header flash

Thursday, August 28, 2014

:: THINGS THAT MAKE YOU HAPPY ARE PRICELESS ::

Alhamdulillah...
Alhamdulillah...
2 tiga menjak ini...
Banyak khabar2 yang membuatkan aku tersenyum sampai ke telinga...
Hati rasa bunga2....

Perkara satu..

Lalalala.... ni Cambridge Placement Test utk cikgu2 yang ajar BI... test ni aku jawab masa tahun 2012... 2014 baru kuar result... bapak lama dia peram.. hahaha.. C1 tu kira aras kedua hebat la.. *(ayat mesti bunyi hebat hahaha) ..paling terer C2... kira ok la kan aku dapat C1 tu... dan mcm aku cakap... ni test masa 2012... masa tu aku ajar BI... start tahun lepas...aku xajar BI dah.. maka mmg aku xberharap pun dapaf bayaran insentif tu... dapat result ni pun aku dah happy sangat.... rasa hidung kembangkempiskembangkempis sebab bajet terer BI walau opsyen Biologi/Kimia kan.. hehehe..
Nampak x yang aku nak cakap... walau xdapat duit...tapi ini perkara yang menggembirakan aku... ;)



Perkara Dua...
Mei hari tu aku ada apply HLP KPM...
Hari ni kuar result untuk panggilan interview...
Memang xpernah simpan harapan pun untuk dapat panggilan sebab ramai kot yang apply... yang berjuta-juta lemon punya pengalaman...dan biasanya dia ambik org yang dah DG44... maka aku yang 41 ni saje jek nak mengimarahkan permohonan.. tak berani nak simpan pengharapan tinggi dapat...
Dan pagi tadi..
Ok...tkejut nak pengsan pun ada... xsangka.. huhuhu.. happy memang happy..
Tapi fasa menggelabah tu lagi besar dari fasa happy sekarang ni...
Proposal xde...
Bukan takat xde...
Tapi xpernah pikir pon sebab duk rasa macam xdapat kan...
Sekarang ha..gigil lutut..
Tapi alhamdulillah...
Dikelilingi kawan2 yang sangat supportive dan caring da helping... *(group hugs mmuah mmuah)

Sekarang ada dua benda dalam kepala... nak kaji psal..
1) psikologi pelajar terhadap peralihan PMR kepada PT3..
Mmg gempaq r.. org KPM pun tercengang dengar study case aku ni...benda terhangat di pasaran kot...
Tapi..
Bila benda baru..rujukan xde lagi..
Satgi terkapai2 aku seorang diri... huhuhu..

2) psikologi pelajar ponteng.. ha..yang ni mmg masalah terulung dari dulu dan kini...harap xselamanya lah sbb klu aku proceed dgn case ni..harapnya.. xde masalah ponteng di malaysia pada masa hadapan... hahahaha...kellaaaassss aku verangan gittuewwww... hahahaha..

Tapi yang pasti.. tau2 nak kena interview ni..aku dah merangka nak pakai tudung mana..baju mana.. handbag mana.. hahah..sila lempang aku sedas sorang bagi sedar diri yang proposal xsiap lg.. hahaha..

Tapi..klu nnt kta xdpt tawaran tu.. dpt panggilan intview ni pon dah happy sangat... tapi 4 tahun lagi la aku apply pulak..malu kat intviever...hahaha..

 Dan perkara terakhir yang buat aku happy.. sebab desas desus diikuti dengan bukti2 nyata.. mcm bulan Oktober ni akan datang je sang Putra... waaahh!!! Happy.. walaupun sang putra ni konfem2 akan menelan belanja yang banyak..tapi ia tetap menggembirakan diriku..

Ok..
Bye..
Nak senyum sensorang lama2 sebab happy sangat... ;)

Syukur ya allah atas kegembiraan ini..


P/s: See...bukan duit dan harta berkoyan yang boleh buat kita gembira...tapi ilmu... dan banyak lagi benda simple2 yang boleh buat kita gembira...jgn terlampau fikir duit..duit..duit...sampai xde life... sampai xberpeluang nak mengecapi manisnya kehidupan sekeliling..

P/S: special thanks to my beloved friends , Shimah sebab menjadi mankin untuk aku apply hari tu.. kalau xde shimah... memang aku xsubmit application tu..  tak dilupakan kak Intan Azurab sebab tolong submit boang aku ke JPN Perak... and kawan2 yang banyak bagi pendapat and dorongan untuk apply...Sifu Nora, Kak Sab, Anis & Kak Bani... love u guys ketat2... hahaha..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...