header flash

Wednesday, May 25, 2011

:: TOAST CARAKU ::

pernah tak dikala waktu hampir tengah malam...
dalam pukul 10 lebih macam tu....
time-time mata dah tunjuk signal nak tidur...
tapi perut tetiba wat signal perlu diisi..
pernah tak korang alami situasi macam aku ni? pernah tak? {tanya banyak kali menunjukkan aku tanya dengan penuh beria-ia dan seikhlas hati meminta jawapan} ;p
maka..bagi seorang ALIEN yang macam aku ni....
bila perut dah bagi signal..
maka tuntutan perut perlu diberi keutamaan....
maka..perlulah menapak ke dapur dan masak...


sape kata aku tak pandai masak??
itu memang penipu besar la sape yang kata aku xpandai masak...
aku pandai la masak..
cuma xdelah level pro...
pandai masak maggie tu pun kriteria yang boleh diambil kira bagi species2 seperti aku ni ahakz...

sebagai membuktikan aku pandai masak...
hari ni aku nak share resipi dengan korang...
bukan calang2 resipi... tapi resipi untuk orang2 yang rajin macam aku sahaja ahakz ;p
dan entry ini juga merupakan sebagai permulaan untuk aku melunaskan janji dengan incik suami dimana selepas satu peristiwa... saya janji blog ini akan jadi blog resipi masak memasak ahakz... tapi it takes time la.... tahun berapa akan terlaksana impian wallahua'lam..... {doa2kan ek hehehe}

resipi hari ini adalah sepertimana tajuk entry...
"TOAST CARAKU"

Bahan-bahan

  • 2 keping roti sandwiches
  • planta
  • mayonaise
  • ice cream {flavour ikut suka hati aku korang... aku sememangnya coklat hehehe}
cara-cara
  • masukkan kedua-dua keping roti tadi dalam toaster
  • bila dia dah "kletang" melompat keluar.. ambil roti tu cepat-cepat,then sapulah planta dikedua2 roti itu... biarkan planta itu mencair dengan kehangatan roti itu...
  • selesai sapu planta...sapu la pulak mayonaise... kuantiti ikut selera masing-masing
  • scoopkan ice cream favorite kalian ke atas salah satu roti itu.. kemudian kepit dengan roti satu lagi {sandwiches la}
  • dan..tadaaaaaaaaaaaaa!!! inilah hasilnya....

bersedia untuk memenuhi tuntutan nafsu perut dikala malam bulan mengambang {klu bulan mengambang la..tp nak makan tiap2 hari pun boleh....}

aku suke sangat sebab dia ada pelbagai rasa..
masin dari melting planta..masam2 sikit dari mayonaise...dan manis of course come from the ice cream...and kecrispian roti tu pun menggetarkan jiwa yang lapar ...
nyum! nyum!!

MABELES!!!!!
jerit lemak2 dan kolestrol2 dalam badan aku dikala menjemput masuk rakan2 lemak dan kolestrol yang baru ke dalam badan aku....

hohohoho...sendiri makan sendiri mau ingat r..jangan salahkan aku...papepon..selamat mencuba.... hehehehe...

susah kan resipi ni? kan?kan? sebab tu aku kata sesuai untuk orang yang rajin sahaja.... hahahaha..


p/s: namanaya toast CARAKU sebab most of the time aku buat toast ni.. perut aku sedang berkarok lagu "caramu..dan caraku berbeza..." zahid ft nikki...wahahahahaha....

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...