header flash

Monday, March 10, 2014

:: HAPPY 29th BIRTHDAY TO ME... !!! ::



Assalamualaikum..

Happy birthday to you...!!!
Happy birthday to you...!!!!
Happy birthday to Hasniza...!!!
Happy birthday to you.... !!!!

Wah..!! terima kasih la kat korang semua..
susah2 jek nyanyi lagu birthday utk aku....
hahahahaha..... (ada rasa nak lempang x? ) ;p

actually birthday aku 28 Feb... tapi sebab ada banyak urusan... jadi terdelayed entry seminggu.. tapi xpe.. since ni birthday yang ke 29... aku anggap celebrate 29 hari... hahaha... over kan?

yup.. umur aku 29... xde nak rahsia2 bagai... xde maknanaya,... klu dah tua tu..sorok mcm mna pun nampak tua jugak... lagi sedih klu orang teka lagi tua dari umur sebenar.... hahahaha...
tapi aku x kan? xnampak 29 kan? nampak mcm 18 je kan? kan? hahahaha....sila muntah ;p


27 Feb 2014

macam biasa.. 27 malam... saje buat2 tidur awal.. konon nak tunjuk macam xemngharap ada surprise ke ape.... tapi sebab badan penat... xde nya nak buat lena awal..memang TERlena awal... dlm pkul 10 tu dah doze off.... dalam pkul 2.00 pagi Mr AF kejut.. tadaaa... bawak kek..  hahaha.... maka diwaktu pukul 2 pagi bangun mamai2 makan kek..senyum2 la jugak sebab ada jugak surprise.... klu xde mau ada yang nangis hahahaha.... tp yang bestnya... tanya Mr Af.. "kenapa pukul 2 pagi?".. jawapannya... "sebab terlena...xterjaga pkul 12...seb baik terjaga pkul 2... klu x memang buat breakfast je la kek tu hahahaha"







Lepas makan kek...bukak wassap...tengok2...





28 Feb 2014
pagi-pagi lagi masuk kereta nak gi sekolah... terpandang... eh?



Hahahaha... Mr AF main letak2 kad dalam kereta... surprise campur sweet kan? kan? tapi hakikatnya... dia  tiru idea aku masa birthday dia hari tu... aku letak kad curi2 dalam kereta dia..  hahaha... ketandusan idea ek sayang? hahahaha..

Hadiah? Hahaha... mesti xterlintas difikiran kan...  gi tgk lumba motor ni nnt hadiah birthday aku... pandai kan Mr AF.... 2 in 1... dia nak tgk...seret aku skali.. then declare hadiah birthday... mmg intelligent... hahaha..  seb baik aku jenis bini yang layan je...asalkan best... grand stand kan? Kan?
1st time di Malaysia and Asia katanya.. biasanya kat Europe je ni.... apa lagi..cepat la grab ticket..ada early bird lagi... hehehehe... 

tapi xpe.. sebab aku ada hadiah untuk diri sendiri...tadaaaaaa!!!!!


kebetulan rasa nak tukar laptop..alang2 beli...consider as hadiah birthday untuk diri sendiri la kan? baru rasa lebih bermakna.... hehehe... nak YOGA bagai... beli barang mesti la nak yang specs penuhi nafsu... bukan keperluan.. muahahahaha....

dan terkebetulan... tudung yang order pun smpai hari Jumaat 28 Feb tu... so kira kaut jadi hadiah birthday untuk diri sendiri jugak la.. hahahaha... meriah kan? hakhakhak.. pahtu sengkek duit dah abes banyak T___T


*entry ni tulis guna Yoga.. hehehe... 1st entry guna lappy baru... sila beri tepukan.... * ;p

Bila masuk kelas ... budak2 semua nyanyi lagu birthday dulu seround.... pastu siap ada bawak biskut coklat gula-gula bagai.... nak sambut birthday cikgu kononnya.. huhuhu...terharu...sayang jugak korang kat cikgu ye...even cikgu suka membebel kat korang... hahahaha.... sebelum balik... bukak makan ramai2 dengan students.... meriah giler rasanya... hahahaha...

balik kat meja guru... tengok2 ada beberapa hadiah students tinggal atas meja... owh..sekali lagi terharu hahaha....




01 Mac 2014
Sabtu.. suami bawak pi Cameron.... sebab aku pernah nyanyi2 kat tepi telinga nak gi Lavender Farm yang baru bukak kat Cameron tu... sambil2 bawak Sophea bergambar di Cameron hehehe....

aku pernah tulis entry psal Cameron... boleh baca TRIP KE CAMERON HIGHLAND .... masa tu Cameron Lavender xbukak lagi...  so Sabtu tu bertolak pi Cameron.... ya Allah.. jammed atas bukit tu... tapi aku kira nasib baik la jugak..xde la teruk sangat jammednya sebab aku ala2 menongkah arus.... hehehe....

memang bergerak pantas sebab xbermalam.. balik hari... a day trip jek.. ala..Cameron... bukan banyak tempat untuk dilawati sangat pun... hehehe... singgah tempat yang kami plan nak singgah jek..pastu chow balik... hehehehe...


Nasi Arab Raudhah, Tanah Rata 

sedap... no 3 sedap selepas SABA dan MARHABA...  kedai dia dekat2 bangunan yang ada Watson dan Sun Bird Hotel... bangunan dia belah kiri kalau dari Berinchang ke Tanah Rata.. 
banyak juga sikenit ni makan nasi arab... memang berjiwa mama.. hahahaha... 



