header flash

Wednesday, May 2, 2012

:: CANTIK ITU SUBJEKTIF ::

hai sayang!!!!
mmuah mmuah mmuah!!
rindu sangat.... !!!
rindu sangat sangat!!!!!

ok!! sudah selesai sesi melepas rindu pada blog...
almaklumla..skian lama xupdate hehehe...

ok..perkataan "CANTIK" sememnangnya sinonim dengan wanita alias perempuan...
sebab orang lelaki kita xkata cantik..kita kata "KACAK"...
tersangat bapuk ok klu kita kita lelaki itu cantik.....
hahaha....aku sudah mula merapu... ok...cut the crap!!!

orang perempuan sanggup buat apa saja untuk kelihatan cantik....
mcm dulu lah aku pernah tulis dalam entry "BEAUTY IS PAIN"....hehehe..

ok..sebelum masuk ke point2 entry ni....
aku nak tanya... korang nampk lukisan kat bawah ni cantik ke tak?


aku yakin..ada yang akan kata cantik..ada yang akan kata..xcantik langsusng....
ha!!! itulah maksudnya subjektif!!!!



al kisah aku dapat ilham nak tulis ni bila mana aku tengok sekarang ni fesyen tudung & fesyen make up...

mak ooooooiiiiiiiiiiiiii... macam2...
kekadang memang cantik..kekadang nampak pelik...
menakutkan pun ada.... sampai aku hairan.. pekajadah cantiknya kalau nampak mcam hantu....

feseyen tudung sekarang ni...macam-macam and pelik2....
ada yang mcm sejadah telangkup atas kepala pun ada...
xpun 3,4 helai tudung skali lilit kat kepala....
sampai berbonjol2 kepala jadinya.... sampai nampak kepala dah jadi macam kepala alien..sebab besar...
kekadang nak pusing gerak2 kepala pun susah...
mungkin bagi aku jek tak cantik.. mungkin bagi dia dan orang lain itu cantik...
sebab itu aku kata cantik itu subjektif...

xpun dari segi make up...
kekadang aku tengok..bila make up bukan jadi makin cantik..
tapi makin kurang cantik...
tambah2 yang over letak fake eyelash tu...
ada skali aku dengar.. kelopak mata cramp sebab eyelash tu berat sangat...
kesiannnnnnnnnnnnnnnnnn....

xpun yang jenis free hair...
semua orang tau free hair berdosa la...sebab tidak menutup aurat...
yang free hair sendiri tu pun tau..api dah dia pilih nak free hair.. tanggunglah sendiri..
cuma apa yang aku nak cakap... yang jenis nak free hair tapi cxantik pun.. pernah jupa tak orang yang klu free hair dia nampak xcantik sebab bentuk muka dia lebih sesuai utk pakai tudung......
hohoho..kesian.. dah r nampak xcantik..dosa pun dapat...
at least klu yang cantik tu..sma gak dapat dosa..tp dia nampak cantik... ;p

kesimpulan dari apa yang aku cakap ialah....
xsalah nak bergaya... tapi biarlah mngikut keselesaan sndiri...
sebab xguna ko nak brgaya trseksa bagai semata2 nak orang nampak ko cantik sebab macam aku cakap tadilah ..
ko rsa  cantik..tapi di mata aku xcantik....
jadi.. aku ulang lagi sekali.... bergayalah mengikut keselesaan diri dan pergerakan....
xpayah nak mendera diri terlilit kan nanti terbelit...
xpun sampai rumah orang.. ko kalut cari kipas/air cond sebab panas...
xpun duk sat terus nak balik sebab pening kepala akibat "berbungkus2" kepala tu....
sangat tak cool ok prangai mcm tu......

actually hal ni aku dapat kesedaran dari pengalaman sendiri...
ada kala aku ni bermake up bertudung bergaya pi sekolah...
dengan harapan nak kelihatan anggun jelita cantik tertarik aku memang the bomb la...
skali.... xde pun orang cakap cantik ke ape.... {tapi xdelah rsa sedih}
kekadang ada hari yang rsa mcm malas so pakai je ikut suka hati..dgn muka pun mcm cekodok...
tapai ada orang kata.. "waaah... cantik la hari ni...."..
dan dalam hati rsa mcm "ERKKKKK....??!!"
maka..start daripada beberapa kali pengalaman cenggitu...
maka aku percaya...
cantik itu subjektif... dan cantik itu terletak pada mata yang memandang kita... bukannya pada mata kita...

bak kata omputeh.... "beauty lies in the eyes of beholder"
sekian.... =)

3 comments:

Nuwairani Ismail said...

biarlah tidak cantik di mata orang, asalkan cantik di pandangan Allah...

HASNIZA IBRAHIM said...

HAHAHAHA...yang tu memang betul... =)
tp apa hukum pakai tudung berbonjol2 and melebih2 sampai obvious smpai boleh menarik pandangan mata orang? sepatutnya xboleh berlebih2 kan?

Anonymous said...

nak nampak cantik bukan untuk dipuji..sbb mmg suka nampak cantik. X pilih baju sbb org ckp cantik, tp pilih sbb rasa selesa dan rasa nampak cantik. Yg penting cantik dimata kita dan allah.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...