header flash

Thursday, April 14, 2011

:: OVER SUKA ::

hari ni topik suka lagi....
ntah pape la aku ni..asyik2 nak sebut suka...
suka..!! suka..!!.suka..!!sukaa...!!!
macam xde words lain atas muka bumi ni...
macamla dalam kamus dewan bahasa tu penuh dengan perkataan suka je...
macam dah xwujud perkataan lain....
tapi nak wat macam mana..
tema untuk minggu ini adalah SUKA...
nak tak nak korang kena la terima..
dah blog aku...suka hati aku la..
nak cerita pasal benda lain.. ko bukak blog sendiri..
pastu tulis sendiri.... huhuhu~~ {ya ampun..teremosi.....}
xlah... saya gurau2 jek.... saya sayang semua pembaca saya.... (entah ada ke x reader aku pon xtau hahahaha )


ok..topik hari ini SUKA...
tapi bukan suka HAPPY.. tapi suka LIKE....


masa saya kecik...
saya xsuka makan sayur...
hanya 3 jenis sayur yang saya makan...
1) kobis
2) kacang panjang
3)bendi
yang selain daripada itu... sah2 aku sedekahkan ke dalam pinggan ma or abah or kakak or abang aku... huhu~~ sangat xcendikiawan kan aku ni makan memilih.... T_________T

bila semakin meningkat umur.. maka semakin meningkat la jenis sayur-sayuran yang aku makan....sehingga pada peringkat umur sebagaia mahasiswa...
aku sangatlah suka pada TERUNG dan LABU PUMPKIN...
maka..bila dah suka.. maka aku makan dgn sangat over....
konon nak qadha belasan tahun yang kerugian sebab dulu xmakan terung dan pumpkin...
maka..aku makan dengan banyak sebab teramat suka....
sampai satu tahap..selepas beberapa tahun.... selepas tidak lagi bergelar mahasisiwi...
aku jadi allergic dgn terung dan pumpkin..
kalau makan dia jadi angin...
bukan angin memenuhi badan... tapi entahla..
bila makan terung or pumpkin..even secubit..
aku akan menerimalah padahnya.... perut akan memulas-memulas paling kurang pun dua hari.... memang tidur xlena la jawabnya.... kesian kan..
dari xsuka... jadi termat suka.... then terus xboleh suka.... sob sob sob... T_________T
satu lagi Nescafe....
daari kecik..memang suka minum nescafe.,..
tak kira la.. necafe o or nescafe susu...
xkira la nescafe panas or nescafe beng... [ tau x "beng" tu ape? ;p ]
memang aku sukeeeeeeeeeeeeeee sangat minum nescafe..
bila masuk sekolah asrama lagi lah...
dalam almari tu wajib stick tanpa henti nescafe 3 in 1 tu....
pagi-pagi minum nescafe... masa rehat order nescafe kat kantin... masa prep petang tapau nescafe wat naik kelas... nak prep malam tapau nescafe sebungkus....malam selepas light off bedal nescafe dulu secawan... dah 5x sehari dah... seb baik xbuat tiap kali lepas smayang minum nescafe jek.... huhu~~....
dan setiap perkara yang OVER pasti akan menerima padahnya...
start beberapa bulan sebelum SPM... aku mula rasa xsedap badan...
rasa senak..rasa penuh je kat perut dan belakang... then akan muntah.....
xtau nape....aku abaikan jek kesihatan yang pelik itu..
masa SPM sama.... pagi sebelum gi dewan exam. breakfast dgn nescafe...
pastu mula la..setengah jam duk jawab exam.... rasa macam nak termuntah...
kuar pegi toilet... orang khusyuk menjawab..
aku terseksa muntah2 dalam toilet.... sungguh mengganggu kosenstrasi nak jawab exam....
dari situ aku mula membuat spekulasi.... adakah kerana Nescafe???
maka aku membuat catatan peribadi.... catatan dalam kepala je la...
klu aku xminum nescafe... seharian aku sihat...
tapi klu aku minum jek...simptom2 seperti di atas akan melanda diri..
owh.terasa sungguh sadis....... sungguh sedih....
bila terpaksa melepaskan nescafe pergi jauh dari hidupku.....
sumpah.... sungguh aku merindui aroma dan keasyikan nescafe....
tapi apa kan daya.... padah akibat OVER SUKA.... T_________T

setelah xdapat minum nescafe... maka aku beralih arah kepada coffe pulak....
asal order air jek... mesti coffeee...
dan...sekali lagi musibah melanda... setelah beberapa tahun...
aku xboleh nak minum coffee dah... sebab bila aku minum..
aku akan terbaring seharian sebab kepala jadi berdenyut2...
huhu~~ sekali lagi aku berasa sedih terpaksa melepaskan coffee berlalu pergi dari kamus minumanku T___________T


sekarang kita sudah belajar bukan.... jangan terlampau suka... nanti perlu membenci.... huhu~~ tapi sekarang ini...saya sangat suka udang... saya sangat suka ayam, saya sangat obses dengan perisa chocolate..... mamcam mna kalu suatu hari nnt sindrom dan simptom OVER SUKA ini melanda....?? ooooohh... sungguh tiada nikmat duniaku..... huhu~~ ya allah... jangan la ko tarik nikimat makan ini dari hambamu yang lemah ini.... amin....




kita tamat disini.... perlu membuat coffe untuk mereka yang masih boleh meminumnya.... =)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...