header flash

Thursday, April 5, 2012

:: SEMANGAT KESUKANAN ::


minggu lepas sekolah aku menjadi tuan rumah bagi kejohanan bola jaring daerah..
alhamdulillah...semuanya berjalan lancar dan sempurna...
cuma....
selepas seminggu sebelum itu tak hujan...
alih2 pada hari pertama kejohanan..hujan turun dengan lebatnya....
dan telah mentransformasikan padang sekolah aku kepada kolam berkubang...
disebabkan oleh semangat kesukanan yang tinggi..
para kontinjen kisah ape...
kolam berkubang ke...ape ke...
diorang tetap bermain dengan penuh semangat...

aku tersangat kagum dgn semangat kesukanan mereka yang tinggi itu...
sebab aku... mmg takkan jejak padang klu padang dalam keadaan berkondisi sedemikian...
hahaha...
entah...xboleh...
rasa geli....
dari sejak sekolah2 dulu lagi cenggitu...
sangat2 tak suka benda yang lembab2 mcm tu...
sebab tu masa sekolah...
aku xpernah main bola jaring....
aku main basketball....
sebab itulah...
hujan ke..panas ke..
courtnya tetap macam tu.. xde nak berlumpur bagai.. {standard skolah...mna ada court bola jaring yang simen tu hehehehe}
xpun satu lagi permainan yang aku main... bola tampar..
sama jugak..court dia simen... hahahaha....

bila masuk zaman universiti pun sama...
memilih acara sukan.... nak main basketball xboleh...
dah berat bontot tak boleh nak lompat2 hahaha....
bola tampar takde lak masa kat U...
dekat dengan Desa Tekun tu court tenis... sblh stadium USM tu...
tapi aku  tak join tenis...
aku join squasy.... yang coutnya jauh di padang Minden sana tu...
alasannya ape? tenis pun atas court simen ape....

alasan aku....
tenis main tengah padang... panasssssssssssssssssss!!!
skuasy main tempat tertutup.... xsun burn..... hahahahahaha.....

dah tu..nape tak main badminton??
badminton ramai sgt orang pandai main...
nak jadi hero susah....
bek aku main squasy... sebab ramai orang tak tau main...
so klu aku yang level2 lepas serve jek.... itupun dah boleh dianggap sebagai pemain harapan dah...
wakakakakaka......

dan permainan yang aku paling suka dari dulu sampai sekarang ialah....Chess....
SANGAT BEST MAIN CHESS...!!! dah la indoor... sambil duduk lak tu... yang paling penting...rasa berada dalam kalangan orang bijak pandai... hakhakhak... sebab ramai orang kata sape pandai main chess otak dia pintar hakhakhak... ;p even aku tak pintar...tapi nak tumpang join sekaki hikhikhik




p/s: nak kata aku xde semangat kesukanan xboleh jugak kan..sbb ada jugak terlibat dengan aktiviti kesukanan... tapi maybe aku boleh dikategorikan sebagai mempunyai semangat kesukanan yang mengada-ngada ahakz ;p


1 comments:

Anonymous said...

nice blog :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...