header flash

Saturday, August 24, 2013

:: SAYONARA FAHRIN ::

Assalamualaikum. ..
Nak mngutuk pun sempat lagi bagi salam... hahaha...

Dah lama terpendam di hati... apakan daya masa tu bulan Ramadhan...rasa kurang elok lak meluahkan rasa hati... lalalala..

Fahrin Ahamad..nama yang tidak asing lagi dalam bidang lakonan... dan sebagai manusia marhein... aku pun minat beliau.. minat ok...bukan sayang dan cinta... hanya Mr AF yang saya cintai dengan penuh kasih sayang... (apa motif kuar ayat ni di sini? Mau bikin orang muntah ke?) Hakhakhak...

Asal Fahrin berlakon jek...konfem aku tcongok depan tv...klu yg drama bersiri tu... usah kta tertinggal 1 episod... 1 minit pun xbkelip tgk Fahrin ok... punyalah minat tahap strata tertinggi...

Tapi sayang berjuta9999999 kali sayang... sekarang ni...sebut nama Fahrin jek terus rsa nak tgelak.... hilang macho...jatuh saham... semuanya gara2 dia jd duta Ali Cafe...

Apekehal yang ko menari ala2 persembahan graduasi budak tadika...?? Dah la tu... siap tersengeh macam kerang... choiii...!!!!

Sekarang dah xminat Fahrin... noktah.

Thursday, August 15, 2013

Wednesday, August 7, 2013

::SALAM AIDILFITRI 2013 ::

Assalamualaikum. ..
Akhirnya Ramadhan akan berlalu pergi...
Semoga kita dipanjangkan umur untuk bertemu lagi...
Sesungguhnya hati sayu...semoga setiap amalku yang xberapa meriah itu diterima Allah...
Sangat berbeza kehidupan dari segi berhibur atau beribadat dengan kehadiran si cilik...
Wuhuhuhuhu~~..

Akhir kata... Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin...

Monday, August 5, 2013

:: SEMOGA AISYAH DIKEMBALIKAN ::

Ya Allah... semoga anak kecil ini dapat ditemui or dikembalikan kepada keluarganya... semoga si ibu dan bapa tabah...dan kita sama berdoa agar aisyah ditemui dalam keadaan selamat... amin...

Thursday, August 1, 2013

:: ANAK YANG MENDENGAR KATA ::

Esok 8 Ogos...maka genaplah umur Sophea 6 bulan... wah!!! Pejam celik pejam celik dah setengah tahun rupenya sikenit ni menemani hari-hariku... xterasa saat itu sebab sangat indah... dan alhamdulillah. .. Sophea bukan budak yang banyak ragam... senang nak jaga... klu dibuatnya suke menangis and bjaga malam... meroyan aku jadinya.. bukan takat aku... mr AF pun silap2 boleh meroyan hahaha... almaklumla... xde pnglaman dgn baby... hahahaha...

Ok..entry secara ringkas dan padat...
Sejak tau jek pregnant... mmg aku xtinggal amalkan baca 3 surah ni...tiap2 masa.. asal masa terluanh jek aku mesti baca 3 surah/ayat ni... sambil usap2 perut...
1) Al-fatihah
2) Ayat Kursi
3) Surah Insyirah
Mintak doa agar sophea mendengar kata, lembut hati dan jadi anak solehah.

Tiga2 ni memang xlekang dari mulut... surah2 lain mmg baca..tp lps sembahyang je la sebab xhafal kan...

Dan xtau la suratan atau kebetulan...
1) masa mengandung aku tkut nak bsalin klu bby besar...so slalu duk gosok perut cakap... "baby...jgn besar sgt tau... kat dalam kecik la..dah keluar baru besar ek"... hasilnya... lahir 2.28kg.. amikkaw.. cinonit ha!!!

2) dari 1st day aku pi melawat dia kat ward (kena tahan sebab underweight)... aku cium sambil kata "sophea good girl mama kan.. jgn nangis2 ek sayang...jadi good girl saje tau"... alhamdulillah. .. 2 hari kat ward...dia xnangis.. tnya nurse mmg nurse ckp dia xnangis... tidur saja... sampai doc ambik darah ke ape...steady je dia tdo... huhuhuhu~~ aku lak yg risau kot2 jaundice tinggi menggunung... tp skali lagi alhamdulillah. ..xde jaundice...

3) sebab dia lahir kecik kan.. maka aku gigihla bagi dia susu secukupnya nak bagi besar nih...sambil bagi susu slalu cakap "sophea mama minum byk2 tau...nnt timbang sebulan biar jadi 3kg"... hasilnya mmg btol 3kg.. "sophea mama minum byk2 tau...biar jd big girl... biar timbang 2 bulan lagi jadi 4kg" dan tup memang 4kg.. begitulah sampai 4 bulan... mmg ikut sama mcm yang aku cakap... 4 bulan 6kg...  so lps tu aku pun slalu ckp kat dia..xde TOV dah utk berat dia...general.. "pasni xkisahla berapa kg pun...asal anak mama sihat.. "... hasilnya...timbang masa 5 bulan... 6.2kg... naik 200g shj... T_______T sedih aku wuhuhuhuhu...pastu aku pun meneruskan aim dgn TOV "Sophea mama minum byk2 tau... next timbang biar 7kg.." dan tadi pi timbang mmg 7kg... huhuhuhu...xkan berat pun ikut cakap mama kot? Smpai umur berapa aku nak kne wat TOV utk berat sophea ni? Huhuhuhu...

4) kalau aku ada nak wat keje or nak sembahyang ke...aku tepuk2 dodoi sophea sambil cakap "sophea tdo sat naa... mama nak solat/masak"... I'allah dia tdo and elok jek aku siap solat/masak... tadaaaa!!! Cik sophea dah bangun sambil sengih2... mmg yg ni mak aku pun perasan... mmg mendengar kata hahahaha...  dan contohnya mcm sekarang... dr lps bebuka dia duk bunyi2 sebab ngantuk...tp xmo tdo sbb nak main dgn papa... papa lak nak pi terawikh... berbunyilah si sophea ni... aku pun tepuk2.. sambil cakap...."sophea tdo la dlu...nnt papa balik sophea bangun la pulak"... xsampai sminit terus pejam mata tdo... pasni kita tunggu tengok...papa balik dia bangun ke x...hahahaha... suspen lak aku.. ;p

Alhamdulillah... aku harap klu btol Sophea ni mendengar kata.. harap2nya biarlah sampai kebesar dia akan menjadi anak yang mendengar nasihat... harapan mama yang paling utama... jadilah hamba Allah yang solehah...anak solehah dan mendengar kata... mudah2an doa mama di bulan Ramadhan yang penuh berkat ini dimakbulkan... I'allah... sama2 kita doakan anak/adik/saudaramara kita ke arah kebaikan... ;)

Pada ibu2 yang mengandung...masa mengandung tu banyakkan baca surah2 ni... solat sunat... yang wajib tu memang wajib la kan... dan doalah yang terbaik untuk si anak... I'allah allah maha mengetahui ketulusan doa seorang ibu... didikan bermula dari dalam perut... supplement kerohanian namanya... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...