header flash

Sunday, June 22, 2014

:: KISAH SEDIH ::

Assalamualaikum.....
Hai...hai..hai...
Bagaimana kehidupan kalian?
Kehidupan aku agak tonggang terbalik... tapi nak jugak hapdate entry... tak kira..tak kira... nak kongsi cerita sedih sama2..

Hari tu kan 2 minggu lebih cuti...
Sonok la goyang2 kaki..
Tapi bila balik Parit Buntar...
3 hari sebelum bukak sekolah...
Dapat khabar duka...
Pengetua aku dapat tukar Manjung...
T_______T


Sedih... terus rasa down...
Sebab Pengetua aku ni best ....
Selain daripada faktor dia orang Kelantan dan aku boleh kecek Klate sesuka hati dengan beliau...
Ada banyak faktor lagi yang mnyebabkan beliau disenangi ramai orang...
Beliau adalah sangat humble...
Xde rsa gap tau antara aku budak mentah baru DG41 dgn Pengetua... boleh sembang.. blh berjenaka... tapi respect tetap ada...
Iye... beliau sangat humble...tapi masih dihormati... kami semua hormat beliau...
Mmg best lah pendek kata...
 Sebab tu bila dapat tau beliau dapat balik Manjung...semua orang sedih...



Dan hari Jumaat hari tu kami buat Majlis Perpisahan untuk beliau...

Aku ni manusia yang tak pandai nak berkata..
Aku xreti nak luah perasaan melalui kata2... jumpa beliau pun jd xleh nak cakap banyak...sebak dlm dada.. jadi bila aku ditugaskan untuk buat brochure...

 maka.. aku pun syok sendiri la.. ambik kesempatan.. luah perasaan sendiri.. huhuhu.... yup.. apa yang tertulis tu.. keluar dari hati sanubari aku dan mewakili kawan2 yang lain jugak..
Kami semua sayang beliau...
Huhuhu...

Alhamdulillah...majlis berjalan lancar..
Siap dengan banner tempah dalam tempoh 5 jam pastu siap pekerja kedai printing wat muka cebik sebab aku pi ambik lambat.. aku carik nombor kat intnet.. pastu kedai tu ada 3 cawangan.. aku igt yg cwngan lain... dah la igt kedai tutup pkul 7.00 ptg.. seronok aku duk latih budak perbarisan.. pastu budak hangin tu call ckp dah nak tutup... beedesup aku pi...skali silap kedai.. choi btolll... kedai dia rupenya yg kat pusat bandar.. aku sangka yang area rumah aku.. hantu btol.. ni smua gara2 salah bca alamat kat web hahaha.. tp kot ye pun...xpyh la buat muka muncung mcm tu.. customers always rite.. ko tak tau ek? Ek? Xpadan aku dah mintak maaf byk kali sebab lmbt.. buat eksyen.. puiii.. kedai dia tutup 6.30.. aku smpai 6.20.. bukannya lewat sgt sampai dia ken wat ot.. Geram aku.... huhuhu..

Ok...tutup cerita geram...
Sambung cerita sedih tadi..
Majlis dapat dilaksanakan even preparation dalam masa sehari..

Masa penyampaian hadiah..
Banyak giler hadiah...
Padahal ni pindah je pun..
Bukan pencen..
Yang membawa maksud..
Memang beliau disayangi...
Siap geng pekerja swasta ( cleaner&guard) pun turut bagi hadiah..

Percayalah..petunjuk dia simple jek..
Klu nak tau org tu jenis yg disayangi..
Tgk org bawah2... klu yang 'bawah2' ni sedih.. terbukti beliau sgt humble dan disayangi dan berjiwa rakyat.. faham? Xfaham sila ulang baca smpai ko faham ape yg aku nak cakap...

Tengok masa aku pindah dulu..
Usah kata org nak buat majlis...
Siap ada yang x perasan pun aku pindah..
Sadis kan?  Xpe..sedor diri ni sape.. xde pangkat xde jasa xde pengaruh... .. eh..emo lak hahaha.
Hahaha...xlah.. ada yang  merasai kehilangan aku.. especially geng2 petang. ada la ucapan2 sedih aku dpt..ada la jemput2 makan.  aku pun sayang korang.. ukhwah smpai jannah tau..  mmuahhhh!!!

K lah...nak stop dlu..
Even byk lg cerita3 sedih
Tapi...
Aku nak tgk bola...
Salam world cup... adiosss...!!! 😉

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...