header flash

Wednesday, June 8, 2011

:: KEK BATIK CREPE EXCLUSIVE ::

jom masak-masak buat kek!!!
erk..ajak masak ke ajak buat kek? hehehe....

hari ni nak kongsi resipi KEK BATIK CREPE EXCLUSIVE...

actually namanya kek batik jek..
saje jek.. sebab masuk blog aku..
aku bagi nama grand sikit... ahahahaha...
cantik x rupa kek batik aku? rasa meleleh x air liur?
hehehehe....
klu rasa berminat... amik la resipi kat bawah... hehehe...


BAHAN-BAHAN

  • 400g biskut Marrie (yang oroginal kaler putih tu direkomen)
  • 4 biji telur ayam...bukan telur itik,bukan telur puyuh..
  • 1 buku butter (250g)
  • 1 cawan gula biasa
  • 1 cawan serbuk koko
  • 1 cawan susu isian pekat manis santan kelapa muda...
  • ½ cawan air 



CARA-CARA

  1. panaskan butter di dalam periuk
  2. masukkan kesemua bahan lain yang di highlight di atas ke dalam periuk tersebut. masak dengan api yang perlahan.
  3. kacau bahan-bahan tersebut hingga masak. *(kalau masak dia akan menggelegak macam lava gunung berapi)
  4. bila bahan2 dalam periuk sudah masak... susun biskut marrie yang dipatah-patah dua  ke dalam bekas, ratakan coklat buatan itu di atasnya.. susun secara bergilir-gilir dan berlapis-lapis.. (faham ke x ni? huhu~~)
  5. dah siap.. biarkan dia sejuk dulu... dah sejuk..baru masukkan dalam peti sejuk sekurang-kurangnya 8 jam... baru best.. hehehe... 

tadaaaa!!! dah siap satu kek yang lazat yang sungguh enak dimakan begitu saja...
hahaha... salah statement itu...
sebab saya suka makan macam ni...
aku dan ice cram..xdpt dipisahkan...patutlah lemak dalam badan banyak.. huhu~~

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...