header flash

Saturday, July 19, 2014

:: PRAY FOR MH17 ; PRAY FOR MH370 ; PRAY FOR SABAH ; PRAY FOR MALAYSIA & PRAY FOR GAZA ::

Salam dukacita untuk seluruh warga Malaysia...
Ye...aku yakin.....
Majoriti rakyat Malaysia berdukacita dengan kejadian yang menimpa MH17...

Belum lagi pulih jiwa ini dengan tragedi MH370....

Dalam kegusaran hati apa yang berlaku di Sabah sekarang..

Skali lagi dikejutkan dengan tragedi MH17...
Jiwa terkedu... bak jatuh terduduk situasinya...
Rasa kosong jiwa..
Rasa kelu bicara..
Hanya air mata yang setia mengalir...





Sungguh berat ujian ini..
Tak tertangggung rasanga walau pada aku seorang manusia yang hanya bergelar rakyat Malaysia ....
Bagaimana rasanya kalau aku adalah ahli keluarga mangsa yang terlibat?
Bagaimana rasanya kalau aku adalah orang besar MAS?
Bagaimana rasanya kalau aku berada di tempat Najib?
Ya allah...sungguh hebat ujiannyaMu kali ini di bulan Ramadhan ini..

Kepada sanak saudara mangsa...
Kepada PM Malaysia...
Kepada kakitangan MAS...
Dan...
Kepada seluruh warga Malaysia...
Cuba hayati apa yang cuba disampaikan oleh Mufti Ismail Menk ini .


Dan Kami menguji kamu dengan kesusahan dan kesenangan sebagai dugaan; dan kepada Kami-lah kamu semua akan dikembalikan. 
[Al-Anbiyaa’: 35]

Allah tidak memberi kesusahan seseorang hamba melainkan apa yang terdaya olehnya. [Al-Baqarah: 286]

Sesungguhnya besarnya ganjaran itu dinilai pada besarnya bala’ yang menimpa. Dan sesungguhnya Allah itu apabila mencintai sesuatu kaum, maka akan mereka itu diberi dugaan. Oleh sebab itu barangsiapa yang redha – dengan ujian yang menimpa, dia akan memperoleh keredhaan Allah dan barangsiapa yang tidak maka padanya kemurkaan Allah. [Riwayat al-Tirmidzi, al-Albani menyatakannya sebagai hasan dalam Sahih dan Dha’if Sunan al-Tirmidzi.]



Bersabarlah wahai rakyat Malaysia..
Berhentilah menuding jari sesama kita..
Ini adalah ujian dari Allah kepada kita..
Supaya jiwa & hati kita lebih dekat kepadaNya..
Tambahan pula di bulan Ramadhan yang penuh berkat ini...
Di 10 malam terakhir ini...
Sama2 kita panjatkan doa..
Agar Malaysia kita ini selamat...
Agar saudara kita di Gaza selamat....
Agar semua myslimin dan muslimat di seluruh dunia selamat...
Kerana..
Doa..
Senjata teragung umat Islam....
Doa..
Dan terus  berdoa...tanpa henti..
Semoga suatu hari nnt...
Doa kita didengari & dimakbulkan..
Dan semoga mereka yang mendalangi kesemua insiden ini dihadapkan kemuka keadilan..

#prayforMH370
#prayforMH17
#pray forSabah
#prayforMalaysia
#prayforGaza



P/S: kepada sanak saudara mangsa... usah bersedih... allah sayang pada mereka yang terlibat... hari Jumaat..di bulan Ramadhan... syahid... alhamdulillah..besarnya ganjaran Allah kepada mereka...

P/S: to MAS holding...



P/S: to DS Najib...be strong... !! Stay strong...!! Stand tough..!! Be wise..!!

P/S :  ada jugak spesies mcm ni..

Kebetulan??
MH17
Penerbangan pertama : 17/7/1997
Penerbangan terakhir : 17/7/2014
Tahun 2014 tolak tahun 1997 : 17 tahun.
Ditembak Oleh SA 17 Missile.
Kenapa dgn angka 17 ? Something Allah nak bagitahu .
Subuh 2 rakaat
Zohor 4 rakaat
Asar 4 rakaat
Maghrib 3 rakaat
Isyak 4 rakaat
=17 rakaat..

*dah ko pehal...ske sangat numerical facts? Hebat math sangat? Meh..aku bagi soalan add math banyak2.. mau?? Ke ko mmg ske tikam nombor punya orang? Islam xajar main teka2 kaitkan nombor mcm ni.. btol la solat 17 raka'at...dari zaman Rasulullah lagi semua orang dah tau....yg ko kalut lepas MH17 apehal??

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...