header flash

Tuesday, May 27, 2014

:: RESIPI AGLIO OLIO ::

assalamualaikum...
apa khabar semua...
 urmmmpphhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh... ---> tarik nafas dalam2
hahhhhhhhhhhhhhhhhh!!! ----> hembus nafas

Nah!! Sila jamu mata.. hahaha.



yeay....!!! lega sungguh rasa dalam jiwa..
sebab graf kesibukan dah menyurut...
Borang permohonan HLP dah submit..
paper exam dah siap tanda...
hoyeah..hoyeah...!!! --> goyang dangdut...


aku xsure la korang perasan tak..
tapi yang aku perasan..
tajuk entry2 aku yang sebelum2 ni macam WTFun jek...
selamat hari guru..
selamat hari ibu..
giler xfun bunyinya...
skema yang amat adalah... hahaha..

jadi hari ni aku nak ceritera lain sikit..
bagi resipi..
dah lama rasanya tak bagi resipi..
kesian kat hangpa..xleh nak masak sebab aku tak ajar...
hahahahahaha..... 
(layankan je la aku nak bajet hebat sat... hahahaha..)

ok..resipi hari ini ialah Aglio Olio...
Tu..yang dalam gambar kat atas tu... 

macam yang korang sedia maklum..
pasta ialah akanan ruji aku..sebab senang amat nak masak..
tapi sebab Spaghetti Bolognese is tooo mainstream... 
kita ubah ke rasa yang lain sikit...
sedap weih.. compare yang dgn Pizza Hut & Secret Recipe... mmg yang aku masak ni laaaaaaaagiiiiii sedap... hahahahaha.. xmalu giler maasuk bakul.. hakhakhak..

bahan-bahannya senang jek..

  1. cili kering - potong kecil-kecil
  2. capssicum- didadu
  3. bawang besar - didadu
  4. udang & sotong - ikut suka nak letak berapa ekor.. bergantung pada nafsu korang ahakz...
  5. pasta... tak kisah jenis mana... 


cara masak

  1. tumis bawang besar, cili kering sampai layu sikit
  2. masukkan capsicum...sampai nai bau wangi
  3. masukkan udang & sotong.. sampai masak
  4. masukkan pasta(pasta ni rebus dulu smpai masak...lepas toskan baru masukkan dlm kuali ni)
  5. tambah la segala jenis herba & garam & gula sesuka hati sesedap lidah korang
siap!!!!

bolehla menjamu selera hehehehe...

nanti kalau masak..hulur2 la kat aku sikit ahahaha


nota kaki : aku jarang order spaghetti kat luar skrg..sbb aku rsa yang aku masak lagi sedap super yummilicious wakakakaka... yang selalu aku masak bolognese & aglio olio ni la.. carbonara mintak maap..xkena dgn nafsu aku...aku xsuke so aku xmasak hahaha... yang kaler putih2 ni ya ampun la.. lidah aku xleh terima... huhuhuhuhu...

resepi Bolognese di SINI

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...