header flash

Saturday, March 8, 2014

::08.03.2014 #prayforMH370::

Assalamualaikum...
Sepatutnya hari ni aku bergembira happy2...
Sebab hari ini merupakan
World Women's Day...
Dan....
Hari ini juga merupakan ulangtahun ke-16 pembukaan Sekolah Menengah Sains Pasir Puteh...
Macam mana aku tau??
Aku tau sebab aku batch pioneer...
08.03 1998...daftar masuk tingkatan 1...
Patut bersuka suka bersenyum senyum mengimbau memori waktu persekolahan...
Yang penuh dengan cerita suka dan duka..masam dan manis..
#Happy Pioneers Day to all SCiPPiANs#

Tapi..
Kita dikejutkan dengan berita kehilangan pesawat MAS MH370 yang dijadualkan ke Beijing dari KL..
2.30 pagi..hilang dari sistem radar ..
Tanpa sebarang mesej kecemasan kepada menara kawalan...
Aku bukan nak cipta spekulasi...
Cuma berharap kita semua sama-sama berdoa agar misteri pesawat MH370 ini terjawab..
Sebab..
Kalau aku adalah keluarga penumpang..
Menanti suatu kepastian atau jawaban adalah suatu tempoh masa yang sungguh menggetarkan jiwa.. yang meminta ketabahan hati yang sangat tinggi...

Aku..
November yang lalu..
Semua ahli keluarga ku..
(Kecuali aku, Mr. AF, Sophea dan kembar..)
Pergi ke Beijing...
Menaiki pesawat yang kodnya sama. MH370...waktu depart pun sama..
Cuma tarikhnya bukannya 08.03 2014..
Turut berasa cemas hanya memikirkan situasi ini sekiranya kejadian ini berlaku sewaktu keuargaku di dalam pesawat tersebut..
Hanya memikirkan...
Bukan menghadapi...
Seperti mana yang dilalui oleh keluarga penumpang MH370 itu sekarang..
Tahukan dikau kerisauan itu tidak tertanggung???
Jadi..
Tolonglah..
Don't comment shit!!
Don't spreading shit!!
Banyak hati dan perasaan yang berada dalam kesedihan..
Dimana kewarasan akal?
Di mana belas simpati..?
Di mana peri kemanusiaan.??
Kita bercerita tentang nyawa..kita bercerita tentang ahli keluarga...
Kita bercerita tentang rakan..
Rakan sekerja junior di SCiPP saya adalah penumpang pesawat itu.. 

Ye...bukan keluarga kamu... bukan rakan kamu..tapi kita manusia.. yang harus berperikemanusiaan.
Walau siapa pun mereka... doa kita adalah yang sangat diperlukan...
Ini bukan kisah lucu..
Ini bukan kisah politik..
Ini kisah yang melibatkan banyak nyawa dan perasaan..
Tunjukkan kemuliaan kita yang dilahirkan sebagai manusia..bukan selainnya..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...