header flash

Saturday, April 12, 2014

:: TUDUNG FAREEDA... FAREEDA NYATA JELITA(FNJ) ::

Assalamualaikum....
2,3 hari ni kecoh pasal tudung Fareeda Nyata Jelita tagline nya... nama pendek FNJ...

Ada ramai antara kita yang ada tudung FNJ dan ada yg xde.. tapi tauuuuu pasal tudung Fareeda...lebih2 lagi lepas Fizo Omar kawen dengan Mawar, anak pengusaha tudung FNJ dan juga model FNJ...

Aku antara pembeli tudung FNJ...
Tapi xbyk....
Ada la beberapa helai...dalam 12 helai mcm tu...



Aku bukan jenis fanatik..
Cantik aku beli...xkisahlah ..Ariani, FNJ ke, Pearl Haya ke, D'Haja ke...or pasar malam... asal cantik dan selesa...aku on je.. bukan jenis taasub nak kena brand2 semua...

Aku baru je lagi start pakai Fareeda.. dalam tahun 2012.... masa tu dioranglah pelopor tudung chiffon layer2 colour block ni... lepas tu bersepah2 tudung jenis 3 layer kat kedai2 berhampiran kita... yang sejibik sejibun FNJ pun ada....harga xpayah cakap la.. kalau FNJ Sofiya or Suzana harga dalam range RM120-RM160 mcm tu.. kalau yang patern macam tu tapi bukan label FNJ kita boleh dapat dengan harga bawah RM30 pun ada skrg ni.... tapi pada tahun 2012 tu... tudung chiffon 3 layer tu dalam harga RM70 jugak... sebab tu aku pun berkira2... tambah sikit duit dapat FNJ ori... konfem selesa.... sbb kdg2 klu yg tiru ni...mcm ada jek sikit cacat dia...awning senget lah..ikut nasib kita la... maka sebab perbezaan harga xbyk sgt...sebab tu masa tu aku beli FNJ... bila lepas tu harga tudung 3 layer ni murah... aku stop dah beli FNJ... hahahahaha....

Sampailah tahun lepas... 2013... diorg kuarkan patern baru.. Aisya & Mariya.. aku pun kembali berFNJ sebab aku suka design tu...

harga masa tu kalau beli online dalam RM180-RM250.. sebab mabuk dan jenis iman xtebal... ada la beberapa helai aku rembat.... suka sebab masa tu design tu xde orang lain pakai lagi..hanya FNJ... tapi xtahan lama... 3,4 bulan lepas tu...aku dah jumpa kat kedai... yg tiru patern FNJ... tp kadang2 yg tiru ni nampak sgt ciri tiruan dia...  tp sehinggalah 2 bulan lepas.... aku jumpa sebijik mcm FNJ Aisya & Mariya...Memang xleh beza dgn ori...aku pengguna FNJ aku tau la ciri FNJ...yg ni cuma RM45 sehelai... apa lagi..aku rembat la... dan pada masa sama rsa sakit hati aku beli yang ori FNJ smpai beratus2 harga kan... start tu aku stop dah beli FNJ... rsa spoiled mood mcm mna entah..rasa membazir duit beli FNJ sebelum2 ni....
Ni Aisya double layer.... RM45 hinggit... ko nampak x point aku? Xde beza dgn yg ori... 

Itu cerita aku... tapi xtau la kalau perasaan aku ni sama dengan beratus2 lagi pembeli FNJ yang lain... jadi cuba bayang berapa ramai orang yang dah xbeli tudung FNJ? Mesti effect banyak kat sales FNJ... jadi mungkin sebab tu FNJ ambik tindakan..

Bagi aku xsalah FNJ ambil tindakan sebab dia dah awal2 lagi "paten"kan tudung diorang... memang mereka di pihak yang benar...dan memang salah kalau pihak yang ciplak petern mereka... ok..nampak macam childish...tp cuba imagine kalau ko buat bisness kerepek pisang...jenuhla ko fikir pagi petang siang malam mcm mana nak bagi kerepek pisang ko tu unik, lain dati yang lain agar dapat memikat hati ramai orang...then ko dapatla idea selepas 2,3 minggu fikir... ko nak buat bentuk rama2... maka larislah kerepek pisang korang sebab orang suka bentuknya yang unik... order bertimbun2 dari orang... tiba2 2,3 minggu lepas tgk order makin berkurang... selidik punya selidik then dapat tau dah ada dah 2,3 pengusaha kerepek pisang lain tiru idea ko, buat kerepek pisang bentuk rama2...
Mesti ko rasa nak marah kan?
Sama la macam FNJ...dan diorang ni cerdik....awal2 dah buat 'paten' tudung diorang... MAKA TIDAK SALAH BAGI FNJ & KPDNKK UNTUK MERAMPAS MANA2 TUDUNG YANG CIPLAK PATEN TUDUNG FNJ....

