header flash

Saturday, November 8, 2014

:: TAIPING MALL ::

Assalamualaikum...
hehehe... lama sungguh x menulis..2 minggu gitu.. nak buat mcm mana... 2 minggu yang sungguh busy.. Sophea pun hantar rumah pengasuh dari pkul 6.30 pagi ambik 7.00 malam dalam tempoh 2 minggu ni... hehehe.. alhamdulillah..skrg dah xsibuk sgt...boleh la nak sapu2 sawang kat blog sendiri... *sawang kat rumah xsapu lagu ni.. hahahaha..

Pagi tadi..seawal 7.30 pagi dah bertolak pergi Taiping.. nawaitu utamanya nak ke  Imigresen..nak settlekan urusan ambik maid... hah? Xpercaya? Memang..jangan percaya...aku bohong je tu... hahaha..mana la mampu aku nak bayar agent belas2 ribu skrg ni... ha!! Yang ni aku xtipu... ;p

Nak ambik gmbar Sophea tdo... dgn aku2 skali "tertidur" hahaha


Sampai2... rasa macam sunyi je bangunan... pi naik kat Imigresen pintu pun tutup... berkunci gelap gelita... turun tanya guard dia kata imigresen tutup hari Sabtu.. haaish.. dlu aku ada tnampak dia buat notis Sabtu bukak... hurmm...dah tukar polisi la kot... tengok jam baru pukul 8.50... Sophea pun lena lagi...

Sebenarnya ada nawaitu tambahan iaitu lepas settle kat imigresen nak merayau kat mall baru bukak kat Taiping...


aku ingat Jusco... skali tengok jusco 14 Nov baru bukak.. iskh.. apekebenda mall yang baru bukak tu.... Xnak la pi Taiping Central Mall..dah bosan.. itu menunjukkan sudah lama xke Taiping...klu dlu lepas check up perut kat Columbia...konfem rewang kat Taiping...tapi masa tu ada Taiping Central je...  so msg Kecik, BFF aku..  kot2 jusco tu sbnrnya dah bukak... Kecik kata blom..yang baru bukak tu Taiping Mall.. maka gigihla aku mencari Taiping Mall... dia punya lokasi kat Pekan Taiping... dekat Doli *(kedai kuew teoy glemer tu) & Balai Bomba... dan jumpalah Taiping Mall...

Pkul 9.10.aku sampai.. hahaha..bapak awal... so tggu dalam kereta sat...pkul 9.30 masuk... sekali guard cakap xleh merayap....so tunggu je la kat kerusi urut sampai pkul 10...

Mission utama ialah nak isi perut...xbreakfast lagi ni..sebab target breakfast kat cafe imigresen... hahaha..

Sambil merayau cari port... usha2 kedai sekeliling...
Lagi beberapa bulan nak birthday Sophea...siapa nak bagi Sophea Doraemon  besar tu?? Sophea suka sangat... hehehe.. 

best jugak tempat ni.. banyak kedai2 yang best.... supermarket Pacific...kegemaran aku klu nak shopping sebab murah hehehe.. kedai makan pun banyak...ada Seoul Garden...ada Sushi King... i like!!! Tapi since ada Sophea... aku xcukup keberanian lagi nak masuk SG dengan dia hahaha..

Maka..
haruslah masuk Sushi King...
Breakfast makan sushi..Jepun sangat nih.. hahahaha...memangla 2,3 bulan ni aku tiap2 minggu makan sushi..tapi dinner la..hari ni pecah tradisi pagi hari lagi dah makan sushi... aku pun xfaham situasi aku ni yg tetiba kemaruk sushi....kne sampuk hantu jepunkah?? Hohohoho...


Sebahagian daripada order.... pastu sibuk makan... sibuk melayan Sophea.. hehehe.. 

Kami memang average 11-15 piring jek mampu hadam... hehehe..tu nampak x si Sophea tu?? Dia pun dah jadi hantu sushi sekarang...siap ketuk2 meja sambil jerit 'nak!!nak!nak!!' kalau lambat suap kat dia... ... xnyempat nooooo ...

Kebetulan ada buda tadika ke ape ada program kat situ.. hahaha..dapatla dengar diorg belajar term Jepun yang simple2...and tutorial buat Sushi...

Lepas mamam...nak bgegas balik... nak buat sesi sapu2 sawang kat rumah pulak..almaklumla 2 minggu busy...
My bestfren.. tinggi dah 85cm hehehehe... 

Tapi... masa lalu kot pentas ni...singgah sat tgk Band D'massive... diorg duk buat sound check...pkul 1 diorg performed... suke lagu Bintang Hatiku tu.. ada aku buat vdeo Sophea kat Bukit Tinggi guna lagu tu jadi OST...
Sophea...Bintang Hatiku... 


Lepas tu ..
berangkat pulang..
nawaitu utama....xterlaksana...
nawaitu kedua... accomplished!!

P/S: ada beberapa entry back dated bakal menyusul...harap line intnet laju...





0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...