header flash

Wednesday, August 6, 2014

:: SALAM AIDILFITRI 2014 ::

Assalamualaikum..
Dikesempatan ini saya ingin mengucapka
Selamat Hari Raya Aidilfitri
Maaf Zahir & Batin...
Andai terguris hati dan perasaan dengan ayat-ayat cinta aku kat blog ni hahaha..





Hahaha...
Orang dah sambut raya 6..
Aku baru terhegeh2 nak ucap selamat hari raya aidilfitri... ;p

Bukan apa..
Tahun ni..
Aku balik raya kat kampung...!!!!
9 tahun beb aku xbalik..
Sebab malas nak.mengharungi jammed...
Tapi tahun ni kebetulan mak cik aku buat kenduri kahwin anak bongsu dia..
Cuti pun panjang...
Maka...
Oooooooo...oooooo....balik kampung..!!!
Oooooo....ooooooo.... balik kampung...!!!
Oooooo....ooooooooo... balik kampung...!!
Hati girang...!!!!
12 hari kat kampung... perghhhhh...
Sakaaaaaaaaannnnn...



Dan tahun ni..tu je la family photo raya aku... dah berpeluh ketiak dah skrg kalau nak bergambar bertiga..
Anak aku dah xduduk diam..
Time org nak snap la dia nak pusing tengok belakang...
Time org nak snap la dia meronta nak turun..
Pendek kata tahun ni paling kurang gambar official...
Gambar2 ala2 candid banyak..

Tambah2 masa dah sampai Grik baru noticed DSLR tertinggal ... maka kurang feel la sikit nak posing..

Tapi bila pk btol2... kalau bawak balik pun xmampu nak usung DSLR tu.. mana handbag.. mana beg susu..mana anak.. mana 'handbag duit raya' anak... phewwww...~~.. dunia poya2 semakin berlalu hahahaha...

Dan faktor lain kekurangan sesi bergambar adalah kerana raya kali ini sangat meriah.. berkumpul.sanak saudara... sampai nak salam pun xcukup masa... mmg best!!!

Biasa raya xbalik kampung.. ada berapa org sgt jek.. salam pun boleh siap posing 3,4 minit sorang.. dah siap salam... selagi tamu xdtg...selagi tu la boleh berposing gila2 dgn ibu bapa dan adik beradik..
Satu2nya gambar raya dgj family... hadap je la dgn muka aku mcm alien.. dgn Sophea duk main angpow.. nak tak nak ni aje lah.. redha je lah.. wuwuwuwuwu... 


Tapi apelah erti gambar raya family kecil kalau nak compare dgn gambar raya yg ni....!!!



Kesimpulannya...raya tahun ni sangat best!!!!!!!!!
Raya peetama & kedua tu...
Memang raya dari pagi sampai malam.. 
Makan xpayah sebut la...xlarat nak taip jenis2 makanan yang dah selamat dihadam... muahahaha..
Pendek kata.. tengok perut la... 
Hahahaha...

Tapi dalam kemeriahan raya tu... jiwa sedikit pilu apabila menziarahi tok saudara di PCB... beliau terlantar sakit..
Rasa sayu and sedih sangat...
Sbb tu tok saudara yang paling aku rapat...
Kecik2 dulu mmg rumah beliau la yg plg best untuk dikunjungi..
Ada kek icing.. 
Dapat duit raya RM50...
*(tu pada tahun 90'an...jarang sgt tau nak jumpa kek icing..duit raya pun rm1 dah besar sgt..apetah lagi RM50...)
Tok sedara aku ni paling rapat dgn abah aku...
Sbb tu aku ni dimanjakan lebih sikit oleh beliau...
Bila raya tadi...tengok beliau terlantar sakit.. 
Air mata xleh tahan...
Lagi sebak bertubi-tubi..
Bila dalam keuziran macam tu..
Susah2 pu  still mulut tkumat kamit tanya 'dah makan ke belum'...
Beliau yang aku kenali.. mmg sangat memuliakan tetamu...

Semoga tok saudara aku itu cepat sembuh...
Semoga kalian sudi mendoakan tok saudara kau itu cepat sembuh.. 
Terima masih...

Penutup bicara...
Sekali lagi..
Selamat Hari Raya Aidilfitri
Maaf Zahir & Batin..


P/s: ni cerita raya pertama & kedua sahaja tu.. hehehe.. 




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...