header flash

Tuesday, November 2, 2010

:: KERING ::


lately..
....mata kering....
....kulit kering...
...rambut kering....


...hati kering...???
erk..xsgt kot...
hati masih lg senang tersentuh...
tapi.. insaf 2,3 minit.. pastu kembali tewas kepada nafsu...

contoh 1...
dikala hari hujan...
nampak orang/students/ayah bonceng anak/satu family{wife,hsbnd,anak} berbasah-basahan naik motor...
rasa sedih.. tumpang keisankan nasib mereka..
hidup sekali seorang...
tapi... terpaksa hidup dlm serba kekurangan..
hati jadi sebak..
rsa bersyukur sekurang-kurangnya aku masih mampu untuk miliki toyol... xpayah kereta mahal2.. asalkan duit lebih boleh "dihulurkan" pada mereka yang perlu...
tapi 2,3 minggu lepas tu.. bila dah hilang rsa insaf...
mula la bercita-cita nak "menghulur" kat bank.. macam :
" stylo ah drive CRV pegi sekolah suatu hari nnt"
... or ...
"bergaya ah drive Murano pegi sekolah".. huhu~~...

contoh 2
selepas shopping barang-tak-berapa-penting-tapi-harga-ratusan-jugak...
or selepas shopping barang-yang-boleh-dapat-dgn-harga-lagi-murah-tapi-gatal-nak-beli-yang-mahal-sebab-branded.
lepas shopping tu.. duk santai2 lepak kat mna2...
mula terfikir...
ada students aku yang pakai kasut koyak rabak sbb xmampu nak tukar baru.. aku?? letak kat kaki beratus2...
bila ada students aku baju skolah yang xbrapa mahal tu pon ada 2 helai jek.. aku? ada jugak la baju yang sehelai mcm boleh beli berhelai2 yang lain T_________T
tapi tu la... insaf kejap...
next time kuar.. nmpk yang bkenan beli aje..xtgk dah harga huhu~~
kan bagus aku klu tetapakan hati agar berwasatiah..xpayah pandang brand... beli yang biasa2... duit yg lebih.... hulur pada students2 yang susah berbanding hulur pada .... dish!! -> tumbuk muka sendiri sbb kalah pada nafsu huhu~~

contoh 3
klu tgh cerita sedih2...
konfem meleh air mata..
org lain steady aku dah curi-curi-lap-mata takut kantoi nangis...
xmacho ah... hahahaha...
tgk cte hindustan xpyh ckp ah...
bca novel pon boleh nagis tersedu sedan.. giler ah feeling... hahaha..
tp yg plg xboleh lawan... drama 1 lithe of tears ah..
mau 10 litre aku nangis... sob sobsob.. sedih.. igt pon dah rsa nak meleleh air mata T___T


poket kering??
erm..selalu la jugak terjadi...
bila rambut kering.. kne beli shampoo mahal2 sikit...
bajet organic..xmo ada chemical..
"rambut adalah mahkota setiap wanita...."
so berlebih sikit apa salahnya kan? kan?

kulit kering?
terpaksa la pergi herba line.. hehehe...
maka..faktor2 kering td turut mnyumbang kekeringan poket...
tapi bila tubuh aku nak kering?? makin membelon adalah huhu~~
bila situasi mcm ni..
selalu je rsa mcm slip gaji tu tipu...
tgk dalam slip..cntik la jugak angka2 tu...
tp bila hakikatnya.. rsa mcm xsmpai sparuh pon...
huhu... mna duit aku hilang?? T_______________T

tapi... xpenah lagi la nazak poket kering giler...
sbb ada abangnda...
dan yang paling pasti aku xkan kering adalah sebab aku ada
mak dgn abah aku...
huhu~~ hujung bulan mak ayah aku sara aku..
sungguh xberguna ada anak aku mcm ni...
orang lain siap boleh repair umah mak ayah diorg kat kampung..
aku? mak ayah yg kekadang duk tanggung huhu~~......

malu dgn diri sendiri... huhu~~~
nak pegi mnyorok bwh comforter...

p/s : kering bukan gersang ok!!

2 comments:

apatpheww said...

kecewa yg amat..huhuhu..='(

HASNIZA IBRAHIM said...

nape lak? jeles ek? hehehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...