header flash

Wednesday, February 5, 2014

::BIRTHDAY PARTY SIMPLE-SIMPLE::

Assalamualaikum...
Hahahaha....
Nangis cikgu BM & BI aku klu baca aku punya tajuk entry...
BM kelaut... BI kelangit... hahaha
Xpe..yang penting korang faham maksud yang aku nak sampaikan..
Alhamdulillah... seperti yang korang dah tau.. 2 Februari ialah ulang tahun kelahiran untuk Sophea dan sebuah party kecil-kecilan telah diadakan sebab terkebetulan 2 Feb tu hari ahad.. cuti kan.. boleh la nak gather2... hehehe
maaf didahulukan kepada mereka yang tidak dijemput sebab seperti yang aku katakan..ia hanyalah party kecil-kecilan... hehehe..

 tapi sebelum tu.. harap korang sudi doakan Sophea yang baik2 dan terbaik ye...
Sama2 aminkan doa ini..

Terima kasih ye sudi doakan Sophea... jasa kalian xdapat aku nak balas...hanya Allah sahaja yang mampu membalasnya.. ;)


Ok..kembali kepada topik..



Memandangkan Sophea ni anak sulung aku.. dan nak sambut birthday yang pertama...
Mak bapak dia teruja lebih..atau dalam bahasa yang lebih jujur.. mama dia yang tersangat teruja.. papa dia biasa2 jek.. orang lelaki kan..mna la ada space dalam pemikiran mereka untuk merancang benda2 mcm ni...cuma dia tukang approved segala usul yang aku bentangkan... dan kebanyakan usul adalah bersifat 'tidak boleh tidak diluluskan'... pembentang akan pujuk sampai tukang approved akhirnya xlarat nak bangkang dan akhirnya meluluskan usul yang diusulkan.. hahaha.. saje jek nak buat ayat pening.. baru merangsang perkembangan sel2 otak.. KBAT katanya....(kemahiran berfikir aras tinggi  hahahaha.. ;p)


jadi..benda pertama yang aku duk fikir ialah kek.... nak kek custom made... nak bentuk no "1".. tapi xtau nak tempah kat mana... then teringat kedai kek Bayu Delight yang sangat marvellous kat Parit Buntar... bergegas la aku ke sana... tapi tengok2 kedai dah tutup...adui... sedih... try search internet... dapat la no kontek Bayu Delight.. kak amylea nama dia... so... mendesign la aku keknya... 
ni yang aku design... baru la aku rasa ada makna guna galaxy note.. klu x rsa mcm sampah jek s-pen dia tu hahaha,... 
dan ini hasilnya...

tadaaaa!!! saya suke..saya suke... even lari sikit dari yang kau design...tp xpe.. tetap cantik dimataku hahaha... dan kek coklat dia memang super delicious.... hehehe..

kalau nak order kek... boleh refer FB Bayu Delight 
atau hubungi kak amylea di nombor 019-4784302


benda kedua yang berlegar dalam kepala aku ialah banner... xpenting sgt pun tapi sebab jenis aku yang mmg suke menggedik.. nak jugak banner... bukan ape.. party kecil-kecilan..xde banner utnuk jadi focus point... rsa xmeriah la kan.. hehehe,... ni design yang pertama.. org kedai banner yang buatkan.. 
4,5 kali jugakla dia kena tukar design... and hasil akhir aku pilih yang macam ni.,..
tadaaaa..!!!

ha.. nampak x? secara automatik terasa meriah majlisnya hahaha.. harga banner ni pun bukannya mahal mna pun... worth the affection hehehe... ;p tapi mesti yang tukang design tu mnyampah dgn aku... wat banner birthday je pun.. cerewet nak mati... hahaha... well..cerewet is my middle name... hahaha... 

2 benda dah settle tempah... sekarang tinggal pemilihan tempat kejadian..
sama ada nak buat kat rumah atau kat luar...
maka selepas berhempas pulas memikirkan pro and cons.. 
maka kami sepakat nak buat di luar... 
sebab :
1) malas nak mengemas rumah.. xpadan dengan nak wat party kecil-kecilan jek... hahaha..
2) nak jenis one-off.. xmau meleret2 sampai ke petang majlisnya... sebab kalau buat kat rumah sah2 xsemua boleh menepati masa.. mesti lajak sampai pkul 4-5 petang.. mengikut kesesuaian jadual mereka...den ponat..xpadan dengan jamuan birthday je pun..bukan majlis nikah kawen...lagipun nak kumpul semangat isnin dah kena kerja.. huhuhuhu~~klalau  buat kat luar. .. kita boleh tetapkan masa..so within 2 hours macam tu mesti dah settle... guest betul2 follow jadual kita.. so yang xdapat hadir tu xpe la.. xde jodoh kita nak jumpa and xdak rezeki boleh makan free... hahahaha... 

