header flash

Sunday, October 26, 2014

:: CERITA SOTONG ::

Hahaha...
aku ni selalu jugak pi pasar beli barang basah.... tapi aku ni jenis manusia xigt harga... ada sesetengah orang tu...mcm bapak aku contohnya...dia boleh igt harga barang2..
contohnya..
"Mahal hari ni... rm35 sekilo.... biasa rm30 jek.."... ha... kellas gitu boleh ingat2 compare2 lagi...nak wat mc mna...boleh kata tiap2 hari pi pasar... 
tapi bila sampai time anak bongsu dia... "owh.. rm35 sekilo... mahal ke murah ek? Ahhh..beli je lah...bukannnya mampu nak jenguk pasar hari2" bisik hati kecilku...  hehehe..
Ni sebahagian daripada sotong yang aku beli... 1/3... baca cerita sampai habis baru korang faham

Ok..mari masuk ke isi  cerita sebenar.....
Deepavali hr tu aku pi pasar...actually bukan pasar pagi....kedai runcit la lebih kurang....namanya SK Fresh... even dah ada Mydin...aku tetap pegi SK Fresh klu nak beli ikan2 or hidupan laut... sebab kat situ segar2...silap2 ikan2 tu boleh main kenyit2 mata lagi dgn ko...betapa segar tahap terbuntang mata ikan tu... hehehe... so masa aku pi tu...nampak la sotong2 yang sihat walafiat...aku pun beli la..20 ekor.. ha.. aku kalau beli2 ni xkira kilo...aku kira ekor..senang nak bajet brapa kali masak.. sebab bila balik..cuci2..masa nak simpan tu asing siap2 terus untuk sekali masak... hehehe.. 
jadi..pi timbang... skali tengok harga RM4.85... aku macam..."eh..biar betul??!!" Sebab aku expect mesti belas2 ringgit.. biasa ambik 12 ekor pun dah dkt2 RM10... tetiba hari ni takkan murah sangat kot... so aku tnya la yg pekerja timbang tu..
"Sotong ni betul ke harga 4.85? Ke silap timbang"...
Muka dia macam gelabah... 
"Sekejap..sekejap..."
Dia pun print smula harga.. 
RM3.00...
Aku macam.. hah..!! 
Tapi malas lah nak tnya lagi... pekerja Myanmar..man satgi dia declare FOC terus kat aku lak... hahahaha...

Ok..tu je la cerita sotong yang aku nak ceritakan... maybe nnt boleh buat trick mcm ni kot...lepas timbang pastu tnya btol ke harga..pastu dia menggelabah bagi harha lagi murah... hahaha.. atau..kmungkinan skali lagi..dia print smula harga jadi triplle...hambik ko!! Xmo murah kan..nak mahal sangat kan... hahaha... 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...