Cuma.....
Janganlah kuarkan statement yang kurang mesra manusia...
Aku pun sakit hati bila baca "ikutlah kemampuan diri kalau nak berfesyen"....
Xkisahlah siapa yang tulis... si Mawar ke...admin ke... hidup ni jangan bunyi bongkak sangat... aku yang pengguna FNJ ni pun rasa sentap baca...apa lagi kalau yang memang xpernah beli...mmg terhina rasanya dengan statement tu... memang betul nak bisnes...tapi etika kemanusiaan tu kena jaga...
Susah bila ada manusia yang jenis macam ni... patutla aku jumpa ada sesetengah yang pakai tudung mahal ni...sembang dengan orang pun xberapa nak mesra... rupenya penyakit bangga diri dalam jiwa...
Halloooo....tudung je pon... mati soksok balut dengan kain kapan gak... jd xpayah la nak berasa bongkak sangat dengan pakaian atas muka bumi ni... beli kalau rasa ko selesa nak pakai..jangan beli kalau ada niat nak berlagak mampu beli barang mahal... dapat dosa xpasal2...

Sebut pasal tudung harga mahal ni..
Aku rasa banyak lagi tudung yang mahal2... lagi mahal dari FNJ pun ada...tapi xkena kecam pulak... entah..xtau nak kata... nape Fareeda jek yang selalu kena kondem...
Pernah aku tgk tudung D'Haja harga RM300+ sehelai... aku macam..."errr.... dah nak sama dengan harga korban 1 bahagian"...  huhuhuhu...

P/S 1: kalau korang kuar dengan idea korang...jangan lupa untuk paten kan... agar orang xciplak idea korang tu...

P/S 2 : korang kenal kartunis Ujang? Korang tau Majalah Ujang? Ujang lah pelopor majalah Ujang.. tapi sebab dia xpaten kan kartun dia tu.. majalah tu jatuh ke tangan orang lain even terang lagi bersuluh majalah tu nama Ujang... nampak x efek paten?

P/S 3: MH370... kan atas tu ada ramai pekerja Freescales... 4 orang di antara mereka adalah pemegang paten untuk teknologi baru semicon.. *baca pasal dies & wafer*.. bila 4 mereka hilang..sekarang ni paten tersebut menjadi hakmilik tunggal pemegang ahli kelima iaitu Jacob Rothchild... siapakah beliau?? Sila buat pembacaan sendiri... aku xpe.. laki aku suka sangat baca pasal freemason nih hahahaha...

K...aku ada nak let go beberapa helai FNJ.. intreseted PM aku..

18 comments:

Azlan Zainon Abidin said...

Sokonglah tudung kos rendah

Anonymous said...

Hehe kat mana beli ala fareeda yg cantik u ckp last tu? Teringin jugak nak melawazzzzz... plsssss. Dah google yg ala2 ni kebyknnya x cantik. Nampak tiru. Yg u post pic last tu lawa gak. Plsssss. Sms me ke ... 0169183434

rafda said...

minat yg you nak let go tu.. whatsapp or sma saya 0126254005

rahmat Robani said...

sila layari http://jobdirumah.com/rahmat87
Atau email rhmt0177039473@gmail untuk maklumat lebih lanjut

rahmat Robani said...

Wow... last statement pasal Rothschild tu sngt2 curiousity!
sila layari http://jobdirumah.com/rahmat87
Atau email rhmt0177039473@gmail untuk maklumat lebih lanjut

sab said...

Pls... Nk yg kuning biru tuuu... Brapa nk let go

sab said...

Pls... Nk yg kuning biru tuuu... Brapa nk let go

Mummy Meera said...

Betul2.. biler pegi butik lg murah sbnrnye..
Br berjinak2 nk pakai fareeda ni..tp beli gak dua helai nk rase pkai fareeda katekan..hehehe.sblm ni xpernh.beli pn sbb skrg dh ade pattern labuh saiz 14 n nk merasa pakai..itu jer.

Anonymous said...

Salam.leh bg nama kedai n add kedai yg u beli tudung ala ala fareda tu.nk begak sbb tak mapu nk beli fareeda..li

Anonymous said...

Kat mana beli tudung rm45 tu?...Whatapps sy ye...0179595204

Anonymous said...

Salam.Sis, share la kat mana beli yg murah tapi sebijik fareeda tu..tq sis

norolanggerikavenue said...

ass..kum.kat mana beli yg murah tapi sebiji macam fareeda..nak beli fareeda x mampu..please sms/wassps..0136923864.tq sis.


Anonymous said...

Pm yg nak let go ori fareeda nye

Niah Fadzli said...

Whatsapp me jika ada yg nak beli tudung fareeda sofya saiz 11. Nak jual murah2 dr harga pasaran. Pelbagai corak ada. Cantilk2. Yg pasti ori.. 0199310030

Niah Fadzli said...

Saya ada jual tudung fareeda yg ori jenis sofya saiz 11. Nak jual murah dr harga pasaran. Pelbagai corak ada. Whatsapp saya utk keterangan lebih lanjut. 0199310030

Niah Fadzli said...

Saya ada tudung fareeda sofiya saiz 11" nak let go secara murah2 je. Sbb byk yg x pernah pakai. Berminat pm saya 0199310030

Niah Fadzli said...

Saya nak let go tudung fareeda yg ori. Nak jual borong murah2 je sbb dah x pakai. Ada yg belum pakai

Niah Fadzli said...

Pm 0199310030. Ada tudung ori fareeda yg saya nak let go

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...