header flash

Tuesday, January 10, 2012

:: AZAM 2012 ::

oooo..gelak? gelak la..gelak..sila gelak....
aku tau la dah masuk 10 hari dah dalam tahun 2012... tapi aku baru nak post entry pasal azam 2012... sungguh la pathetic kan diriku ini?  tsk..tsk..tsk... T___T
nak buek mcm mano... xsempat nak update blog...sibuk jek manjang huhuhuhu~~~
hari ke sepuluh baru aku sempat nak ishtiharkan  my 2012 RESOLUTION hehehe...

(ini azam n Google)


ok.. dgn pantasnya aku akan mengumumkan azam 2012 adalah inginMENGURANGKAN BERAT BADAN sebanyak beberapa kilo.... kalau mampu sampai 10kg.. mmg suka sgt.... hehehe.. bukan apa.. penat dah telinga ni duk dengar komen2 yang memneri maksud yang sama... iaitu AKU SUDAH GEMUK.... huhuhu~~ xpe.. aku xmarah pun.. malah nak ucapkan terima kasih... disebabkan komen2 anda yang jujur.maka saya penuh dgn iltizam akan merealisisakian azam yang satu ini hehehe.....

tapi....
aku ingin mengunakan method yang betul... senaman dan mengawal kuantiti makanan yang diambil..
bukannya nak amik pil or yang sewaktu dengannya...
 bahan bacaan pun dah bertukar..
dari KOSMOPOLITAN, EH! CLEO...
dah bertuakr jadi majalah RAPI hakhakhak...
makan pun dalam kuantiti separuh yang sebelum ini....
makan xtambah...sayur lagi banyak dari nasi...
makan burger, share dgn encik suami..
makan pizza share dgn encik suami..
masuk nando's...share dgn encik suami..
pendek kata, hidangan yang dulu aku boleh hadam sorang-orang...
aku share separuh2 dgn encik suami...
nasib baikla encik suami pun mempunyai azam yang sama... *(cuma dia kurang iltizam sikit hahahaha)

tapi yang bestnya.... bila makan share2 mcm ni..
duit pun jimat... hakhakhak..cepat aku boleh gi buat haji nanti... ironinya hehehehe...
selaras dengan azam aku yang kedua iaitu

 aku ialah INGIN BERJIMAT CERMAT...
sebab tahun 2012 adalah tahun yang perlu merancang untuk kehidupan berkeluarga...
sampai situ sahaja huraiannya.... hahahaha... tugas korang tolong doa dengan ikhlas hehehe..

ok.. itu saja azam 2012....

erkkk? azam nak rajin kerja ke, nak jadi ikgu yang cemerlang ke, nak hapuskan sikap bertangguh buat kerja ke, xde???

jawapan saya : itu adalah kewajipan.. bukannya azam... apa? igat kerja ni main2 ke? itu sumber pendapatan.. buat kerja betul2... jangan makan gaji buta... sekian =)


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...