header flash

Friday, February 4, 2011

:: YANG SEMPURNA ::


السلام عليك

jawab.... jangan xjawab... kan xpasal2 berdosa... hehehe...

actually..xde niat pon nak mengarang di hari ini..tapi since tadi terbukak blog sendiri {hahahaha.. klu bosan melampau..aku akan bukak and bca entry sendiri.. and it's nice..sbb kadang2 aku pon dah lupa aku pernah tulis2 ttg benda2 tu.... hahahaha}... jadi.. bila terbukak kat blog sendiri..maka terpandang pada daisy ticker path itu.... OMG!!!! it's only a week left before my wedding day..... terus rasa cuak... bukan cuak ape... cuak untuk fikir majlis kenduri nnt.... huhu~~

semua orang impikan majlis prkahwinan yang best2... termasuklah aku..... kalau boleh.. macam2 nak wat masa majlis kawen tu.... usah kata nak jemput Anuar Zain nyanyikan lagu "Keabadian Cinta" secara live....

(gambar arkib FB kakak aku... msa wedding cousin abg ipar...)

tapi.. kalau boleh..Maher Zain tu aku nak jemput nyanyi lagu "Barakallah" live and unplugged and exclusively.... hohoho.. tapi aku tau...xlulus untuk senarai budget aku...so redha je la alunan dari CD hahahaha...

dan...mesti best kan kalau majlis macam Siti Nurhaliza.. nyanyi live utnuk husband sendiri betapa dalamnya rasa cinta.... mesti terawang-awang aku kalau Mr AF nyanyi lagu "Permata Untuk Isteri " or lagu "More Than Words" ke.... pastu aku pulak nyanyi lagu "Mine"..xpun "Percayalah"... xpun nyanyi lagu Nicky Astria "Aku Tak Akan Bersuara"....pastu kami duet pulak lagu "Two Is Better Than One".... pastu tamu semua pakat tepuk tangan xikhlas sbb pengantin syok sendiri..tambah2 suara xbest..

jadi... untuk majlis aku nnt...xpe lah... aku xpayah nyanyi lah... Mr. AF pon xpayahlah nyanyi... kita nyanyi kat karaoke pon jadilah... kat Neway Quensbay tu pon dah best sgt... bayar RM100... 200 lagu boleh nyanyi.. boleh nyanyi sampai xde suara nak nyanyi dah... semua lagu cinta dalam dunia ni boleh nyanyi...yang penting... tamu xberasa annoyink..hanya pekerja kat situ Neway tu jek rasa nak pecah telinga... hahahaha....

saya teringin jugak time pengantin bersantap.. untuk tamu2 kita hidangkan persembahan tarian kebudayaan.. saya ternampak2 kanak2 cilik menari2..tapi sayang seribu kali sayang.. kat Parit Buntar ni xde...... sob sob sob.. T___________T.... kompang?? kompang saya xnaklah... saya menerima pendapat ramai.. kompang bising... dan mengganggu aturcara majlis.....

saya seorang yang simple... klu boleh wedding saya saya nak buat mcm dinner jek.. tapi apakan daya.. bila membuat headcount {hahaha...pengetua mesti bangga dgn aku... hal nikah kahwin pon aku membudayakan headcount ahakz } ...senarai tamu adalah melebihi kapasitit untuk membuat dinner... jadi.... kita proceed pada jamuan kenduri biasalah... tapi jgn terasa hati kalau tidak dijemput.. sebab saya hanya betol2 menjemput saudara yang dekat2 shj.. meaning.. yang bau-bau bacang pon xjemput.... sbb sy kenduri jauh dari ex-kampung halaman.. {xfaham..sila baca SINI}.. kalau boleh... saya nak jemput semua orang.... kawan sekolah rendah (SK Pak Badol), kawan sekolah menengah (SMS Sains Pasir Puteh), kawan matrik ( Penang), kawan universiti (USM)... tapi memandangkan faktor kejauhan diambil kira... maka saya limitkan jemputan... bukan yang tak diundang itu maksudnya tak disayangi.. tapi saya tak undang sbb saya sayang... situasinya begini.. kamu nun jauh di Kelantan//Terengganu//Johor//dll..... mmg kita rapat msa zaman2 skolah, zaman2 matrik.. zaman2 u... tapi tu dah lama.. klu dikira... paling kurang pon 4,5 tahun xjumpa.. bukan xrindu nak jumpa.. and masa kenduri kahwin ni lah boleh nak jumpa.. tapi... saya mengambil iktibar dari beberapa kenduri yang saya pernah pergi... 4,5 tahun xpernah jumpa.. kita rapat ni dgn dia suatu ketika dulu... so kenduri dia even jauh tetap berkobar2 nak pergi.... bila kita sampai.. ye lah.. pengantin pon sibuk... nak akad nikah lah..nak bersanding lah... nak makan beradab lah.... last2... kita yang datang beribu batu ni.... tersadai tanpa orang nak layan...ye lah.. mak pengantin xberapa kenal kita... pengantin busy... last2 tersadai seorang diri...dpt jumpa pengantin xsampai 5 minit.. sbb kita pon jauh.. xleh r nak berlama2... so.. saya xsanggup nak buat kawan2 yang saya sayangi jadi mcm yang pernah sy rasa.. so.. klu btol nak jumpa... kita jumpa lepas kenduri.. baru lg byk masa boleh spent bersama... baru lah happening.... sbb bagi saya... kenduri adalah hari pengantin meraikan tetamu.. kalau tetamu rasa tak diraikan.... maka objektif xtercapai.. jadi.. kepada kawan2 yang diluar sana... yang tidak dijemput. jangan berkecil hati.... saya mengharapkan doa ikhlas daripada kalian.. doa adalah sebaik2 hadiah... =) tapi klu nak dtg jugak..xpe.... msg saya... sy bagi alamat tempat kenduri... .. ok?? happy2 je semua ok?? hehehehe....

