header flash

Wednesday, December 3, 2014

:: SYUKUR ::

Hai hai...
bersua kita secara langsung dari Wad Melor Hospital Parit Buntar ..
wad Melor ni wad untuk baby/kanak-kanak...

Ni malam kedua aku berkampung kat sinu..
jaga Ezry yg demam supected denggi...
nnt aku buat entry lain utk story...

Ni nak cerita masa sekarang..
dalam wad ni..Ezry sorang je kanak-kanak yang menghampiri mumayyiz..
yang lain semua baby xhabis pantang dan kanak2  umur 3 tahun kebawah...

Kalau yang baby tu.. majoriti kes kuning la...
semua kne tdo bawah lampu..
nampak kesengsaraan ibu2 yang baru lepas bersalin terkial2 nak handle anak sorang2 especially kalau yang anak sulung..
anak menangis xselesa duk bawah lampu.. ye la..panas... tp klu xletak bawah lampu...lambat lak turun  bacaan kuning... lagi lama kena berkampung kat hospital...lagi seksa jiwa dan raga...penattt ooo jaga baby..tp xsepenat jaga toddlers...

Kalau yang toddlers tu pulak..klu xdemam.. mmg kes kahak/semput.. semua ada tong gas kat tepi... kalau dengar depa nangis... sayu je hati aku ni... suara 'kahak penuh dalam dada'.. seksa amat aku dengar... aku yang dgr ni pun boleh rsa betapa susahnya mereka nak bernafas.. huhuhu....sedih... yg semalam aku tgk meraung2 bila nak pasang nebu tu.. malam ni aku tengok diorg dah muka pasrah.. pegang neb sdiri... mata tkebil2... pandangan sayu menikam jiwa ke lubuk hati yang paling dalam...

Pastu terkenang anak sendiri kat rumah.. rasa syukur sangat Allah bagi rezeki anak aku sihat..masa baby xpyh lalui duduk bawah lampu... xpayah kne sedut gas... entah..xreti nak cakap sebenarnya.. yang jadi mak2 ni konfem fahamnya aku nak cakap ape.. huhuhuhu...

Ok lah...
dah pukul 1 malam..
aku nak teruskan agenda mengclearkan memori handphone.. stressed aku.. asyik2 memory full...xtau full kat mana.. gmbr sah transfer ke laptop dah.. apps pun bknnya banyak sgt aku install.. iskh..tekanan perasaan la pulak... ni yg jadi lapar ni.. stay up malam2 pastu stressed..

*nampak x kebahagiaan menjaga kanak2 hampir mumayyiz di hospital? Kita rileks je...siap boleh buat kerja sendiri.. kalau igt memori jaga Sophea kat hospital hari tu.. fuuu..meremang bulu roma..semoga  xberulang dah kejadian macam tu..

Tapi xpe..aku dah tapau burger utk 'sahur' malam ni...
burger bukan sebarang burger...burger Aziemart Burger Perang yang glemer kat FB bapak besar saiz dia...
tapi aku xbeli yg besar la..yang kecik je.. dietlah katakan.. hahahaha..
bukan ape...
Semalam berkampung kat hosp xde bekal... pkul 2,3 perut dah berkeroncong... balik rumah subuh perut dah kembung2 masuk angin.. wuwuwuwuwu..
jadi... xmaulah tragedi berulang kan..
buat persediaan awal..

Ok lah..nak meneruskan misi... ..

Bye..

Kepada ibu2 yang menjaga anak di hospital...epsecially bayi..tabahkan hati..setiap ujian pasti ada hikmahnya.. ;)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...