header flash

Thursday, May 1, 2014

:: SELAMAT HARI PEKERJA ::

Assalamualaikum...
Hai hai hai...
Seronok kan cuti hari ni...
Almaklumla hari pekerja...

Tapi...btol ke cuti??


Hehehe...
Ni yang dilalui oleh kebanyakan daripada kita... isteri...
Yup..cuti pun bukannya cuti..banyak kerja rumah yang nak kena buat..
Aku alhamdulillah.. xdelah senazak dlm situasi gambar tu..
Syukur sangat dikurniakan suami yang banyak membantu...

Tak malu untuk tolong aku uruskan anak & kerja rumah...
Hari ini saje.. macam2 beliau buat..
Almaklumla..anaknda si puteri hati beta kena campak... mood dia xstabil.. mungau bak kata orang banjar.. segala benda nak kena ada mama atau papa... kalau x mesti telinga kami dihiasi dgn rengekannya yang dibuat2 itu..
Xpe anak...xpe.. sebab kesihatan anaknda kurang baik...mama layankan je kerenah anaknda.. even jiwa sesak duk fikir banyak kerja xsiap duk berselirat dalam jiwa dan raga...
Maka..masa aku masak.. MrAF jaga dia.. mandikan dia..
Lepas mamam, lepas settle kat dapur.. aku lak jaga Sophea..MrAF tlg mesin & sidai kain.. masa Sophea tdo pun kne bgilir jaga.. xde orang kat sebelah jek..terus bangun menari.. haihlaaa anak.. kuat nooo hiburan hahahaha...
Ni Sophea dah tdo... aku ada jaga kat sebelah..dah mintak permission dah mlm ni nak pulun siapkan power point inovasi... maka En. Suami lah tlg mengemop & mengvakum kat bawah ... eh..sebenarnya.. mmg En. Suami pun yang menjalankan tugas mengemop & mengvakum...
bukan kata hari ni jek..hehehe..

Berbalik pada cerita inovasi..
Sabtu dah nak lawan.. huhuhu..cuak!!!
Kesian kat cikgu sorg lagi.. Hazwani..dia la yg duk pulun buat projek dgn budak2.. duk fikir idea...buat.. aku??? tukang buat power point jek... ya ampun la aku klu bab nak mereka-rekacipta nih...pi tgk diorg buat pun..satu pon xdtg pencerahan dalam kepala otak aku mcm mna nak merealisasikan litar tu.. otak bkarat hokayh.. plus!! Mmg xminat la..bukan jiwa... paling benci subjek Fizik yang kne sambung2 litar tu... .sumpah...xlekat dalam kepala.. .sbb tu aku xambik engineering.. hahahahaha..
Hari ni pun dia & budak2 berkampung kat sekolah buat projek inovasi tu even hari ni cuti umum... aku plan nak pi..tp si mungau tu xsihat.. xsanggup lak nak tinggal... itu yang aku nak sampaikan.. bukan semua orang bercuti di hari 'cuti'... maka bersyukurlah korang banyak2 kalau korang betul2 bercuti dikala hari cuti.. sekian..


P/s: bila cakap kat mak aku yang Sophea duk memerap dengan papa dia..Mak aku dengan nada perli..
"Dia tau sape yang lagi sayang dia..yang bangun malam2 buat susu tukar lampin"...
Haish bonda... perli tahap dewa noooo.. ye la..ye la.... hahahaha...

Untuk encik suami...terima kasih tak terhingga.... ;)


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...