then.. klu boleh... utk setiap tamu yang datang... saya nak bagi sebijik kereta... tp apakan daya.. aku xmampu.... aku pon mampu ada Midori sahaja... huhu~~..jd nnt.. terima je la buah tangan dengan seadanya.... itu je yang termampu saya nak bagi.... huhu~~


erm... kita masuk kisah baju.... semua orang nak baju kahwin yang cantik.. berkilauan mempesona segala bagai.... klu aku diberi tajaan..sah2 aku pilih Bernard Chandran..xpon..Rizalman.... hahaha.tapi sebab aku xde tukang sponsor..nak byr bill call Bernard@Rizalman pon xmampu... maka aku redah je la yang mna aku mampu... hahahaha.. dgn tagline :" kecantikan baju tidak menjanjikan kebahagiaan.... ".... {nak sedapkan hati sendiri...} ummph.... part baju and make up ni adalah part redha.. hari tu nnt terima je lah nnt baju tu wat nampak cantik ke.. wat nampak kurus ke.. wat nampak gemuk... make up pon sama.. redha je lah klu cantik..cantik lah.. klu x cantik.. senyum jugak.. sbb senyum itulah penyeri wajah... ececeh.... skrg boleh r cakap.. skali make up xcantik..aku muncung sedepa... hohohoho.... na'uzubillah..... ya Allah,, hiasilah hatiku dgn aura kegembiraan&kebahagiaan... amiiinnnn..

em..msa tinggal seminggu....ada banyak lagi benda2 dan urusan2 kecil yang xsiap.. harap semuanya mampu settle dalam masa 3,4 hari ni.... ummphhhh !!!~~ {dalam hati kecut.. huhu~~} jadi secara overallnya.... majlis saya adalah simple, sederhana...dan saya sgt mengharapkan ia adalah sebuah majlis YANG SEMPURNA.... sempurna apabila pengantin berpuas hati...dan para jemputan berpuas hati.... dan semua yang terlibat berpuas hati..... saya amat mengharapkan doa kalian.... se,oga semuanya berjalan lancar.... dan SEMPURNA.... oh...rasa nervous.... harap semuanya SEMPURNAlah nnt.... huhu~~ bukan apa... untuk majlis nnt... 90% adalah dibawh pengurusan saya & Mr. AF... kami lah yang mencari, mencari, mencari, bertanya pendapat kepada ahli lembaga... dan kamilah yang mengurusakan dan berbincang dgn pihak2 yang bertanggungjawab... erk.. yang bab2 kadi tu...ayah aku yang urus... seganlah la saya... hehehehe.... jadi.. klu majlis ini berjalan dgn sempurnaa..saya amat berpuas hati dan senang hati.. berbaloi usaha saya menguruskan majlis ini..rasa mcm layak masuk The Apprentice jek.... hikhikhik.. tapi... semuanya atas kehendak ALLAH.... sama2 lah tolong mendoakan untuk saya agar semuanya baik2 sahaja dan sempurna... {huhu~~risau sgt nih...}


:: terima kasih kepada ma + abah + kak & abg iapar + abang + saudara mara + sahabat handai atas segala sumbangan tenaga & $$$$$.... ia begitu bermakna... hehehehehe ::




p/s: saya pernah berangan2 (masa sekolah menengah.... cesss!! dah gatal berangan kenduri kahwin hakhakhak) nak Tun Dr. Mahathir & Toh Puan Siti Hasmah menghadiri majlis kenduri kahwin saya... tapi... saya tau semua tu xkan jadi kenyataan.... saya insan kerdil... huhu~~.... yang Dato' Datin kawan dia pon Tun terlampau busy nak attend.. apatah lagi majlis aku..

xpe Tun.... Tun sentiasa di hati.... ceeewaaahhhhh.... hehehe....

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...