header flash

Monday, September 26, 2011

:: DIARI RAMADHAN 2011 ::

orang dah berdam dam dum bunyi mercun menyambut kemeriahan syawal..
aku baru nak bukak cerita diari ramadhan..
tapi dah cerita aku... rsa nak tulis.. aku tulis je la kan..
klu aku nak tulis diari Rejab 2011 pun ..xde salahnya aku rasa hahaha....

alhamdlillah..
di tahun 2011 ni aku masih lagi diberi kesempatan untuk melaksanakan ibadah di bulan Ramadhan hingga ke akhirnya....
dan tidak putus2 doa diaminkan agar masih dipanjangkan umur untuk bertemu ramadhan di tahun hadapan.. i'allah...

secara pukul ratanya.. (istilah kelantan untuk purata hehehe)



 IFTAR

dari segi masak2...
aku menunjukkan improvement...
sekali pun aku xjejakkan kaki ke bazaar ramadhan... or kedai2 yang jual lauk pauk...
semuanya hasil air tangan aku... lalalalala`~~

maka..disebabkan aku rajin masak.... {puji diri sendiri}
maka Mr. AF telah berbesar hati untuk bawak aku kuar bukak puasa seminggu sekali kat luar..
katanya "bagi chance puan isteri berehat santai".. ngeeeee... thanks a lot!!!

1st week : BM Tom Yam







2nd week : Kulim Golf Resort

{makan kambing golek secara xhengat dunia...~}

3rd week : Eastin Hotel


{macam2 ada..makan sampai nak pecah perut... macam2 ada..segala bagai dessert...nasi,pasta, kambing, ayam, lembu..lobster pon ada.... nyuum nyum!! }


4th week : Black Canyon
{muka seposen masa bbuka..sbb makanan lambat served... habis Alien seketul baru la sampai...then menghadap makanan dgn penuh nikmat..i luv BC!! }


**(nampak tak di minggu terakhir aku dah boooooolaaaaaaaaaaaaaaaaat amattttttttt)**


selain iftar diri sendiri..aku pun ada jugak buat lagak ngeri dengan memanggil rakan2 berbuka di rumah.... fullamak!! berpeluh beb...!! gabra xpayah cakap ah... tapi alhamdulillah... boleh la dikatakan berjaya.. lagipun bulan puasa.. xcukup rasa pun kita tetap rsa sedap..btol x? ahakz ;p


habis pasal makan2.. kita masuk hal2 ibadah yang xseberapa ini..

semayang terawikh...alhamdulillah.... berjaya dilaksanakan.. klu xsemayang kat surau... berimamkan encik suami..kalau encik suami pergi surau meninggalkan diriku...maka sembahyanglah sensorang kat rumah.. bukan ape.. kat surau tu panas sgt.. memerlukan tekad dan iltizam yang maha tinggi... huhuhu~~

khatam al-quran?? alhamdulillah.. berjaya khatan... itupun bertuah kerana aku cikgu...dan di sekolah.. panitia Pendidikan Islam mmg tiap2 tahun anjurkan tadarus al-quran.. maka dapatlah menumpang untuk bertadarus secara pukal.... klu harap diri sendiri... berjaya habiskan 12 juzuk je tahun ini... uwaaaaa!!! saya rindukan zaman sebelum bekerjaya di mana berjaya khatam secara persendirian di bulan Ramadhan... T_________T

itulah serba sikit coret coret Ramadhan tahun 2011.. harap tahun depan dipanjangkan umur dan dapat bersua lagi dengan bulan penuh barakah ini.. dan semogaa ibadat tahun hadapan lebih baik daripada tahun ini... aminn...





0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...