header flash

Friday, August 5, 2011

:: KAU PERGI ::

ini cerita sedih...
cerita yang mengganggu emosi sejak hampir sebulan yang lalu...
cerita yang boleh membuatkan saya bangn pagi dan berasa malas nak pergi kerja gloomy
cerita yang mebuatkan hati ramai orang menjadi sayu dan serba salah...
tapi xde apa yang boleh dilakukan untuk membaikpulih keadaan...
sebab puncanya bukan pada aku... bukan pada kamu...
tapi puncanya pada individu bernama Siti Fatimah.....


kamu kenal siapa Siti Fatimah?
bukan.... bukan SITI FATIMAH - PUTERI RASULULLAH SAW ..
kalau Siti Fatimah R.A.. kamu boleh bacanya kisahnya diSINI .....

Ini Siti Fatimah yang lain...
Siti Fatimah yang ini..
kenapa individu ini telah membuatkan saya berasa gloomy?

kerana dia akan back for good to Indon esok.. 06082011 
selepas 3 tahun berkhidmat menjaga si tweeny...


hurm..maid kakak rupenya..abes tu yang ko nak emo sgt pehal?? {soalan mewakili pihak pembaca}


saya emo kerana saya sayang budak ini...
umurnya muda 2 tahun dari aku...
kira pangkat adik..
since aku xpernah ada adik.. maka mula berasa seronok ada orang yg muda beberapa tahun dari kita...
dan boleh di buli sebagai adik ahakz...
hakikatnya..lebih menggembirakan berbanding mempunyai adik..
sebab adik kekadang boleh melawan kakak..
tapi hubungan kakak-adik maid xde situasi itu...
dia xboleh nak melawan atau membrontak ..hahahahaha...
24/7 aku menang..aku berkuasa...
seronoklah aku sebagai kakak ;p


tapi itu tidak jugak..
actually...dia dtg masa aku masih lagi seorang penganggur...
duk tunggu surat posting... so duk kat umah xde kerja nak buat selain mangan turu (bahasa jawa..bila dtranslate : makan tidur)... 
jadi budak ni la yang selalu duk melayan nafsu makan aku...
tambah2 nasi goreng mmg my fav huhu~~
pasni dah xboleh dah nak merasa nasi goreng siti T___T
dan terkadang tu... klu time mood dia baik..
bukan takat dia masakkan breakfast..siap dia yang pergi kedai depan beli nasi lemak belanja aku... hohoho.... tapi aku pun selalu gak belanja dia... 
belanja tgk wayang...
belanja baju..
belanja duit topap.. hohoho...


tapi aku bukan manjakan dia sesuka hati aku..
aku manjakan dia sebab aku tgk dia layan budak2 tu baik..
memang kerja dia tip top.. xboleh nak komen..
even kekadang ada buat silap.. normal la tu... dah nama pun manusia...
ataupun kekadang dia tarik muka muncung... normal la tu.. horman xbalance ;p
tapi yang aku boleh cakap tentang budak ini... dia RAJIN....or paling tepat.. SUPER RAJIN!!!
xpernah nampak dia nak curi tulang... ada jek kerja dia nak buat even kita tak suruh...
seperti... 
petang2 buat cekodok...
petang2 buat cucur bawang..
petang2 buat segala jeni kuih yang dia nak buat...
pantang betul kalau dia jumpa resipi..
kembungla perut kami kena makan huhuhu~~
asal letak baju kat iron board jek dia akan ironkan...even baju aku... lalalala~~


tapi bak kata orang...
Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri...manakan sama negeri sendiri....


sebab tu even kat kampung dia susah... still jugak dia nak balik...
dah itu pilihan dia.. nak wat macam mana kan..
kita doakan la yang terbaik....
tapi seminggu dua ni...mak aku cakap..
petang2 jek mata dia berair.. 
hohohohoho..tau pun sedih nak tinggalkan budak2 tu... 
iyelah.. baik mcm mana pun..rapat macam mana pun..
once dah balik... 20% jek peluang untuk jumpa semula selagi hayat dikandung badan...
unless 2 tahun lagi (lepas kontrak maid baru merangkap sepupu dia habis) dia mai tekan loceng ckp nak sambung kerja ... hehehe...
tapi mna tau kan.. kot2 2,3 tahun nnt...
dia dtg ketuk pagar aku.. hahahaha...... 


tp serious...rasa sedih dan sayu...
bila teringatkan...
kalau balik kampung... aku tidur dgn dia lah....kongsi kelambu...kongsi selimut... kongsi toto...
kalau pergi jalan2... aku share bilik hotel dgn dialah...
time aku bertunang... dialah yang semangat duk shine kuku aku..
dialah yang tolong pakaikan aku inai...{for the very 1st time in my life pakai inai ok!!}
pendek kata...mmg banyak memori daun pisang bersama....


so..apa yang boleh aku buat... hanya doakan yang terbaik untuk dia...
katanya balik indon nak bukak perniagaan....
ceewah.. bunyi mcm korporat kan...
hakikatnya... nak meniaga makanan.... hehehehehe...
orang rajin berusaha pasti ada ganjaranya...
tambah2 dia kalau masak boleh tahan sedap jugak setakat ni...
nasi ayam..
nasi minyak..
nasik rempah..
nasik tomato...
semua resipi mak + kakak aku dia rembat...
hahhahahaha...


dia nak lupa aku....?? itu berkemungkinan...dan itu hak dia...
tapi..aku xmungkin lupa dia...
macam aku kata... banyak memori daun pisang..
duk melalak lagu ala2 karaoke bersama kat rumah... (hebat ooo dia..klu masuk jangan lupa lirik... boleh menang oooo)..
sebab dia ni dah xberapa nak amcam maid dah...
dah macam tuan rumah pun ada hahaha...


banyak kenangan bercuti bersama...
yang paling aku ingat... boleh dia buat goyang inul kat pengkalan balak..
sebab baik msa tu malam..org pun xde... hahahaha.... 






dan apa yang pasti aku xkan lupa dia...
tgk ini...


gambar family masa aku kawen.... dia yang terselit...walhal abang kandung aku sendiri takde....hehehe.... ~~ so ko rasa aku boleh lupa ke budak ni??
x..aku xkan lupa..... =)


sukar untuk melepaskan dia pulang..
ye la..budak2 tu pun sayang dia sangat...
tapi nak buat macam mana...
kita bukan dia..
jadi keputusan dia xsama macam kita...
yang pasti..




even dia xde pangkat..
even dia xde harta...
even dia xde pelajaran tinggi...
tapi saya salut pada dia..
saya menjadikan dia idola saya...
untuk menjadi seorang suri rumah + ibu yang baik..
bila tgk bagaimana dia membuat kerja2 harian... 
thanks =')




bila dgr lagu Aishiteru.... hati jadi sebak..


"walau...jasad kita terpisah jauh....
namun hati kita selalu dekat.... "


ok..sila sambung..saya sudah sebak...
mau nanges... bye...


T___________________T









0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...