header flash

Monday, November 22, 2010

:: AKU & MONKEY ::

3 hari berturut2..
asyik pergi tempat yang ada monyet....

1) LYE HUAT GARDEN
2) ZOO TAIPING


3) BOTANICAL GARDEN


actually... aku ada sejarah dgn monyet....

menurut mak aku... msa dia tgh mengandungkan aku 2 bulan...
msa tu kat kg pandan, kuantan...
mak aku duk jemur kain..
then datang seekor monyet menyergah..
terkejut manusia mak aku...
sampai terbawa2 dlm mimpi....
so mak aku makin risau... kot2 aku terkena kenan moyet ke ape kan...
sampaikan msa lahirkan aku tu.. mak aku gabra abes....
seb baik la keluar2 menjenguk bumi ni sebagai seorang bayi yang sempurna siat tubuh badancomel anggun jelita.... alhamdulillah.... {potong yang mana tidak berkenaan klu rsa xpuas ati dgn statement aku tu hehehe... aku x kisah... ;p }

tapi.. ada la benda2 yang kekadang mengibaukan memori mak aku terhadap kejadian terkejut tersebut..
sebagai contoh...
1) masa aku umur dekat2 2 tahun.. klu belek2 buku..ada jek gambar monyet.. aku akan terexcited lebih2 sambil tunjuk2 dan ulang sebut "nyet!! nyet!! "... maka aku kta... klu alih page lain.. aku turn smula page tu kat gmbr monyet and tengok dgn sungguh excited dan kagum...

2) klu bawak pergi zoo msa kecik2 { 4-6 tahun}... sungguh teruja bila smpai kat sangkar monyet... ulang la berpuluh kali pegi zoo pon..aku tak jemu nak jd peminat monyet... huhu~~

3) msa darjah 3.. pergi kuantan..taman tuntum... monyet bawak lari selipar aku.... hahahaha...

4) msa darjah 5.. aku berlakon untuk drama bahasa inggeris bagi pertandingan sekolah rendah sampai peringkat negeri.. dapat no 2 lagi... dan watak aku adalah sebagai "monyet".... hakhakhak...

erm..ada byk lagi la trivia aku dgn monkey... tapi aku mngantuk.. xlarat nak recall... tp ingat!! jgn nak kutuk-kutuk aku sesuka hati.. sebab klu ikut kalendar cina... dia kta

" Monkeys are fun and loving persons who are always cheerful and energetic. They are very clever. Give a monkey a boring book to read and he'll turn it into a Musical. Better yet, he'll invite everyone to see it free! That's how talented, creative and generous monkeys usually are. "

1 comments:

apat said...

Hehehe..fath pon dpt nyet2..
thanks..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...