header flash

Tuesday, July 15, 2014

:: TERIMA KASIH KAK OSHIN ::


Hari ni..
Bibik kakak aku, Kak Oshin dah balik Indon..
Back for good after 3 years..
Ye...korang xsalah baca..
Memang bibik kakak aku..
Bukan bibik aku..
Tp sebab aku jiwa sentimental..
Aku pun turut rasa sedih...
Dan sememangnya aku patut sedih..
Sebab aku slalu mnyusahkan bibik..
Especially bila dah ada anak...

Masa dalam pantang..
Aku pantang kat KL..
Kak Oshin la yg duk kutip baju2 aku & Sophea...
Jumaat malam Sabtu..ada maharaja lawak mega..Kak Oshin la tidur sebelah Sophea atas katil smpai pkul 12..sebab aku nak tgk TV kat bawah.. pastu naik kejut bibik..tukar tempat tidur..huhuhuhu..
Kak Oshin la tukang clearkan bilik mandi besin2 bagai lepas aku mandikan Sophea...



Lepas habis pantang..
Kekadang cuti aku pi KL..
Maka tugas2 td kembali jd tugas Kak Oshin la..
Ekstra lagi ...
Kalau aku & Mr AF nak kuar jalan2..
Kak Oshin la yg tlg jaga Sophea kat umah..
Kalau kuar jalan ramai2..
Da si kembar tu dah besar...
Bibik la tukang dukung Sophea..

Huhuhu..
Sebab tu Sophea pun anje2 dgn Kak Oshin.
Jumpa la bila2 pun.. mmg xde sesi'panaskan enjin'.. terus steady jek dgn Kak Oshin.. sikit2 mintak bibik dukung.. sikit2 nak bibik dukung.. anak bibik aku panggil Sophea.. hahaha..

Aku dah anggap Kak Oshin tu mcm family..
Memang dulu masa siti awal2 balik.. sedih jugak..
Mai Kak Oshin ganti..
Dia hebat cara dia..
Sambal ikan bilis+tempe+belimbing buluh rangup krukkrakkrukkrak mmg thorbaek!!! Pasni xde dah la nak mkn sambal bilis tempe kak Oshin huhuhu...

Hidup mcm tu la kan..
Setiap yang hadir dalam hidup kita pasti meninggalkan memori..
Macam mimpi pun ada. ..
Lepas ni xtau la ada kesempatan lagi tak  ak jumpa Kak Oshin..
Mungkin kalau ada duit lebih boleh gi Medan.. cari Kak Oshin & Siti..
Dua orang ni sedara..
😎

Semoga kak Oshin berbahagia di samping keluarga di Medan..

Setiap kenangan..akan dikenang..
Setiap jasa...tidak terbalas...
Terima kasih.


P/S: xkan lupa memori di Grand Lexis.. Kak Oshin terer kot berenang&memyelam... sakan dia berendam dalam kolam hahaha..

P/S: suke buli bibik eja kot Indon.. pastu aku gelak kutuk2 hahaha. Sebab A dia bunyi Aaa , H bunyi Ha... kalau eja Rumah = R, U, M, Aaa, Ha...Rumah.. pahtu aku gelak hahaha..

P/S: kak Oshin la tukang translate dialog dalam cerita P.Ramlee Ali Baba &40 penyamun...baru tau ada maksud rupenya yang diorg duk sebut masa nak bkak & tutup pintu gua. Masa yang salah sebut tu pun ada makna. Hahaha.. sakan aku gelak bila tau maksud dia.. ;p


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...