header flash

Tuesday, August 9, 2011

:: TERHARU ::

**ini entry edisi cepat ringkas dan padat...

ingat lagi x in my prev entry i said that saya sangat mengagumi ex PK Pentadbiran saya?
saya jadikan dia idola saya selain dari Tun M...

nak dijadikan cerita...
pada Hari Guru yang lalu...
beliau telah mesponsor jamuan makan untuk guru2 di sekolah saya [beliau dah naik pangkat jadi Pengetua di sekolah berhampiran]
maka...selaku S/U KGKT...saya diarahkan oleh bos saya untuk membuat suatu surat penghargaan dan menghantarnya kepada beliau...
tapi since saya ni kurang mahir bab2 jadi S/U atau dalam erti kata lain..kurang arif dalam edisi membuat surat..
mka saya mendecidekan diri untuk menghantar kad ucapan terima kasih..

disebabkan ini idea diri sendiri.. maka setiap ongkos ditanggung diri sendiri...[tp xpe..saya xkisah.. demi benda yang saya suka dan lakukan sepenuh hati..saya xkan berkira... ]

maka..saya memilih sekeping kad dari memory lane..
even hanya sekeping..dekat setengah jam saya kat dalam tu..
mencari ucapan yang paling best!! semangat nak bagi pada idola sendiri katakan...
kalau ikut kata hati.mcm nak bagi 3 kad...tapi apakan daya..ekonomi tidak mengizinkan.. {macam xtau harga kad memory lane kan ;p}
maka..pilih sekeping kad yang terbaik..dan copy ucapan2 dari kad2 yang menggegarkan jiwa yg xjadi beli itu.....
tapi...rasa macam janggal  lak nak bagi kad sekeping je kan...
walhal aku nak wat dlivery by hand... nak gi htr kat umah beliau...
maka menggagahakan diri masuk ke "My Room"..deco2 concept store...
semua barang kat situ cantik2...especially rugs..
tapi xmampu la kan nak bagi rugs yang ratus2 harganya tu...
aku hanya mampu nak beli bunga ni jek...

{ bunga yang saya bagi sama sebijik mcm bunga ni..saya beli untuk saya satu }


bunga yang aku rsa sweet sangat even harga xsmpai RM20...
semangat saya pilih dan penat encik suami memberi pendapat... selepas pilih kad, pilih bunga pulak =)

sampai2 umah..memaksa encik suami menulis dalam kad tu...
ala2 gaya mak cik buta huruf mintak tolong anak jiran tolong tulis surat lagaknya....
bukan apa.. tulisan aku xcantik... tulisan mr AF cantik bagi pandangan mata aku... ;p
bunga tu aku ikhlas nak bagi utk beliau..tp segan sebab xseberapa...
sebab beliau ni orang ala2 grand...tp dia bukan jenis menunjuk2..tp kita tau dia orang grand2...
jadi rasa rendah diri nak bagi bunga yang xseberapa..maka saya pun tulis la dari KGKT sekolah saya...

maka..sampai hari dan waktunya...saya pun pergi la hantar di rumah beliau...
saya harap sangat beliau xde kat rumah masa tu...
sebab saya segan...dan saya malu sebab saya xboleh jadi sebaik beliau...{kisah duka lara..yg tau taulah..yg taktau abaikanlah..xde penting sangat ;p }
bila sampai...tgk2..beliau husband and wife ada kat rumah...
saya laaaaaagiiiiiiiiiiiiiiiiiiii segan...
rasa nak menitik air mata sebab saya rindu beliau sangat....
sebab beliau2 tersangat2 lah baik orangnya....
tapi saya control2 macho...
xduk lama2 takut2 termenangis depan beliau...
maka saya minta izin untuk pulang...

sesampai dirumah... ada sms yang masuk...
beliau meng"sms" saya cakap terima kasih..suka sangat bunga tu..beliau nak letak bunga itu atas meja beliau...
on the spot...air mata mengalir... sangat sebak rasanya..xtau kenapa...
selepas berbalas sms beberapa ketika.. hati mula menjadi stabil..
tapi rasa rindu masih memuncak dalam dada....
sunggu hsaya merindui beliau...
tanpa beliau..saya umpama tiada nyawa di tempat kerja...

itu cerita hampir 2 bulan yang lalu...


hari ini....
ada seorang cikgu di sekolah cakap dia berjumpa dgn beliau....
dan beliau kirim salam pada saya dan warga SMKAI...
beliau cakap beliau sangat suka bunga itu...
terus dalam hati sebak..
pada masa yang sama rasa nak tersenyum...
rasa yang sangat gembira...
terbukti...
beliau sangat sukakan hadiah daripada saya itu..
sungguh saya terharu...
terharu yang sangat2...
semakin beliau menjadi idola saya...

walau saya orang yang kerdil..
walau hadiah saya xseberapa.. {even dia terima sebagai hadiah KGKT}
belaiau menghargainya sepenuh hati...
terima kasih Pn. Hjh. Noraiani...
puan hajah akan tetap remain sebagai idola saya...
saya berharap agar suatu hari nnt saya boleh menjadi orang sebaik puan hajah...
saya akan berusaha untuk menjadi orang yang lebih baik =)

saya sayang puan hajah sangat-sangat!!! =)






0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...