header flash

Friday, August 29, 2014

:: DI SINI LAHIRNYA SEBUAH CINTA ::

Salam kemerdekaan...
Aku xboleh...
Memang sentimental sikit kalau tiba bab2 Malaysia nih...
Jiwang lebih..
Tadi tengok budak2 berarak sambil kibar Jalur Gemilang sambil diiringi lagu Jalur Gemilang...rasa nak menitik air mata...rasa sayu...
Betapa aku sayang Malaysia..
Xterluah...

Aku tau aku ni xde apa sumbangan pun kat negara... kalau ada pun tak banyak sangat... takat penggerak ekonomi sbb xpandai nak menabung hahahaha...
Tapi harapnya...kalau aku ni nanti tiba2 jadi golongan yg super profesional...or
jutawan tiba2... aku harap..aku masih lagi jadi rakyat Malaysia yang cintakan Malaysia seperti mana aku sekarang....
Xde nak berhijrah tukar kerakyatan ke ape...
Xde nak kondem negara sendiri pada negara luar..
Through ups and down..
I'll always support Malaysia...
Because... i'm a Malaysian...


Macam sayangkan ibu bapa..
Ada setengah2 hal yang xbersependapat dgn ibu bapa..
Bising pung pang dalam rumah.. kasi settle diam2 kita...
Bukan pi laung kuat2 biar jiran sebelah dengar perkelahian kita....
Atau..
Kalau masa bertelingkah dalam rumah tu suara terkuat sikit sampai jiran dengar...
Pandai2 la cover kalau ada jiran bertanya...
Jangan la sampai jiran terhidu kepincangan dalam keluarga kita...
Dan jangan la awal2 lagi kita dah pi mengadu domba cerita kelemahan dan keburukan ibu bapa kita  pada mereka2 yang memang tunggu peluang nak mengenakan ibu bapa kita... contoh: pi mengadu kat saudara yang memang dah lama pendam dendam pasal isu wasiat.. xpun.. memang ada yang pasang niat nak menggoda bapak kita. Pi cerita keburukan mak..macam tlg buat highway la utk dia mendoninasi bapak kita..
*(harap isi tersirat aku korang boleh faham)

Ok..panjang pulak bahasa kiasan aku..
See..!! Kan aku dah cakap... kalau nak tulis merapu macam ni..laju je aku siap..  proposal utk HLP apa pun xsiap lagi.. huwaaaaaa..... xpe.. demimu Malaysia.. abaikan dulu proposal...janji boleh luah perasaan untuk Malaysia ...kerana di sini lahirnya sebuah cinta...
Always proud to be Malaysian... ;)







P/S: semua gambar diambil di  Pejabat Majlis Daerah Kerian...sakan diorang menghias tahun ni.. hehehe..


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...