header flash

Monday, January 3, 2011

:: PARANOID ::

Malam ini.. memandangkan nawaitu nak key-in markah 10% koku KPM online tergendala atas sebab2 teknikal pada laman sesawang tersebut... maka... aku bermurah hati untuk bercerita sedikit tentang satu rahsia diriku... {pasni dah xjadi rahsia dah} ;p

berminat xnak tau? berminat x? berminat x? {sila cakap BERMINAT!!!!! dengan sepenuh hati... angkat tangan terlompat2... klu x.. nyah kau dr blog aku... pegi main jauh2... jgn nak nyebok... agagagaga... garang ni... ;p }

maka..dgn ini... aku mengumumkan... bahawa aku seorang yang PARANOID.... maunya sama level PARANOID dgn Lara's mom ( sila baca novel Twenties Girl by Sophie Kinsella.. u won't regret it )...



aku malas nak hurai panjang2..tapi aku bagi la beberapa contoh...

1) kalau aku naik pengangkutan awam seperti bas ekspress... and klu yang duduk sebelah aku adalah lelaki..and dressing nmpk weirdo sikit... aku mesti akan fikir bukan2... seperti
"Ada kemungkinankah mamat yag kat sebelah aku ni adalah pembunuh adik Nurin Jazimin?" sebab sampai sekarang belom tangkap kan... maka dia bebas berlegar2 di mana2 sahaja.... huhu~~

2) kalau aku pergi cucuk duit kat ATM... aku sgt2 risau kot2 ada orang mai acu pisau or pistol kat aku.... hohoho... sbb tu klu pegi kat ATM....hati sgt gundah klu ada orang yang dressing pelik2.... huhuhu~~

3) kalau lalu or masuk kedai emas... aku rsa mcm nak jalan2 laju2... kuar cepat2.... takut kebetlan time aku lalu or masuk tu.. time tu la ada orang masuk merompak kedai tu.. xpsal aku jadi org tebusan ke.. mangsa tembakan rambang ke... hohoho.. pengaruh filem sungguh la aku nih....

4) most of the time, bila aku potong kereta kat depan... or kenderaan yang lebih besar.. aku selalu terfikir... apa akan jadi klu time aku potong tu... tetiba kereta yang dipotong tu hilang kawalan ke..pecah tayar ke.... apa akan jadi pada aku? uiskh.. xsanggup nak bayang.... terlalu dahsyat aksi "stutntnya" klu dalam filem lah.... huhu~~ xpsal aku jd mangsa keadaan.... huhu~~ na'uzubillah... semoga setiap perjalananku selamat pergi dan pulang...

5) sama jugak bila naik pengangkutan awam especially bas ekspress.... mula la terbayang segala kemalangan bas yang kuar dalam berita...... dalam hati hanya mampu berdoa je la perjalanan selamat.... T______T

6) tiap kali nak exam yang melibatkan calculation... tiap kali tu la risau kot2 battery calculator kong masa dalam dewan exam... hoho..tiap2 kali nak exam mcm tu... tapi takat ni xpernah lagi la berlaku insiden berkenaan..sbb tu bila lps kuar exam.. dah lupa psal kerisauan..maka xde effort pon untuk pegi tukar battery calclator tu.... tgk pasni klu tetiba ada exam yang nak kne calculate.. sah2 malam tu aku akan dilanda kerisauan.... mangkuk btol la diriku ini... huhu~~

7) yang ini adalah diinfluence oleh kawan... dia yang menanamkan kerisauan dalam kepala otakkau sbb setiap kali jumpa budak kecik... dia akan cakap.. 'comelnya baby ni.....!! aku ske baby yang comel2 je.... aku takut nnt kalau aku ada anak..anak aku xcomel..aku jd xgeram'.. terus dgn2 aku skali jadi paranaoid akibat pendengaran yang kerap ala-ala hypnotized.. sesungguhnya aku adalah mangsa keadaan.... T_____T saya sentiasa memujuk hati untuk terima jek anak saya mcm mna nnt... semua itu ketentuan ALLAH....

8) sejak tgk citer The Social Network.... {best cte tu.... tgk 100x pon aku sanggup... korang dah tgk blom? klu blom baik tgk... xmnyesal wacakaplu..}... ok sambung cerita paranoid aku.... sejak tgk cte tu... aku dah memasang impian.. klu boleh biarlah anak2 aku boleh masuk Harvard.... then skrg rsa paranoid.. mcm mna nak didik anak2 nnt biar boleh masuk Harvard??? hohoho.. gila kan aku... ;p

9) semua orang mengharapkan majlis perkahwinan berjalan sempurna lancar tanpa sebarang masalah... sama la dgn aku... sbb tu aku jd paranoid mcm mna klu time kenduri kawen aku hari hujan ribut petir sabung menyabung?? dan yang paling aku risau... kot2 hari kenduri tu aku diserang dysmenorrhea... ?? maunya ada korang tgk aku bersanding dgn mulut panjang sedepa.. xpon terbaring atas pelamin sbb sakit perut.... xpon ada smua tamu kne marah dgn penangantin yg emosinya tak stabil akibat dysmenorrhea.... dan.. yang paling aku ketaq skrg... bila aku kira2 tarikh... hohoho... hari kenduri aku mmg jatuh pada tarikh "aku sakit perut"... OMG!!! sape ada petua or ubat utk mengatasi dysmenorrhea ini... huhu~~ T_________________T buat pertama kalinya... saya berharapa agar kitaran sy xbetol..dan hari sakit perut itu jatuh pada hari yang lain...


sekian cerita aku.. ni aku bagi bebrapa contih je la.. klu nak cakap semua.. kan aku tdo lewat malam ni.. patu esok terjaga lambat..pastu pegi skolah lambat..pastu kne mngadap pengetua... iskh... xsanggup nak bayang... so aku tamatkanlah cerita ku disini.... share ni saje nak suka2 jek... so that u'll know me better.... hhehehe ;p



p/s :do you find me weirdo.??.or just paranoid-comel-comel dan ianya normal untuk berfikiran sebegitu???


:: gambar En. Google ::

1 comments:

cik ienn said...

klaka..but it really happens to anyone..so u r not that weird..whatever it is,be cool forever young..hihi..=)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...