header flash

Saturday, January 5, 2013

:: MISTERI or MIRACLE ?? ::



assalamualaikum....
salam hujung minggu pertama di tahun baru 2013...
harap semuanya baik-baik sahaja... =)

perghhh.... setahun 4x jek upadate blog hahaha...
baiklah... azam saya untuk 2013 adalah untuk mengupdate blog dgn lebih kerap berbanding 2012..
wahahaha.... nampak sangat macam susah untuk terlaksana.. hidup berdua pun xsempat nak update..apetah lagi bila ada sikenit nanti hehehe... apapun..ummph... hidup mesti tabah untuk mencapai azam.. { hahahaha.... puiiiii..!!!! } ;p

secara ringkas... 2012 adalah tahun yang sangat baik untuk saya.... bermacam2 crita gembira {alhamdulillah} untuk saya... sehinggalah akhir tahun pun masih dikhabarkan dgn berita rezeki... "pertukaran ke Sekolah Menengah di Parit Buntar".... sekolah mana... biarlah rahsia.. xmo reveal lagi... ahahaha.. gediks kan?

dalam suka..ada duka...
seriously...selepas check online kata permohonan anda takdilayan tak diluluskan... memang sedih... pastu aku redha... terima seadanya... sebab..masa isi permohonan tu..doaku pada Illahi... andai terbaik untukku adalah dapat pindah... biarlah dapat pindah... andai terbaik untukku untuk stay di SMAI...biarlah aku stay... maka bila kuar result tak dapat... redha lah dengan ketentuan Illahi bahawasanya stay di SMAI itu adalah terbaik untuk aku...

maka...segala persiapan mntal dan emosi dah dibuat untuk meneruskan sesi pekerjaan 2013 di SMAI yang sememangnya kecintaan hati...

sehinggalah pada 3/12/2012 tetiba kawan aku called ckp aku dpt pindah ke parit buntar.. dia tau sebab ayah dia salah seorang pentadbir kat situ.... TERKEJUT!! KAGET!! TAK PERCAYA !! SEDIH !!
GEMBIRA..!! semua berkecamuk menjadi satu... tapi yang pasti..rasa sedih paling banyak..rasa sedih nak meningglakan SMKAI yang banyak kisah suka dan suka.. {suka laaaaaaagi banyak hahahaha}... korang ingat senang ke nak meningglakan sekolah yang kita 1st posting? sekolah yang menemukan kita dengan ramai kawan2 yang best..yang boleh dijadikan kawan dunia akhirat... tambah2 lagi setahun mengharungi suka duka "HISTERIA" di SMKAI bersama kawan2... sudah pasti bukan perkara itu semua akan dikenang seumur hidup... pendek kata... aku sedih giler bila dapat tau dapat pindah keluar dari SMKAI...

masa aku isi permohonan online tu... keyakinan untuk dapat tukar hanyalah 10%... tu pun masa isi aku dah rsa sedih... sedih andai dapa pindah... skrg bila dah dapat memang betul2 sedih... tapi mcm aku cakap tadi.. aku redha dengan ketentuan Illahi... andai terbaik untukku adalah dengan dapat pindah keluar dari SMKAI... maka aku redha dan menerima ketentuanNya..

tapi yang memusyikilkan aku bila ramai yang kata aku pi buat rayuan... sesunnguhnya aku xpernah buat rayuan ape pun.. PPD pun aku xpernah jejak kaki untuk buat rayuan... telefon orang PPD pun xpernah sebab aku mna la ada "kaki"... mmg xde pengaruh.. hahahaha... tapi orang duk kata aku wat rayuan.. aku pun pening.... hairan sungguh... pelik sgt ke aku dapat pindah?

and semalam.. duk sembang2 dengan rakan baru disekolah baru yang bertugas untuk buat jadual..dia kata pertukaran aku mmg menghairankan..sebab pengetua aku  xluluskan pun aku untuk pindah..HAH!!!! ooooo... patutlah pengetua duk kata aku wat rayuan even aku cakap aku xbuat ape pun... huhuhuhu~~... anggaplah ini sebagai KEAJAIBAN..semoga keajaiban ini membawa 1001 kebahagiaan dimasa hadapan... i'allah..amiin.. {kalau btol la cerita yang disampaiakn pada aku tu}

akhir kata..andai ada kawan2 di SMKAI yang terbaca entry picisan ini... saya mau anda semua tahu bahawa posting di SMKAI adalah antara perkara terindah yang pernah berlaku dalam hidup saya... setiap perkara kegembiarran yang berlaku saya anggap sebagai nikmat daripada Allah.. dan segala perkara buruk yang berlaku..saya anggap sebagai peluang yang Allah bagi untuk saya jadi manausia yang lebih baik... walau apa pun..mengenali individu2 di SMKAI menjadikan hidup saya penuh bermakna... terima kasih untuk segala tunjuk ajar... ampun dan maaf atas segala kekhilafan diri... doakan saya semoga perjalanan hidup saya sentiasa diriringi dengan kebaikan.. seperti yang saya kata.. andai saya mampu pindahkan SMKAI ke Parit Buntar... memang saya xakan pohon untuk pindah keluar dari SMKAI.. apakan daya.. jarak yang menentukan...

ok..saya perlu stop sekarang sebelup laptop sya meletup sebab air mata duk menitik2 tas keyboard hahaha...

till then... thanks Allah for everything... =)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...