header flash

Sunday, December 19, 2010

:: BIARKAN BUNGA ITU LAYU..... PERCAYALAH ::


cerita S.A.TU

saya suka baca novel....
tapi terbatas untuk novel BM and BI saje...
sebab... bahasa lain aku xtau.... T_________T

masa sekolah rendah... klu novel BM jek mestilah terbitan novel creative.... {xbyk novel production dulu2}
klu novel BI... mestilah Enid Blyton... {kekadang beli sbb cover dia cantik... bacanya x hehehehehe ;p }

naik skolah menengah... mabuk R.L. Stine... FEAR SREET....
ada member layan Christopher Pike...tapi aku xlayan...
layan R.L. Stine... bukan ape... member aku tu BI power....
boleh r nak layan Christopher Pike yang tebal tu..
aku ngelat... baca yang nipis2 jek,.. agagagagaga.... {ikhlas mengaku keburukan diri ;p }

tapi yang x boleh lupa.... masa form 4...
fanomena novel BIARKAN BUNGA ITU LAYU melanda sekolah...

ada pernah skali tu.. msa prep... 4 orang dalam kelas aku duk ngadap baca novel tu..
dah ala2 jadi novel KOMSAS... hahahahaha....
tapi.. sampai sekarang.. aku rsa novel tu novel paling best yang pernah aku baca...
info lanjut... baca kat SINI..
sampai sekarang still terbayang2 novel tu...




cerita D.U.A

kami mesti ada buku nota fizik sendiri..
alaaaaaaaa..... buku log biasa jek... pastu balut dgn wrapping paper yang sama untuk satu kelas...
warna hijau pucuk pisang...keseragaman.... {one for all, all for one!! kononnyalah hehehehe }
tapi nota aku isi xberapa banyak.. xminat fizik la katakan.... huhu~~ mintak ampun ye cikgu rashidah mat..... T______T
yang paling ingat... kat page paling belakang...
ada lirik lagu....
lagu Siti Nurhaliza...
lagu Percayalah....
tukang tulis : Ain Zhafarina... peminat siti no 1... hahahahaha...


Suasana sepi begini
Panahan rindu menusuk hati
Tak mungkin kau sedari
Lantas ku titip puisi kasih
Agar gelora tidak merintih
Sengsara pun menyisih
Dengarkanlah suara hati
Moga dikau mampu mengerti
Cinta hadir tanpa ku rasa simpati
Korus
Percayalah
Kasihmu lama tersulam
Di ruang paling dalam
Terlalu jauh tak terselam
Ku akui
Dugaan datang jua pergi
Rela ku menghadapi
Dengan harapan suci
Doa bersemi
Kasih
Usah bak suria kau hadir
Persis ombak memukul ke sisir
Bimbang cinta terusir
Kerna rindu pastikan lahir
Airmata setia mengalir
Berjanjilah ia tak mungkin kan berakhir
Oh oh...
Percayalah...

cikgu ngajar.. aku duk wat konsert untuk diri sendiri...
{mintak maaf yek yang duk berdekatan...suara saya yang xbest telah mengetuk gegendang telinga kalian ;p }





apa kaitan cerita S.A.T.U dengan cerita D.U.A ???

saya suka novel Biarkan Bunga Itu Layu... dan suka imagine lagu Percayalah as it's OST....

sekian cerita saya.... oh lupa... kebanyakan novel saya pinjam kawan2 pnya jek... baca novel pinjam ni, nikmat dia lebih sikit.. macam makan orang belanja r... roti kosong pon rasa sedapppppppppppppppppppp jek.... ahakz ;p sampai sekarang suka pinjam novel orang hehehe...





p/s : klu x baca cerita tu lagi.. baik cari sampai lubang cacing... best.. xmenyesal!!!!!

1 comments:

adriey said...

By yusrul Emiza yusuf kan..she is my classmate

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...