header flash

Wednesday, May 4, 2011

:: SCREAMYX ::

adakah anda pelanggan streamyx?
bagaimana prestasi streamyx di kawasan kejiranan kalian?
bagi aku... ada ups and ada down-nya...
bila time yang server down tu la jiwa raga akan menjadi mau SCREAMYX....

[hahaha... aku curi term ini dari prakmate aku masa matrik KMPP, anem aziz]


klu korang pernah baca entry dulu..banyak kali jugakla aku merungut pasal streamyx ni.... [sekarang entry itu sudah menjadi sejarah untuk korang.. aku sorang jek boleh baca hehehehe ]..
tp klu xigt xpe...aku recall..
aku melanggan yang 2Mbps dengan harga yang agak ketaq lutut gak r nak bayar tiap2 bulan dengan harapan akan mendapat perkhidmatan jalur lebar yang berdesup macam bullet train..ironinyalah...
sekali... tu dhia!!!! lembap macam SIRA!! [siput+kura2]... memang tensen abes...
hali2 mau screamyx sahaja....
kalau takat lembab slow motion xpe gak.. ni ada bonus lagi...
selalu server down...
boleh kata agak kerap la suara aku yang kiut miut ni dirakan oleh tm customer service...
sekali ok la..
dua kali pun ok lagi...
tapi kalau dua bulan skali mesti nak ada kena call... hati mula la jadi panas... mau screamyx...screamyx dalam hati la.. tak bertamadun klu screamyx kat operator tu....

xde masalah masa call..layanan memang mesra pelanggan..
cuma yang xberapa nak bestnya..
sebelum dia boleh nak submit report...
macam2 kita kena buat..
kne direct connection. la..
nak check ip adress segala bagai la..
renyah...boleh ambil masa hampir sejam..klu tetiba tgh cakap line putus..lagi lama la korang kena beramah tamah dgn operator in charge huhu~~~
macam aku kata la.. kalau setahun sekali dia nak server down.. aku xde lah nak berkira sangatt kena wat benda2 tu..
ni kalau setahun dalam 6,7,8 kali nak kena buat... sedangkan dah tau dah.. lepas buat tu pun memang xkan berjaya... memang line dia yang prob.. bukan salah kat umah segala bagai..

maka..setelah beberapa kali terpaksa melalui aktiviti yang merenyahkan di kala kondisi hati yang xberapa nak bagus sebab bengang streamyx wat hal..
aku amik jalan mudah..dan korang pun boleh buat macam ni jugak.. memang berkesan dan efektif...
bila operator tu tanya..
"ok..cik dah cuba buat direct connection ke belum?"

maka... kamu jawablah macam ni..
" owh..xde komputer katt rumah ni...saya guna (ipad/galaxy tab/yang sewaktu) je "

hahahaha..maka..dalam 5 minit jek korang dah boleh letak telefon sebab report dah disubmit..
dan within 24 hour..korang boleh ol smula klu prob xbanyak la...
hahahaha...

ikut suka korang la nak ikut nasihat aku x time deal dengan streamyx service centre...
tapi..aku klu benda yang memudahkan..aku mesti share... hahahaha...



p/s :
1)should i change the title to :: SHARING IS CARING pt 2 :: ?? ahakz ;p

2) ini cerita lama... ceritera sebelum aku downgrade... lepas downgrade..memang dah xde la nak screamyx sgt..sebab kalau dia siput punn..hati tak marah...sebab bayar murah.. berbaloi r dgn servis... hikhikhik...

2 comments:

nuwairani ismail said...

hahah! sama mcm masalah aku. mula2 aku amik pakej RM140/ month. then aku tukar RM120/month.hari tu dia wat hal selama 11 hari!!! ni aku pk nk downgrade 60/month je.
http://nuwairaniismail.blogspot.com/2011/04/makan-gaji-buta-agaknya-org2-tm-kt.html

HASNIZA IBRAHIM said...

aku dah downgrade amik yang rm60.. puas ati sbb sama jek kelajuan dgn yang aku bayar 140 selama 2 tahun... huhu~~ tension kan? yg paling tension part nak kne melayan operator tm tu la kan? hahahaha..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...