Bharat Tea Plantation, Tanah Rata






sedap giler brownies ni.... percayalah... aku yang dah kenyang membaham nasi arab sepinggan pun boleh rasa ni sedap..maka memang sedap... cuba imagine kalau makan masa lapar... mesti makan sambil nangis...sebab sedap sangat hahaha... 

Big Red Strawberry Farm

Mr. AF mengidam nak makan strawberry dgn choc foundue.. mengimbau memori 2 tahun lepas katanya... skali tu bapak ramai orang kat sana.. que aja maunya dkt 30 minit.. so cancel... xpe kan.. bukannya Mr AF mengandung ke ape perlu dituruti sangat idamannya itu hahaha... kami beli strawberry je.. balik umah cairkan cadbury.... on air cond..ha..makan la sepenuh hati... feeling2 kat Cameron jugak la kan... hahahahaha...






Cameron Lavender 

Tempat baru bukak... tempat dia antara Bharat Tea Kg Raja dengan Sungai Palas... memang nampak tersergam... masa lalu kot luar tu nampak coulurful giler bunga2 kat dalam tu.. memang tak sabar dah aku nak masuk guling2 dicelah rimbunan bebunga... bajet duk kat oversea musim bunga la kan... bayar tiket dengan penuh happy.. ye..tiket masuk RM5/dewasa... RM3/kanak-kanak (12 tahun ke bawah) ....
 bila masuk.. huhuhuhu.... boleh jalan kot tepi bunga-bungaan yang merimbun tu je... huhuhuhu... uwaaaaa.. impian nak bergolek dicelah2 bunga tidak kesampaian... Lavender pun dalam 5,6 baris jek...  T___T






Nak tunjuk gmbr kek & tart kat atas tu & bunga... yg tu self pick... rm2 sekuntum... hehehe.. kenyang sungguh hari tu..makan aje... hahahaha.. the best part... Mr AF tanya.. nak bunga sebonet ke? Hamboihhhh.. Nora Elena sangat laki aku ni hahaha...


dari Cameron tu xterus balik umah... abangnda belanja dinner sempena birthday... siap dapat adiah... weeehoooo!!!!


photobook birthday party Sophea... thanks ayah chik and achik!! hehehehe...



02 Mac 2014
Hehehehe... dating with Mr AF... kan jambatan kedua Penang dah dirasmikan.. maka kami pun nak rasmikan jugak la hehehe... lagipun ada luncheon dgn kawan2 kesayangan beta di Seoul Garden Queensbay.... so Sophea tinggal kat umah BS... kalau bawak dia satgi.. berkuntau aku nak jaga dia xmo kaki dia tercelup atas hot plate tu hahaha.... satgi kan masuk paper Metro lak Cikgu Hasniza yang kontroversi tu hahahaha....



walaupun jambatan dirasmikan pada 01 Mac.. tapi aku tetap nak declare perasmian tu dikira sebagai hadiah birthday aku jugak..... kan aku celebrate 29 hari... Dasar tamak...yg best jek terus kaut declare jadi hadiah bday sdiri muahahahaha...
bangga!!! 100% malaysia!! i'm a proud Malaysian... !!!!  =)

 sesi makan-makan di Seoul Garden...


 D.O.B umie : 13 Feb
D.O.B Noniey : 10 Feb

pengantin baru in the house.... happy gituewww... =)


sikit nooo diorg ni makan... aku jek yang duk ulang makan... almaklumla..xbawak anak... boleh melahap to the max... hahahahaha...




6 Mac 2014



 lepas sesi bersidang di JPN... nak releasekan stress.... pi rembat tudung dulu barang 3,4 helai.... stress therapy kununnya... hakhakhak.... padahal bukan ape... dah alang2 turun Ipoh... bukan boleh claim bagai pun... alang2 dah habis duit minyak kan..... kita habiskan lagi sikit... bagi puas hati... hahahaha...

and again.. makan nasi arab... hahahaha...





tapi sejujurnya...
setelah ada anak...
aku seolah-olah baru terjaga dari mimpi...
sedar2 umur 29 tahun...
apa yang aku terfikir...
selama dipinjamkan nyawa ini kepada aku...
berapa banyak amal yang telah aku buat untuk dijadikan bekalan di sana...?
berapa banyak amal aku yang betul2 diterima Allah..
bila fikir..aku jadi takut...
terasa diri umpama sampah...
terasa macam kenapa baru sekarang aku tersedar hakikat ini?
kenapa bukan dari dulu??
di umur baru...
semoga masih belum terlambat...
untuk betul2 menjadi muslim sejati...
semoga mampu menjadi isteri yang solehah,..
dan ibu yang mithali,,
dan anak yang berbakti..dunia dan akhirat...
insha allah... dengan doa aku...
dengan doa kalian..
semoga aku mampu menjadi manusia yang lebih baik...
yang mampu menyumbang jasa pada keluarga dan orang ramai...
amin =)


p/s: x sangka umur 29 tahun aku boleh jadi glemer... hahahaha... siapa sangka tulis blog pon boleh jadi glemer.. hampir menyaingi junior doormmate aku di Sekolah Menengah Sains Pasir Puteh yang tulis novel Ariana Rose the wedding breaker tu... hahahahaha... well.. your senior rocks too tau.8.. hahahahaha... ;p

















*atas nasihat atasan... entry PBS aku tarik semula *


P/s 2 : entry ni aku tulis masa lebih kurang pesawat MH370 hilang dr sistem radar... aku tulis dgn nood happy sbb kita masih xtau cerita kan.. now... mood semua org sedih.. yup.. simpati pada semua... xleh gmbrkan kesedihan dalam diri... T___T



And i can't stop crying whenever i read this... because this what we call HOPE... hoping that they will landed safely..










0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...