dah decide nak buat kat luar.. tempat yang paling sesuai di Parit Buntar ni ialah KFC je la yang ada... McD, a&w xde kat sini.. Pizza macam xsesuai... 
so usha la pakej Birthday Party KFC kat SINI
menarik!!! and xde la mahal sangat... berbaloi la dengan yang ditawarkan...
tapii......
bila check guest list... budak xramai..
Ezry, Erina & Erisya memang xbalik Parit Buntar..
anak2 buah belah Mr Af yang kecik2 pun dapat dirasakan macam xdapat dtg...
so.. xambik pakej..
free and easy...
so dmalam kejadian..
aku xlena tidur...
tidur sampai dapat nightmares....
KFC tu penuh..
Manager dia halau...
hahahaha.. haru btol.. kacau mood sungguh la...

di pagi kejadian... baca doa banyak2...
kami pun pi la kat KFC Taman Wawasan... sebelah Apollo... baru bukak awal tahun ni... KFC ada dua kat pusat bandar PB... so tutup satu kat pusat bandar ...pindah ke taman wawasan....lebih besar & selesa berbanding yang kat pusat bandar...parking pun banyak hehehe...
alhamdulillah tgk2 xde orang sangat pagi tu... hati bernyanyi ceria...
order ayam 2 barrel je dulu sbb tamu tak jemput ramai.. and yg dijemput pun xsemua boleh hadir.....kalau xcukup nnt kami turun order lagi..senang kan? Hahaha..  beberapa side order... then bergegas naik ke atas..set up tempat,..
actually aku dah beberapa kali usha KFC ni sebelum kejadian... sambil makan sambil mata melilau... so bahagian open air ada dinding kayu boleh gantung banner.... hahaha...
pagi tu mintak izin pekerja dia nak gantung banner..diorang bagi... legaaaaaa...
pastu kami susun atur meja... ala2 conquer kawasan tu kat kami hahaha... 
kami = aku & Mr AF... Sophea tinggal kat umah dgn nenek and atuk..bagi mai lmbt sikit hehehe..
candy bar bodoh2 namanya... yang penting..ada... hahaha

aku buat sendiri ni tau... sakit tangan duk gunting mounting board tu haha... tp bila tgk hasilnya..hilang sakit... lalalala....

dah cakap pukul 11.00 pagi..tapi dalam pkul 11.30 baru kebanyakan tetamu sampai... then pkul 12.00 t/hari baru majlis mula..



nenek & tok Sophea

tok su... BS Sophea... 
ayah chik..achik..nenek & atuk... mak long & family xbalik... 
wakil family belah Mr AF... Yang lain semula ada hal... 

ex students... voter untuk Sophea... haha.. cerita yg tu next entry... hehehe 

photographer & ustaz import... hahaha..ex students jugak ni...




tok su & anaknya..Linda.. jgn mimpi nak ngorat.. bini org dah tu... hehehehe

testing love...
thanks Mr AF..sebab xmembangkang... and welcome because u thanked me for organising this party...  hehehehe... =)

sekian..tamat alkisah party yang simple.. terima kasih kepada semua yang meluangkan masa untuk hadir... best sangat!!!! rasa happy sangat...!!!
and terima kasih sebab susah2 bawak hadiah........ niat aku nak jemput mai makan suka2..sebab tu xhabaq pun birthday party.,. korang yang tau sendiri... hahaha... 

P/s:maaf pada empunya badan yg gambr xdiupload... lmbt sgt nak upload...tu upload sikit je gmbr.. sorry ye... jgn terasa hati...kehadiran korang teramat sangat dihargai..mmuah.mmuah...!!!

3 comments:

Syima Emi said...

x simple lgsg! hahaha.. meriah gilo ni..
cepat msao berlalu.. besar doh sophea..
happy birthday sophea.. semoga jadi good girl ok...
doakan aku jugak deh nieza..

HASNIZA IBRAHIM said...

Syiema...Simple la tu kecil2an.... xjemput ramai orang hehehe...

Sharifah Norzalina said...

encik chicky tak kuar ye?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...