash

Monday, October 18, 2010

:: ENCIK, CIK, PUAN ::

memula igt nak berpuasa malam ni..
jeng jeng jeng.... adakah aku pengikut ayah pin puasa mlm2??
even ayah pin tu duk kampung bersebelahan dgn kampung nenek aku...
tapi insya-allah... iman ku masih kental.masih mentauhidkan Allah....
alhamdulillah... gaya mcm ustazah lak cakap hehehe...

k..sambung cte puasa...
actually aku nak puasa tulis blog...
tapi... xboleh..
rsa xtau nak watpe...
kat fb pon xde org nak melayan...
sedih giler rsanya T_________T
so..aku pon berkawan dgn keyboard nih ah...
PERINGATAN : klu nmpk aku kat FB sila layan... klu korng xlayan..aku sedih... faham? klu aku sedih... korang akan semak dgn entry aku.. hakhakhak... dish!!! bg penumbuk kat diri sendiri... mewakili kalian ;p

ok.. sebab ni blog aku..
maka aku nak suarakan masalah aku..
bg aku ia agak masalah... bg korang.. mungkin xjadi kudis ape pon..

actually bukanlah masalah ape pon...
cuma halnya ialah kenapa untuk lelaki... hanya ada "ENCIK?"
kenapa xde perbezaan panggilan untuk lelaki yang dah kawen dgn yang belom kawen?
kalau perempuan yang belum kawen... Salutationnya ialah "CIK"
kalau dah kawen... bertukar menjadi "PUAN"

**nota kaki :ramai budak skolah aku...xreti nak beza ik dgn puan...sesuka hati dia nak letak nma cikgu cik ke puan... adehla... sekolah menengah tu...:

sambung..
tapi nape klu lelaki..
kawen ke.. xkawen ke... angkat pukal jadi "ENCIK?"

susah tau... even xdela membawa masalah besar..
tapi still membuatkan perjalanan tidak lancar...

sebagai contoh..
jika anda adalah perempuan...
tetiba di ofis masuklah pekerja baru...ENCIK XY
mesti kita nak tau gak kan dia dah kawen ke belom...
tapi selaku perempuan..rsa malu tu ada untuk tnya "dia dah kawen ke belom?"
tambah2 bila si lelaki itu adalah masih muda...
takut org kta kita niat nak menggatal..
padahal sekelumit pon xde...

tapi klu pompuan.... kita automatik boleh tau..
sebab ada istilah "CIK" & "PUAN"
klu "CIK" rmai la si miang keladi nak tlg bantu....


itu je lah problem yang dihadapi...
tapi klu ada pihak lelaki yang mngambil kesempatan untuk menipu...
mmg boleh jadi parah ah..

"saya xkawen lagi".. padahal dah kawen....
klu pompuan kurang cerdik yang pcaya buta2 xpernah nak selidik betol2..
mmg terpedaya lah....

::masquerade yang diguna oleh en google untuk menyamar ::


p/s : ramai perempuan yang sanggup jadi bini muda semata-mata kerana percaya lelaki itu kaya adalah sebenarnya tertipu..... lelaki yang petah bicara sah2 otak putar alam.... so..jgn terpedaya dgn taburan wang ringgit..tgk2 duit yang dia tabur kat korang tu pon duit bini or bini2 dia ..kelak kamu merana.... { ada tokoh jadi menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat x? } ;p

4 comments:

one mieyla said...

---> tgh prepare utk d pgl 'puan' ke nie...^^

LazyGenius said...

adehla....selama ni xde org kisah pun pasal encik, cik, puan...alih2 dah jd isu kat blog hg lak...xde kije ye???

HASNIZA IBRAHIM said...

mieyla : xde kaitan... hehehe

HASNIZA IBRAHIM said...

shimah : hahahaha.. tertimbul isu ni msa helmi masuk skolah... hahahaha... lwk ah bila pk balik...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...